اروپای غربی کجاست و چه کشورهایی را شامل می گردد؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، اروپای غربی (Western Europe) که در مقابل اروپای شرقی قرار می گیرد، اصطلاحی است که در دوران جنگ سرد و طی جداسازی اروپا به دو قطب شرقی و غربی، ابداع شد.

اروپای غربی کجاست و چه کشورهایی را شامل می گردد؟

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

غرب اروپا پرطرفدارترین منطقه قاره اروپا به شمار می رود و مقاصد تاریخی همچون فرانسه و اسپانیا را در خود جای داده است.

اگرچه کشورهای اروپای غربی گران تر از همتایان شرقی خود هستند اما این منطقه جذاب تاریخی، تفریحات و دیدنی های مقرون به صرفه فراوانی دارد که می توانید از آن ها لذت ببرید.

اروپای غربی، آلمان، اتریش، بلژیک، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، لیختنشتاین، موناکو، هلند و بریتانیا را شامل می گردد که از این میان به معرفی بعضی از آنها خواهیم پرداخت.

فرانسه

فرانسه محبوب ترین کشور در میان جهانگردان سرتاسر جهان محسوب می گردد. این کشور در سال 2017 پذیرای 89 میلیون بازدیدنماینده بود. پرطرفدارترین شهرهای فرانسه شامل پاریس، پروانس و خط ساحلی ریویرای فرانسه می گردد.

بااین حال چه اهمیتی دارد، کدام شهر را برای بازدید انتخاب می کنید زیرا به هر گوشه فرانسه که پا بگذارید، تاریخ، جذابیت و غذاهای خوشمزه شما را مسحور خواهند کرد.

این سرزمین با ویژگی هایی چون چشم اندازهای خوش منظره، آب وهوای مدیترانه ای و البته نوشیدنی ها و غذاهای متنوع می تواند مقصد رویایی برای شما باشد.

اسپانیا

خطوط ساحلی، دره های سرسبز و غذاهای رنگارنگ اسپانیا هرساله میلیون ها جهانگرد را مجذوب خود می نمایند.

در سفر به این سرزمین چه در پارک های جادویی مادرید استراحت کنید، چه در شهر بارسلون غرق در تماشای معماری شگفت انگیز بناهای این شهر شوید یا در شهر سویل به دنبال یادگیری پایکوبی فلامنکو باشید، اسپانیا شما را ناامید نخواهد نمود.

آلمان

آلمان به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان برای سفر شناخته می گردد. این سرزمین فرهنگ منحصربه فرد، زیبایی های بکر طبیعی و

هرکدام از شهرهای آلمان شما را به نوبه خود مبهوت خواهند کرد؛ در شهر برلین می توانید به تماشای هنر خیابانی بروید، در جشنواره مهمان نوازی گرم را به جهانگردان هدیه می دهد.اکتبرفست (Oktoberfest) مونیخ شرکت کنید یا سوار بر قایق در کانال های آبی شهر هامبورگ به گردش بپردازید.

آلمان با آمیزه ای از جاذبه های قدیمی و مدرن خود هر سلیقه ای را راضی خواهد نمود.

چرا باید به اروپای غربی سفر کنیم؟

  • سفر راحت: به سادگی می توان از کشورهای اروپای غربی دیدن کرد. سیستم حمل ونقل عمومی در اروپای غربی به خوبی سازماندهی شده است، انواع غذاهای مشهور و آشنا در هرکجا یافت می شوند و موزه ها و سالن های تئاتر در گوشه و کنار هر شهری به چشم می خورند. منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی می گردد که سفر میان کشورهای آن به پاسپورت نیازی ندارد. این مزیت باعث شده است تا جهانگردان به راحتی بتوانند از چندین کشور در اروپای غربی بازدید نمایند.
  • جاذبه های پرطرفدار: دوربین ها را نباید فراموش کنید. وقتی صحبت از جاذبه های مشهور می گردد، اروپای غربی حرف اول را می زند. با سفر به این منطقه، بناها و سازه های تماشایی چون برج ایفل، ساگرادا فامیلیا یا دیوار برلین، همگی در دسترس شما قرار خواهند گرفت.
  • افسون تاریخی: اروپا دارای بعضی از جذاب ترین بناها و شهرهای جهان است. شما می توانید روی همان زمینی راه بروید که روزگاری وایکینگ ها بر آن قدم گذاشته اند و از همان هوایی تنفس کنید که زمانی ناپلئون در آن نفس می کشید. علاوه بر این، یونسکو تا به امروز، 132 میراث جهانی را در اروپای غربی به ثبت رسانده است.

جاذبه های پنهان در اروپای غربی

شاید کمتر کسی باشد که آوازه پاریس یا برلین را نشنیده باشد اما اروپای غربی محدود به این شهرهای مشهور نمی گردد و شهرهای کوچک و افسانه ای فراوانی مثل کولمار یا هالشتات را دل خود نهفته دارد. در اینجا به معرفی دو نمونه ارزشمند و دیدنی خواهیم پرداخت:

کولمار، فرانسه

کولمار در ناحیه آلزاس فرانسه واقع شده است و به خاطر کانال های آبی زیبایی که از میان شهر عبور می نمایند، به آن لقب ونیز کوچک داده اند.این شهر قرون وسطایی که به خوبی از آن محافظت شده، شمار زیادی از جاذبه های معماری و بناهای مذهبی را در خود جای داده است.

با سفر به این شهر می توانید در میان کانال های آبی ونیز کوچک قایق سواری کنید، از خانه های رنگارنگ کولمار که به سبک آلمانی ساخته شده اند، عکس بگیرید یا فقط از سکوت و آرامش این شهر زیبا لذت ببرید.

هالشتات، اتریش

شهر کوچک هالشتات در مرکز اتریش واقع شده است. اگرچه این شهر بیشتر به خاطر معدن نمک باستانی خود معروف است اما دیدنی ها و چشم اندازهای فراوانی در این شهر زیبا وجود دارد.

هالشتات در کنار دریاچه ای نیلگون و در دامنه یک کوه بلند واقع شده و آن چنان زیبا است که همچون یک رویا به نظر می رسد این شهر چشم اندازهای پانورامای وسیعی از یخچال های باستانی را به نمایش می گذارد و برای سفری یک روزه از سالزبورگ مقصدی عالی خواهد بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 24 شهریور 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 20158

به "اروپای غربی کجاست و چه کشورهایی را شامل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپای غربی کجاست و چه کشورهایی را شامل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید