ترکیه در خاورمیانه رکورد زد، پاسخ ایران به ادعای ترامپ

به گزارش مجله سلو بلاگ، با تداوم همه گیری کووید-19 در جهان، بعضی کشورها شاهد فرایند افزایش در تعداد مبتلایان و جان باختگان در روزهای اخیر بوده اند.

ترکیه در خاورمیانه رکورد زد، پاسخ ایران به ادعای ترامپ

به گزارش خبرنگاران، کشورهای روسیه با 6,060 مورد، انگلیس با 5,850، ترکیه با 3,977، آمریکا با 3,940، ایتالیا با 3,047 جز کشورهایی بودند که به ترتیب بیشترین شمار مبتلایان جدید به کرونا را داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما مسائل بیشتر و بیشتری داریم و راه های دیگری هم برای صرف آن 500 میلیون دلاری که به سازمان بهداشت دنیای تعلق می گیرد، وجود دارد. می توانیم راه های دیگری را برای صرف آن بیابیم و به افراد دیگری یاری کنیم. ما در مورد بعضی افراد تحقیقاتی انجام می دهیم که اعتبار زیادی را برای انجام کار خود می گیرند.رئیس جمهوری آمریکا از سازمان بهداشت دنیای به دلیل مخالفتش با واشنگتن در بستن مرزها به روی چین همزمان با شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد و ادامه داد: ما می توانیم این مبلغ را به روشی بسیار کارآمدتر هزینه کنیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ روز شنبه در جلسه گزارش دهی روزانه کاخ سفید با تکرار انتقادها از پکن به دلیل نحوه کنترل ویروس کرونا از سوی این کشور گفت: این ویروس می توانست در چین متوقف گردد اما نشد و دنیا اکنون به دلیل شیوع ویروس گرفتار شده است.

ترامپ همچنین بدون اشاره به تروریسم مالی خود علیه مردم ایران، آن هم در بحبوحه همه گیری کرونا، اضافه نمود: من پیشنهاد نموده ام که در صورت تمایل به آنها یاری کنم. اگر آنها به ونتیلاتور نیاز داشته باشند، و درخواست نمایند، ما هزاران دستگاه تنفس مصنوعی داریم که برای آنها می فرستیم. این موضوع با واکنش وزیرخارجه کشورمان نیز روبرو شد که در پاسخ در توئیتی نوشت: آقای ترامپ! ایران ظرف چند ماه آینده صادر نماینده دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) خواهد بود. تنها کاری که شما باید بکنید این است دخالت در امور داخلی دیگر ملت ها بویژه ملت ما را متوقف کنید و باور کنید ما از هیچ سیاستمدار آمریکایی مشورت نمی پذیریم.

در تازه ترین انتقادها نسبت به عملکرد ترامپ نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه با انتقاد از واکنش دیرهنگام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت که رئیس جمهور معتقد است که این بحران به صورت جادویی ناپدید می گردد.

همزمان با متاثر شدن اقتصاد آمریکا از کرونا وزیر خزانه داری این کشور وعده ای تازه داده است. به گزارش سی ان ان استیو منوچین گفته است که ظرف چند ماه اقتصاد آمریکا بار دیگر پویا و رو به بهبود خواهد بود. این در حالی است که بعضی اقتصاددانان در این کشور نسبت به بهبود اقتصاد ظرف چند ماه مردد هستند.

گفتنی است که ظرف 24ساعت گذشته 507 تن تنها در نیویورک جان باخته اند. آمریکا تا کنون 742,732 مبتلا دارد که ثبت 646 مورد فوتی دیگر در 24 ساعت گذشته تعداد کلی جان باختگان به عدد 39,660 می رسد.

انگلیس

به گزارش روزنامه ساندی تلگرافبوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که در حال بهبودی یافتن از کرونا است، به دفتر کارش بازگشته است.جانسون اخیراً دستوراتی را به اعضای دولت خود برای مهار هرچه بیشتر ویروس کرونا داده، او روز آدینه دیداری سه ساعته با دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس - که به صورت موقت اداره امور دولتی را در دست گرفته - داشته است.

همچنین به نوشته وبگاه شبکه اس بی اس، یکی از مقامات ارشد دولت انگلیس با توجه به آمار بالای کشته ها روز یکشنبه گفت که ممنوعیت تردد کماکان پابرجاست. مایکل گوو معاون بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت که دولت ممنوعیت تردد را به طور مرحله به مرحله در ماه های آینده بر می دارد. وی در این زمینه شرح داد: واقعیتها و توصیه ها در حال حاضر معین است و ما هنوز نباید در فکر برطرف این محدودیتها باشیم.

به گزارش میرر دپارتمان سلامت انگلیس در گزارشی اعلام نمود که با مرگ 596 تن دیگر شمار کشته شدگان به 16,060 تن می رسد. انگلیس همچنین در کل 120,067 تن بیمار مبتلا به کرونا دارد.کارشناسان همچنین هشدار داده اند که با همه گیری این ویروس 6.5 میلیون شغل ممکن است از بین برود.

ایتالیا

خبرگزاری سی ان ان، در آنالیز اوضاع ایتالیا در گزارشی به تشییع جنازه یکی از اعضای بدنام مافیای این کشور پرداخته و می نویسد علی رغم ممنوعیت تردد در شهر مراسم عظیمی با حضور ده ها تن برای این مرد 70 ساله برگزار گردید که نشان دهنده قدرت و مصونیت از مجازات اعضای مافیا در بخش هایی از ایتالیا است. مقامات و محققان ارشد ضد مافیایی می گویند که گروه های مافیایی از شرایط پیش آمده در مورد کرونا سواستفاده می نمایند به ویژه در بخش های جنوبی. در مورد بزرگترین مافیای ایتالیا در کالابریا یعنی (مافیای اندرانگتا) گفته می گردد این گروه 80% بازار فروش کوکائین را در اختیار دارد. این کشور تا کنون 178,972 مبتلا دارد که ثبت433 مورد فوتی دیگر در 24 ساعت گذشته تعداد کلی جان باختگان به عدد 23,660 می رسد. همچنین طبق یک نظرسنجی بیش از نیمی از مردم ایتالیا به علت بی توجهی اتحادیه اروپا در قبال شیوع ویروس کرونا در این کشور و پیش از آن بحران مهاجرین، موافق خروج از این اتحادیه هستند. به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در این نظرسنجی که در ماه جاری میلادی (آوریل) انجام شده، 71 درصد مردم ایتالیا معتقدند که شیوع کرونا موجب انحلال اتحادیه اروپا و نزدیک به 55 درصد نیز موافق خروج از این اتحادیه یا منطقه یورو هستند.

اسپانیا

این کشور تا کنون 195,944 مبتلا دارد که ثبت 410 مورد فوتی دیگر در 24 ساعت گذشته تعداد کلی جان باختگان به عدد 20,453 می رسد. به گزارش گاردین پدرو سانچز نسخت وزیر این کشور گفته است که از مجلس خواهد خواست تا 15 روز دیگر مقررات منع رفت و آمد تمدید و تا 9 می ادامه داشته باشد. به گزارش بلومبرگ اسپانیا همچنین شاهد کمترین افزایش در چهار هفته اخیر بوده است.

آلمان

دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز یکشنبه و در نخستین گام خود به سوی دنیا پساکرونا، به فروشگاه ها و مغازه های کوچک اجازه داد پس از یک دوره تعطیلی با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، به فعالیت عادی بازگردند.به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، این تعطیل طولانی مدت، خرده فروشان آلمانی را از فروش 30 میلیارد یورو (33 میلیارد دلار) محروم نموده و فروشندگان بسیاری را به لبه ورشکستی کشانده است.آلمان جزو اولین کشورها در اروپاست که گام های محتاطانه ای را به سوی شرایط عادی برداشت و این درحالی است که کرونا کارخانه ها، رستوران ها و فروشگاه های سراسر اروپا را از مادرید گرفته تا پراگ، تعطیل نموده است.مرکل به دلیل نشان دادن واکنش مناسب به بحران کرونا، مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است. این کشور تا کنون 144,387 مبتلا دارد که ثبت 9 مورد فوتی دیگر در 24 ساعت گذشته تعداد کلی جان باختگان به عدد 4,547 می رسد.

ترکیه

اما ترکیه جز کشورهایی بوده است که بیشترین آمار مبتلایان را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است. این کشور تا کنون 86,306 مبتلا دارد که ثبت 127 مورد فوتی دیگر در 24 ساعت گذشته تعداد کلی جان باختگان به عدد 2,017 می رسد.به گزارش عرب نیوز، ترکیه کشوری بود که اولین مورد ابتلا را در تاریخ 10 مارچ اعلام نمود. اما از آن به بعد شاهد افزایش تدریجی مبتلایان بود. اما هم اکنون در جدول دنیای رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

روسیه

رئیس جمهوری روسیه در بیانیه ای که در وب سایت کرملین انتشار یافت، اعلام نمود، افراد در همه سطوح قدرت در کشورش به شکلی پویا، سازمان یافته و مسئولانه برای مبارزه با شیوع کروناویروس کوشش می نمایند و شرایط در این کشور کاملا تحت کنترل واقع شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همچنین در این بیانیه فرا رسیدن عید پاک مسیحیان ارتدوکس را تبریک گفت.پوتین در ادامه این بیانیه اظهار داشت، تردیدی وجود ندارد که روسیه از همه چالش ها سربلند بیرون خواهد آمد. وی ادامه داد، مقام های روسیه با دقت و مطابق با شرایط موجود و فراتر از همه به جهت یاری به مردم از منابعشان در مبارزه با کروناویروس استفاده می نمایند. مسکو تایمزکه اخبار روسیه را پوشش می دهد در نموداری به آنالیز شرایط کرونا در این کشور پرداخته است که منحنی آبی رنگ نشان دهنده موارد ابتلا، و منحنی قرمز نشان دهنده مبتلایان جدید است.

310311

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15966

به "ترکیه در خاورمیانه رکورد زد، پاسخ ایران به ادعای ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه در خاورمیانه رکورد زد، پاسخ ایران به ادعای ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید