استفاده از ظرفیت های موجود برای مقابله با کرونا در فرودگاه ها

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: فرودگاه ها از همه ظرفیت های موجود در استان ها برای تامین امکانات و منابع لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران کرونا، استفاده کردند.

استفاده از ظرفیت های موجود برای مقابله با کرونا در فرودگاه ها

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آقای سیاوش امیر مکری در جلسه تخصصی با حضور فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران تاکید کرد: با وجود کاهش 80 درصد درآمد های هوانوردی در شرکت، فرودگاه ها از همه ظرفیت های موجود در استان ها برای تامین امکانات و منابع لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران کرونا استفاده کردند.

وی گفت: این جلسه تخصصی با حضور فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران، اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا با هدف ارایه گزارش از اقدامات شرکت در مقابله با کرونا و دریافت توصیه ها و پیشنهاد های مرتبط، برگزار شد.

امیر مکری افزود: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دارای دو وظیفه اصلی است که مدیریت و راهبری 53 فرودگاه تحت مالکیت و نیز مدیریت ترافیک هوایی آسمان ایران را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه فرودگاه در عین داشتن زیرساخت های انتقال سریع مسافران، در صورت عدم اتخاذ تمهیدات لازم، ظرفیت انتقال سریع بیماری کرونا را نیز داراست، گفت: نخستین بخشنامه های مرتبط با پیشگیری از ویروس کرونا را پنجم بهمن سال 1398 یعنی قبل از شیوع بیماری در ایران، صادر کردیم و سپس وارد مراحل عملیات اجرایی و انجام اقدامات جدی در راستای دستورالعمل ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی شدیم.

وی تاکید کرد: مدیران فرودگاه ها به تنهایی نمی توانند مانع گسترش ویروس کرونا شوند و باید تمام سازمان ها و ارگان های مرتبط در این زمینه همکاری کنند.

امیرمکری با اشاره به جابه جایی 45 تا 50 میلیون مسافر سالانه در فرودگاه های کشور گفت: همه مسافران ورودی و خروجی در بدو ورود به فرودگاه ها غربالگری می شوند و از جمله اقدامات پیشگیرانه می توان به ضدعفونی و گندزدایی سطوح، رعایت فاصله گذاری و نظارت و کنترل اجرای شیوه نامه های بهداشتی اشاره کرد.

وی همچنین از اختصاص حدود 120 میلیارد ریال اعتبار برای تامین محصولات شوینده مورد نیاز فرودگاه ها با استفاده از ظرفیت های استان ها با وجود شرایط سخت کاهش 80 درصدی درآمد های هوانوردی شرکت خبر داد و افزود: با رعایت جدی پروتکل های بهداشتی تلاش کردیم که مانع وقفه در خدمت رسانی فرودگاه ها شویم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به پایش دایمی شرایط سلامت نیرو های عملیاتی هوانوردی گفت: با تعریف دستورالعمل های ویژه، کارکنان مشکوک به ابتلا با مشورت پزشک به آزمایشگاه طرف قرارداد معرفی می شوند و تا زمان بهبود کامل اجازه بازگشت به محل کار را ندارند.

همچنین در این نشست، فرشید گلیج، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سخنانی گفت: اواخر دی 98 پس از تشکیل جلسه ای ویژه در سازمان پدافند غیرعامل، کمیته اضطرار را در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تشکیل دادیم و نخستین بخشنامه ها را صادر کردیم.

گلیج افزود: در ادامه بازرسی فرودگاه های بین المللی و سپس توزیع و بررسی فرم های غربالگری 6000 شاغل در شرکت انجام شد و پس از تامین اعتبار لازم برای خریداری و توزیع مواد ضدعفونی، تفاهمنامه ای را با آزمایشگاهی برای انجام تست های تشخیصی منعقد کردیم.

وی گفت: از 29 اسفند تا سوم فروردین کادر آزمایشگاه برای غربالگری 230 شاغل در مرکز کنترل فضای کشور در آن محل مستقر شدند و از ظرفیت فرودگاه های معین نیز برای جابه جایی مسافران و اقلام بهداشتی استفاده کردیم.

گلیج با اشاره به ارسال سریع و به موقع مصوبات جلسه های ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به فرودگاه ها افزود: از دیگر اقدامات اجرا شده می توان به اجرای برنامه های دورکاری، تهیه شناسنامه الکترونیک سلامت کارکنان شرکت، استفاده از بازرسان نامحسوس برای کنترل فرودگاه ها، برنامه ریزی برای تهیه مجموعه کتاب 10 جلدی سبک زندگی سالم برای استفاده کارکنان شرکت، اصلاح و بازنگری در نصب نشانگر ها و نوار های فاصله اجتماعی، چینش صندلی ترمینال ها و فرایند پذیرش مسافر و نیز پایش مستمر کارکنان برای غربالگری روزانه اشاره کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 23470

به "استفاده از ظرفیت های موجود برای مقابله با کرونا در فرودگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت های موجود برای مقابله با کرونا در فرودگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید