اتفاقات عجیبی در صوفیه رخ داد، شاید سیستم داوری حک شده بود

به گزارش مجله سلو بلاگ، علی محمد بسحاق با بیان مطلب فوق به خبرنگاران اضافه نمود: هدف گذاری کادر فنی برای مسابقات مرحله نهایی رقابتهای گرندپری در سال 2019 و مسابقات مسکو بود، به همین دلیل با آمادگی نزدیک به 70 درصد راهی صوفیه شدیم. با این وجود اعضای تیم ملی مبارزات بسیار خوبی به نمایش گذاشتند که می توانست نتایج بهتری نسبت به قبل در پی داشته باشد.

اتفاقات عجیبی در صوفیه رخ داد، شاید سیستم داوری حک شده بود

وی ادامه داد: داوری که مبارزه میرهاشم حسینی و دای هون لی را قضاوت می کرد، حداقل 5 اخطار بی مورد به تکواندوکار ما داد و 8-9 امتیاز او را بی دلیل باطل کرد. حسینی مبارزه بسیار خوبی به نمایش گذاشت و اگر داوری روند عادی خود را طی می کرد، شک نکنید میرهاشم همان راند دوم این رقیب صاحب نام را با اختلاف 20 امتیاز شکست داد.

مربی تیم ملی گفت: به هیچ عنوان اهل توجیه نیستم، ولی واقعا اتقاقات عجیبی در صوفیه افتاد که بروز بعضی شائبه ها از جمله حک کردن سیستم داوری را در پی داشت. البته این موضوع قبلا هم رخ داده و شاید تکراری باشد، ولی وقتی امتیاز بعد از یک ثانیه روی تابلو ثبت می گردد و یا ضربه ای که با فاصله از مقابل صورت رجبی رد شد و بدون اصابت 2 امتیاز به رقیب تعلق گرفت. همین ضربه اگر برخورد داشت که باید سه امتیاز می دادند. اگر برخورد نکرده چرا 2 امتیاز به حریف می دهند. از این دست امتیازات چند مورد ثبت شد که چنین مسائلی در خصوص داوری و سیستم های شرکت مجری دستگاه ها مطرح می گردد.

بسحاق در خصوص اعتراض تیم ایران به داوری و موضوع فوق هم گفت: اعتراض خود را به صورت رسمی به فدراسیون جهانی ارائه دادیم و مانند همواره گفتند آنالیز می کنیم و جواب می دهیم که هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. طی سالهای گذشته قضاوت داوران در تکواندو به عدالت نزدیک شده و نباید از کنار کارهایی که در این خصوص اجرا شده به سادگی گذشت ولی فدراسیون جهانی باید در خصوص برطرف مشکلاتی از این دست فکری اساسی کند.

وی با اشاره به مسابقات مرحله نهایی رقابتهای گرندپری اضافه نمود: تمام کوشش ما این است که نفرات اعزامی به این مسابقات به آمادگی بالا به دیدار رقبای خود بروند. از همین رو بعد از بازگشت از صربستان، بدون فوق وقت تمرینات را شروع کردیم و بعد از حضور سه تکواندوکار در کرواسی برنامه هایی تدوین شده به خوبی اجرایی خواهد شد.

مربی تیم ملی تکواندو در سرانجام با اشاره به رقابتهای لیگ برتر گفت: تکواندوکاراندر اختیار باشگاه های خود هستند و در صورت صلاحدید کادر فنی تیم های خود می توانند در رقابتهای لیگ برتر به میدان بروند. بعد از سرانجام مسابقات این هفته به اردو آماده و کار تمرینات آماده سازی را پیگیری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10278

به "اتفاقات عجیبی در صوفیه رخ داد، شاید سیستم داوری حک شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقات عجیبی در صوفیه رخ داد، شاید سیستم داوری حک شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید