آنکارا از پیشنهاد آتش بس لیبی در عید قربان استقبال کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای از دعوت غسان سلامه نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی با هدف توقف درگیری ها در عید قربان حمایت کرد.

آنکارا از پیشنهاد آتش بس لیبی در عید قربان استقبال کرد

در این بیانیه آمده است: پذیرفتن این دعوت از سوی دولت وفاق ملی لیبی با ملاحظات بشردوستانه باعث خرسندی شده است. ترکیه با حمایت از تلاش های غسان سلامه از جامعه بین الملل نیز انتظار دارد در این خصوص موضع مشترک و عزم پایدار از خود نشان دهند.

این در حالیست که غسان سلامه نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی از طرف های درگیر در این کشور خواست تا پیش از عید قربان درگیری ها را متوقف کرده و سپس نشستی بین المللی با حضور مقامات بلند پایه کشورهای مرتبط برگزار شود.

گفتنی است خلیفه حفتر فرمانده متمرد شبه نظامیان مستقر در شرق لیبی در 4 آوریل سال جاری از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر داد.

یگان های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات آتشفشان خشم را آغاز کردند.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی از آغاز حمله حفتر به طرابلس تا 5 جولای جاری بیش از هزار نفر کشته و بیش از 5 هزار و 500 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7059

به "آنکارا از پیشنهاد آتش بس لیبی در عید قربان استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا از پیشنهاد آتش بس لیبی در عید قربان استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید