آنلاین از جاکارتا ، احسان طلا گرفت و ماندگار شد، یک طلا برای کوراش

به گزارش مجله سلو بلاگ، کوراش بانوان امروز با دو شکست و حذف دو نماینده راه جودو را که امروز با حذف علیرضا خجسته مسابقات را آغاز نموده بود، ادامه داد.

آنلاین از جاکارتا ، احسان طلا گرفت و ماندگار شد، یک طلا برای کوراش

به گزارش خبرنگاران ، ورزشکاران ایران در روز یازدهم بازی های آسیایی در رشته های مختلف از جمله قایقرانی، جودو، دوچرخه سواری و .... به مصاف رقبای شان می روند.

کوراش ، مدال طلا به گردن علی اکبری

الیاس علی اکبری با برتری مقابل حریف خود در فینال یکی از مهمترین مدال های طلای کاروان ایران را کسب کرد. در وزن منهای 81- کیلوگرم مردان الیاس علی اکبری در دور نخست برابر ندیر ابدردیف از ترکمنستان پیروز شد. الیاس علی اکبری در یک هشتم نهایی برابر رحمان از اندونزی پیروز شد و با کسب دومین پیروزی متوالی به یک چهارم نهایی رسید. الیاس علی اکبری با پیروزی برابر باین موخ از مغولستان به نیمه نهایی راه یافت و در نیمه نهایی به مصاف ازبکستان رفت و با شکست این حریف به فینال بازی های آسیای راه یافت. در فینال علی اکبری با شکست حریف خود به مدال طلای بازی های آسیایی دست یافت.

همچنین دیگر نماینده ایران در این وزن باشکست مقابل حریف خود در نیمه نهایی به مدال برنز رسید.

در وزن منهای 81- کیلوگرم مردان امید تیزتک در دور نخست برابر اومیروف از ترکمنستان پیروز شد. امید تیزتک در یک هشتم نهایی برابر کوهی سوئدا از ژاپن پیروز شد تا با دومین پیروزی خود راهی یک چهارم نهایی گردد.امید تیزتک با برتری مقابل محمد از افغانستان و به نیمه نهایی رسیده و برنز خود را قطعی کرد. تیزتک در نیمه نهایی به مصاف تاجیکستان رفت و با شکست مقابل این کوراش کار به مدال برنز دست یافت.

زهرا نادری و آذر کولیوند در یک هشتم نهایی به ترتیب برابر نمایندگان قزاقستان و اندونزی مغلوب شدند و حذف شدند. آذر کولیوند نماینده وزن 63 کیلوگرم در دور نخست برابر بیجو بینشا از هند پیروز شد تا در یک هشتم نهایی با کوباشیوا از قزاقستان روبرو گردد. وی در یک هشتم نهایی با کوباشیوا از قزاقستان روبرو می گردد. در وزن منهای 81 کیلوگرم مردان نیز امید تیزتک در دور نخست برابر اومیروف از ترکمنستان پیروز شد تا در یک هشتم نهایی با برنده ژاپن و ویتنام روبرو گردد. در وزن 81- کیلوگرم الیاس علی اکبری در دور نخست برابر ندیر ابدردیف از ترکمنستان پیروز شد تا در یک هشتم نهایی با رحمان از اندونزی روبرو گردد. همچنین زهرا نادری نماینده وزن 63- کیلوگرم تیم ملی کوراش بانوان در دور نخست برابر چوی اون سی از کره جنوبی پیروز شد. وی در یک شانزدهم نهایی به مصاف اندونزی رفت و این دیدار در انتها به سود میزبان به انتها رسید تا نادری نیز از گردونه رقابت ها حذف گردد.

دوومیدانی، احسان حدادی نوزدهمین طلا را گرفت

احسان حدادی با پرتاب 65 متر و 71 سانتی متر به مدال طلای رقابت های پرتاب دیسک دست پیدا کرد. این چهارمین مدال طلای احسان حدادی در بازی های آسیایی است. بهنام شیری نیز دیگر نماینده ایران در این رقابت بود که با فاصله بسیار کمی از نفر سوم، دستش از مدال کوتاه ماند. بهنام در این ماده با 58 متر و 9 سانتی متر، در رده چهارم نهاده شد. در این ماده مصطفی السماح با 60 متر و 9 سانتی متر دوم شد و عیسی زانکاوی از کویت با 59 متر و 44 سانتی متر مدال برنز این بازی ها را به گردن انداخت.

امیر مرادی در مرحله مقدماتی دوی 1500 متر رقابت کرد که با رکورد 3:46.93 در رده سوم دسته دوم ایستاد و به فینال رسید. امیر مرادی روز گذشته (سه شنبه) در فینال دوی 800 متر با اختلاف کمی با نفرات برتر در رده چهارم نهاده شد و دستش از مدال کوتاه ماند. در مرحله مقدماتی دوی 1500 متر 23 دونده حضور داشتند که از هر دسته 4 ورزشکار به فینال رسیدند. فینال این ماده فردا پنج شنبه ساعت 17:05 به وقت تهران برگزار می گردد.

اسامی راه یافتگان به فینال 1500 متر بازی های آسیایی 2018:

دسته یک:

سینگ مانیوت از هند با رکورد 3:50.59

یوکسی لیو از چین با رکورد 3:50.69

لسیک میخو از بحرین با رکورد 3:50.75

ریوجی تاتزاوا از ژاپن با رکورد 3:50.75

دسته دو:

محمد تیوعلی از بحرین با رکورد 3:46.40

جینسون جانسون از هند با رکورد 3:46.50

امیر مرادی از ایران با رکورد 3:46.93

حمزه دریوچ از قطر با رکورد 3:47.18

سپیده توکلی دیگر نماینده ایران در این روز بود که در رده هفتم ماده پرش ارتفاع بازی های آسیایی 2018 ایستاد. سپیده که شروع خوبی داشت نتوانست در پرش های سوم به بعد عملکرد قابل قبولی داشته باشد و در نهایت با عبور از مانع 1.75 متری در رده هفتم ایستاد. او نتوانست از مانع 180 سانتی متری متری عبور کند و هر سه بار مانع را انداخت تا هفتم گردد. این سومین حضور توکلی در بازی های آسیایی است. رکورد شخصی یک متر و 84 سانتی متر است که نتوانست در اینجا تکرار کند.

بوکس ، حذف آخرین نماینده

در ادامه رقابت های بوکس بازی های آسیایی 2018، سید شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ایسرائیل مادریمو از ازبکستان رفت که با حساب 5 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت. امید احمدی صفا و سجاد کاظم زاده هم قبل از موسوی از دور رقابت ها کنار رفته بودند

دوچرخه سواری ، حذف دانشور در اسپرینت به دست ژاپنی ها

در مرحله یک هشتم نهایی ماده اسپرینت دوچرخه سواری پیست بازی های آسیایی2018، دو نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند که در انتها هر دو در رقابت با نمایندگان ژاپن حذف شدند. محمد دانشور با یویتو واکی موتو از ژاپن رقابت کرد که موفق به شکست حریفش نشد و مغلوب شد. احسان خادمی هم با توموهیرو فوکایا از ژاپن رقابت داشت که او نیز نتوانست نماینده ژاپن را شکست دهد و از رسیدن به یک چهارم نهایی بازماند. به این ترتیب کار نمایندگان ایران در اسپرینت به انتها رسید و ایران فردا(پنج شنبه) باید در ماده اومنیوم به رقابت بپردازد. محمد دانشور در دوره گذشته در اینچئون کره جنوبی در این رشته به مدال طلا رسده بود.

جودو ، خجسته حذف شد

جودو کارش را با علیرضا خجسته شروع کرد. این جودوکار که قصد دارد در بازی های پارآسیایی هم شرکت کند در وزن 66- کیلوگرم به مصاف رقبایش رفت. او پس از استراحت در دور نخست به عنوان نخستین نماینده تیم ملی جودو روی تاتامی رفت و مقابل کیک هو از کره شمالی ایپون شد و مغلوب شد و حذف شد.

دوچرخه سواری، دو نماینده ایران در جمع 16 نفر

رقابت ها در ماده اسپرینت شروع شد و احسان خادمی در دور مقدماتی زمان 10.251 و محمد دانشور زمان 10.306 را ثبت کردند و موفق به راهیابی به جمع 16 دوچرخه سوار برتر شدند.

قایقرانی ، تیم کایاک 4 نفره به فینال رسید

در کایاک چهار نفره مردان، رقابت های مرحله مقدماتی قایقرانی آبهای آرام 500 متر مردان برگزار گردید و تیم کشورمان موفق شد به فینال این رقابت ها صعود کند. امین بوداغی، علی آقامیرزایی، احمدرضا طالبیان و پیمان قویدل توانست بعد از قزاقستان به خط انتها و به جمع 9 تیم فینال برسد. فینال این مسابقات فردا برگزار می گردد.

در کایاک دو نفره مردان در هزار متر، تیم ایران با ترکیب علی آقا میرزایی و امین بوداغی به عنوان تیم سوم به خط انتها رسیدند و فردا باید در فینال پارو بزنند.

کانوپولو، قهرمانی دختران

تیم ملی کانوپولوی دختران ایران در دیدار فینال به مصاف سنگاپور رفت و با برتری 5 بر 2 قهرمان شد. البته این قهرمانی نمایشی است چراکه این مسابقات به صورت آزمایشی برگزار گردید و مدال هایش در جدول رده بندی مدال های بازی های آسیایی محاسبه نمی گردد.

رقابت های کانوپولو در حالی برای اولین بار در بازی های آسیایی برگزار گردید که تیم مردان نتوانست مثل بانوان موفق باشد. این تیم که در رده بندی قرار داشت، به مصاف چین تایپه رفت و با شکست 4 بر 3 مغلوب شد. این بازی در دو وقت قانونی با نتیجه مساوی 3 بر 3 به انتها رسید که تیم ملی ایران تا 5 ثانیه انتهای بازی از حریف خود پیش بود. در وقت اضافه چین تایپه گل طلایی را به ثمر رساند و برنده این مسابقه شد.

سپک تاکرا، پیروزی مقابل پاکستان، ویتنام حریف بعدی

تیم ملی سپک تاکرا در بخش کواد چهار نفره در یازدهمین روز از بازی های آسیایی جاکارتا به مصاف پاکستان رفت و با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. این تیم باید در دیدار بعدی به مصاف ویتنام برود.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 13 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 405

به "آنلاین از جاکارتا ، احسان طلا گرفت و ماندگار شد، یک طلا برای کوراش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنلاین از جاکارتا ، احسان طلا گرفت و ماندگار شد، یک طلا برای کوراش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید