استفاده از تجربه های مرمتی تپه سیلک کاشان برای تپه حصار دامغان

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از تپه سیلک کاشان روز سه شنبه 30 اردیبهشت 99 به منظور انتقال تجربیات، حفاظت، بازسازی و سامان دهی به کار گرفته شده در این تپه برای تپه حصار دامغان بازدید کرد.

استفاده از تجربه های مرمتی تپه سیلک کاشان برای تپه حصار دامغان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال روز پنجشنبه 1 خرداد 99 گفت: انجمن دوستداران میراث فرهنگی کاشان در حفاظت و سامان دهی مجموعه، اجرای برنامه های گروهی، راهنمایی گردشگران به مجموعه و... با میراث فرهنگی کاشان مشارکت دارند.

او اضافه کرد: به جز انجمن دوستداران میراث فرهنگی، دادگستری شهرستان کاشان در حفاظت از حریم و عرصه بنا به منظور جلوگیری از تعرض سودجویان همکاری می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان توضیح داد: انتشار بولتن های چند زبانه، ایجاد پایگاه حفاظت و پژوهش در حریم تپه، ایجاد جهت دسترسی با سازه های چوبی بدون آسیب رساندن به محوطه به منظور جلوگیری از پراکنش بازدیدکنندگان که در ساماندهی و حفاظت از محوطه تأثیر بسزایی دارد از جمله اقداماتی است که در تپه سیلک کاشان صورت گرفته است.

او اظهار کرد: با بهره گیری از تجربه های سایت های تاریخی شهرستان کاشان می توان تپه حصار دامغان را ساماندهی کرد در صورتی که مسئولان و مردم شهرستان نیز همراهی حداکثری را داشته باشند.

قدمت تپه حصار دامغان به 7500 سال قبل برمی شود و در نزدیکی روستای حیدرآباد بخش مرکزی شهرستان دامغان واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15538

به "استفاده از تجربه های مرمتی تپه سیلک کاشان برای تپه حصار دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از تجربه های مرمتی تپه سیلک کاشان برای تپه حصار دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید