آموزش کارمندان دادستانی افغانستان در آموزشگاه دادستانی کل ازبکستان

به گزارش مجله سلو بلاگ، دادستان کل ازبکستان با هیأت افغانستان به سرپرستی دادستان کل این کشور در تاشکند دیدار و گفت وگو کرد.

آموزش کارمندان دادستانی افغانستان در آموزشگاه دادستانی کل ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، آتابیک مراداف دادستان کل ازبکستان با هیأت افغانستان به سرپرستی محمد فرید حمیدی دادستان کل این کشور در تاشکند دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار طرفین بر گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل بین دادستان کل ازبکستان و دادستان کل افغانستان به وسیله برقراری تماس های حرفه ای و توسعه پایه قراردادی- حقوقی تاکید کردند.

دادستان های کل 2 کشور همچنین مسائل مورد علاقه طرفین را آنالیز، درباره چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری های اداری گفتگو کردند از جمله آموزش کارمندان سازمان های دادستان افغانستان در آموزشگاه دادستان کل ازبکستان مورد آنالیز نهاده شد.

در خاتمه این دیدار یادداشت تفاهم همکاری بین دادستان کل ازبکستان و افغانستان به امضا رسید.

اجرای این سند برای گسترش بیش از پیش همکاری های دوجانبه به وسیله تبادل اطلاعات و تجربیات پیشرفته در زمینه حقوقی جهش تازه ای خواهد داد.

در این دیدار تاکید شد که سفر هیئت افغانستان به ازبکستان یک گام مهم در راه توسعه و تحکیم بیش از پیش روابط متقابل و پرثمر می باشد.

دادستان کل افغانستان در خاتمه این دیدار ضمن تشکر برای پذیرایی صمیمی آمادگی خود را برای گسترش بیش از پیش همکاری های متقابلا سودمند بین دادستان ها ابراز نمود.

مبادلات بازرگانی 2 کشور در سال 2017 میلادی با 19 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح 617 میلیون و 100 هزار دلار نهاده شده است.

مبادلات بازرگانی این 2 کشور طی 5 ماه سال 2018 میلادی با 15 درصد افزایش در سطح 286 میلیون و 700 هزار دلار نهاده شده است.

هم اکنون در ازبکستان 110 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران افغانی فعالیت می نمایند. در افغانستان نیز 8 شرکت با حضور بازرگانان ازبکستان فعالیت می نمایند.

افغانستان استقلال این کشور را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 13 اکتبر سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیغام/ح

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 5704

به "آموزش کارمندان دادستانی افغانستان در آموزشگاه دادستانی کل ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش کارمندان دادستانی افغانستان در آموزشگاه دادستانی کل ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید