آیا پروتکل های بهداشتی در هتل ها رعایت نمی شوند؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایسنا/ بدنبال اخبار و گزارشات منتشر شده، این سوال پیش می آید که آیا پروتکل های بهداشتی در هتل ها رعایت نمی شوند؟

آیا پروتکل های بهداشتی در هتل ها رعایت نمی شوند؟

قضیه چیست؟

گزارشی از شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی در مکانهای عمومی منتشر شد که اطلاعات آن براساس آنالیز های صورت گرفته از طرف حوزه بهداشت محیط وزارت بهداشت در هفته آخر تیرماه گردآوری شد. ارزیابی این حوزه نشان می دهد در استان تهران، آرامستانها پروتکلهای بهداشتی را در بالاترین سطح رعایت نموده اند. بعد از آن، مراکز درمان و آموزش پزشکی و رستورانها قرار دارند.

در این گزارش، پایانه های مسافربری درون شهری، پایانه های مسافربری برون شهری، دفاتر پیشخوان، دفاتر پلیس + 10، پاساژها، بانک ها، دفاتر خدمات بیمه، اداره ها، سازمان ها و هتل ها و مراکز اقامتی به ترتیب در رتبه های بعدی از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی قرار دارند.

حالا هتلها که بدلیل کاهش سفر، روزهای نیمه تعطیل و بدون مسافر را سپری می نمایند، به این رتبه بندی معترض شده اند. معاون گردشگری کشور در واکنش به این خبر درباره نحوه نظارت روی هتلها و سایر مراکز اقامتی، فیلمی از مصاحبه تلویزیونی ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت را فرستاد که در آن می گوید: متاسفانه، در برخی از اماکن مثل پاساژها، حمل و نقل عمومی، مراکز خرید، پلس +10 و پیشخوان های دولت و برخی جاها که انتظار نمی رود، مثل مطبهای خصوصی با کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مواجهیم. در برخی جاها مثل اماکن مقدس، مساجد و هتل رعایت بهداشت فردی را به میزان خوبی داریم و میزان این اختلاف در حدود 40 درصد است.

پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران هم واکنشی تکذیبی به آن گزارش دارد و آن را یک برداشت اشتباه از صحبتهای سخنگوی وزارت بهداشت می داند و می گوید: براساس گزارش کارشناسان معاونت گردشگری استان تهران تمام هتل ها و مراکز اقامتی از سطح مناسبی در رعایت دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا قرار دارند.

او می افزاید: انتشار چنین خبری که هتلها در رتبه آخر از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی قرار دارند، هیچگونه پایه و اساس رسمی و قانونی ندارد و در تمام جلسات استانی مقابله با ویروس کرونا تا به امروز هیچگونه اخطاری نسبت به عملکرد ضعیف هتل ها اعلام نشده است.

جانفشان می گوید: در اولین روزهای انتشار ویروس کرونا این هتلداران تهرانی بودند که داوطلبانه آمادگی خود را برای اسکان و قرنطینه دوران نقاهت بیماران مبتلا به کرونا و همچنین خدمات رسانی به کادر درمان اعلام کردند و انتشار چنین اخباری موجب خسارت بیشتر به این صنعت آسیب دیده از کرونا می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار می نماید: با توجه به درصد پایین اشتغال مراکز اقامتی استان تهران بدلیل کاهش سفرهای داخلی و خارجی از زمان شیوع ویروس کرونا، اتاقهای هتل با یک نوبت بندی چندروزه و گاهی هفتگی و با انجام تمام مراحل ضدعفونی در اختیار مسافر بعدی قرار می گیرند. در تعدادی از هتلهای پنج ستاره استان تهران کادر پزشکی برای راهنمایی و نظارت بر رفتار پرنسل هتل مستقر شده که این امر بالاتر از حد استاندار های مورد انتظار است.

جانفشان می گوید: حفظ سلامت مسافران خط قرمزی است که هیچگاه اجازه کوتاهی در آن را نخواهیم داد و این اطمینان را می دهیم که بازرسی های کارشناسان معاونت گردشگری استان تا آخرین روز ریشه کنی ویروس کرونا با جدیت انجام گردد.

تا به امروز گزارش جزیی یا دقیقی درباه نظارت روی تاسیسات گردشگری پس از شیوع ویروس کرونا که حساسیت های بیشتری را می طلبد، از سوی متولیان این بخش منتشر نشده است. اما رئیس جامعه هتلداران کشور بارها تاکید نموده که سوای نظارت های بهداشت و وزارت گردشگری، نظارتهایی هم از طرف این تشکل روی هتلها صورت می گیرد و مسافران نباید نگران شرایط بهداشتی هتلها باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 20498

به "آیا پروتکل های بهداشتی در هتل ها رعایت نمی شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پروتکل های بهداشتی در هتل ها رعایت نمی شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید