جلالی از صنایع دستی اصفهان به عنوان تنومندترین درخت صنایع دستی ایران یاد کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، جلالی از صنایع دستی اصفهان به عنوان تنومندترین درخت صنایع دستی ایران یاد کرد.

جلالی از صنایع دستی اصفهان به عنوان تنومندترین درخت صنایع دستی ایران یاد کرد

مریم جلالی، معاون صنایع دستی کشور گفت: اصفهان امروز سرآمد تحول در صنایع دستی اصیل ایرانی است و تنومندترین درخت صنایع دستی ایران در این دیار به بار نشسته است. باید کوشش کنیم رونق علمی و کارآمد صنایع دستی از این شهر شروع گردد، با این وصف کوشش می کنیم با یاری همه هنرمندان در بازارهای نو جهانی تحولی خود در محتوا، زیبایی شناسی، طراحی و استانداردسازی محصولات متناسب با خواست مشتری ایجاد کنیم.

معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: به راستی هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی، سفیران فرهنگی این سرزمین هستند که عشق و خلاقیت را با یکدیگر تلفیق نموده و سپس آن را در قالب کالا به جهانیان عرضه می نمایند. در حوزه صنایع دستی باید از بانوان و به ویژه مادران این سرزمین تشکر و قدردانی کنم، زیرا آنها به عنوان بخشی از جامعه هنرمندان این سرزمین، هنر را سینه به سینه به نسل های بعدی انتقال داده اند، لذا امروزه بخش قابل توجهی از صنایع دستی و هنرهای سنتی این سرزمین به وسیله بانوان سرزمینمان و در قالب مشاغل خانگی به جهانیان عرضه می گردد.

او اضافه کرد: صنایع دستی ما ایرانیان، هنر زیستن است و برخوردار از روح مادران این سرزمین است و در قالب خانواده اصیل ایرانی خود را نشان می دهد، لذا باید بکوشیم روح خانواده محور را در صنایع دستی اصیل ایرانی احیا کنیم.

جلالی توضیح داد: با حضور در این سنگر، تمام کوشش خود را به کارخواهم گرفت تا گوش شنوای مسائل هنرمندان و چشم بینای نقاط قوت آنان باشم و کوشش می کنم با یاری همه شما فرهیختگان موانع را در زنجیره فراوری و مصرف شناسایی نموده و آن را حل کنیم.

او گفت: تحول در محتوا به این معنا است که ما باید محصولات خود را بروز و متناسب با خواست و نیازهای مشتری تهیه کنیم و در همین حال باید کوشش کنیم که برای شخصیت هنرمندان و نظر آنها احترام قائل شویم و کوشش کنیم تا رویکرد دانش بنیان و هویت شناسی را در صنایع دستی اصیل ایرانی وارد کنیم.

هنر عصاره فرهنگ ایران زمین است

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: نیاکان ما فرهنگی والا با عنوان قدرشناسی داشتند که ما امروز آن را تا حد زیادی فراموش نموده ایم، من بر خود واجب می دانم تا به عنوان یکی از نگاهبانان میراث و هویت فرهنگی این جامعه قدردان هنرمندانی باشم که میراث ارزشمند هنری این جامعه را با عشق سروده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 46290

به "جلالی از صنایع دستی اصفهان به عنوان تنومندترین درخت صنایع دستی ایران یاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلالی از صنایع دستی اصفهان به عنوان تنومندترین درخت صنایع دستی ایران یاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید