آیا ابتلا به اومیکرون مصونیت دائمی ایجاد می نماید؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، سخنگوی علوم پزشکی گیلان، ابتلا به کرونا موجب ایمنی در برابر امیکرون می گردد را یک باور غلط دانست و یادآور شد: افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شدند دارای مصونیت دائمی نیستند.

آیا ابتلا به اومیکرون مصونیت دائمی ایجاد می نماید؟

به گزارش ایسنا، دکتر فردین مهرابیان در پاسخ به این سوال که آیا افراد واکسن زده در نوبت سوم دیگر به کرونا مبتلا نمی شوند؟، اظهار کرد: زدن واکسن موجب ایمنی در برابر سویه امیکرون نمی گردد.

وی با بیان اینکه تزریق دز سوم به ایمنی و محافظت طولانی مدت فرد یاری می نماید، گفت: تزریق سه دز واکسن با هدف بهبود و افزایش ایمنی ناشی از دو دز قبلی انجام می گردد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: هرچه پوشش واکسن و مقدار ایمنی در سطح جامعه افزایش پیدا کند، بیشتر می توانیم به آینده ایمنی در برابر جهش های تازه امیدوار باشیم.

مهرابیان اظهار داشت: آنالیز ها نشان می دهد افرادی که واکسن نوبت سوم خود را دریافت می نمایند، احتمال ابتلا به کرونا در آنان کمتر می گردد و یا در صورت ابتلا، شاهد کاهش شدت بیماری و طول مدت بستری هستیم و مقدار مرگ و میر نسبت به افراد واکسن نزده بسیار کمتر است.

وی ابتلا به کرونا موجب ایمنی در برابر امیکرون می گردد را یک باور غلط دانست و یادآور شد: افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شدند دارای مصونیت دائمی نیستند و محتمل است مجددا مبتلا گردد، زیرا این بیماری ویروسی بوده و مرتب با تغییر سویه همراه است و لذا افراد را با سویه های تازه درگیر می نماید؛ همانطور که طی دو سال اخیر شاهد بودیم.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست همچنان شیوه نامه های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی و زدن ماسک را در کنار تزریق واکسن انجام دهند و مطرح نمود: سرعت انتشار امیکرون پنج برابر بیشتر از دیگر سویه هاست و این امر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن را بیش از پیش مهم می نماید.

وی بعلاوه از بستری شدن 120 بیمار تازه کرونایی طی روز گذشته اطلاع داد و بیان نمود: در حال حضار حدود 700 بیمار کرونایی بستری داریم و 16 شهرستان قرمز و فقط یک شهرستان ما نارنجی است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 44507

به "آیا ابتلا به اومیکرون مصونیت دائمی ایجاد می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ابتلا به اومیکرون مصونیت دائمی ایجاد می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید