اتحادیه تاکسیرانی به دنبال یک خودروساز برای نوسازی 13 هزار ون

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در نظر دارد با مشارکت تولیدکنندگان داخلی نسبت به نوسازی 13هزار دستگاه ون فرسوده موجود در سامانه تاکسیرانی شهری کشور اقدام کند.

اتحادیه تاکسیرانی به دنبال یک خودروساز برای نوسازی 13 هزار ون

مرتضی ضامنی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در سال 1385 خودروی ون وارد سامانه حمل و نقلی کشور شد و در حال حاضر 13 هزار ون در سطح کشور وجود دارد گفت: مد حمل و نقل ون در کلانشهر تهران و اکثر کلانشهرها بسیار مناسب است به طوری که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، در هر سفر تعداد مسافر بیشتری را جابه جا می نماید.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تمامی ون های موجود کشور فرسوده هستند و بایستی از ناوگان حمل ونقلی کشور خارج شوند،اظهار کرد: براساس تجربه های موجود نمی توان این مد ارزشمند حل ونقلی را از دست داد به همین منظور بایستی این ناوگان نوسازی گردد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور افزود: مسئله ای که در این راستا وجود دارد این است که در حال حاضر فراورینماینده ون در کشور نداریم. یک برهه ای شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو نسبت به فراوری خودرو ون اقدام کردند ولی در حال حاضر این خودرو فراوری نمی گردد.

وی با اشاره به اینکه در سال رونق فراوری و حمایت از فراورینمایندگان داخلی هستیم، اظهارکرد: اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در نظر دارد با مشارکت فراورینمایندگان داخلی نسبت به نوسازی 13 هزار دستگاه ون فرسوده موجود در سامانه تاکسیرانی شهری کشور اقدام کند. مشخصات ون های مورد نظر باید مطابق با مصوبه شورای عالی ترافیک کشور (مصوبه جلسه 114 و اصلاحیه مصوبه 116) بوده و همچنین جهت استفاده از یارانه مندرج در ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری به صورت پایه گاز سوز عرضه گردد.

ضامنی در سرانجام گفت: شرکت های خودروسازی که توانایی فراوری ناوگان مورد نظر را دارند می توانند تا تاریخ 15 مهر 98 اعلام آمادگی نمایند و نسبت به ارسال مشخصات فنی خودروهای ون به همراه برنامه زمان بندی تحویل و قیمت پایه اتحادیه اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8496

به "اتحادیه تاکسیرانی به دنبال یک خودروساز برای نوسازی 13 هزار ون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه تاکسیرانی به دنبال یک خودروساز برای نوسازی 13 هزار ون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید