همکاری جدید ایران و افغانستان برای توسعه گردشگری

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، همکاری جدید ایران و افغانستان برای توسعه گردشگری صورت می گیرد.

همکاری جدید ایران و افغانستان برای توسعه گردشگری

جریان چیست؟

ولی تیموری در وبینار مشترک ایران و افغانستان که با هدف آنالیز مسائل مربوط به توسعه روابط جهانگردی دو کشور در دوران کرونا و پساکرونا در محل معاونت جهانگردی برگزار گردید، در گفت وگو با مژگان مصطفوی، معاون جهانگردی کشور افغانستان راهکارهای توسعه جهانگردی دو کشور را به بحث گذاشت.

معاون جهانگردی کشورمان با اشاره به اسناد همکاری های گذشته، تهیه پیش نویس برنامه اجرایی جدید را الزامی خواند و بر اهمیت برگزاری نشست های B2B بخش خصوصی حوزه جهانگردی دو کشور تاکید نمود.

او همچنین برگزاری نشست های کمیته های فنی جهانگردی مشترک میان ایران و افغانستان را به صورت ادواری و مستمر دارای دستاوردهای گسترده و احصای مصوبات اجرایی جدید مطابق با شرایط روز کرونا و پساکرونا را دارای اهمیت بسیار دانست.

تیموری نسبت به تقویت همکاری های حوزه آموزش جهانگردی دو کشور با برگزاری کارگاه های آموزشی، مشارکت و کمک رساندن در امر ارزیابی و درجه بندی تاسیسات جهانگردی کشور افغانستان، اعلام آمادگی کرد.

در این وبینار به دستور معاون جهانگردی کشور تبادل اسامی شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی که از هر دو طرف مجوز فعالیت در حوزه جهانگردی سلامت را دارند، به منظور ساماندهی معضلات جهانگردان این حوزه و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار در رأس امور اجرایی مشترک پیش رو نهاده شد و همچنین بر بازگشایی مرزهای دو کشور و اعزام جهانگردان سلامت افغان به ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید شد.

تیموری با اشاره به اهمیت همکاری های بین المللی از جمله مشارکت کشورهای عضو اکو و OIC، رخدادهای جهانی جهانگردی پیش رو در ایران از جمله انتخاب استان مازندران و شهر ساری به عنوان پایتخت جهانگردی اکو در سال 2022 یا برگزیدن شهر اردبیل به عنوان پایتخت جهانگردی اکو در سال 2023 را حائز اهمیت دانست و تاکید نمود: با توجه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از چند نشست بین المللی آمادگی همکاری با حوزه جهانگردی کشور افغانستان در این زمینه وجود دارد.

او همچنین طرف افغان را برای مشارکت مجازی یا حضوری در نمایشگاه جهانگردی و صنایع وابسته تهران که در اسفند سال جاری برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

در وبینار برگزار گردیده مسائلی دیگر از جمله چالش های بخش ویزا دو کشور، اهمیت زیرساخت های حمل و نقل از جمله افتتاح خط ریلی خاو - هرات به عنوان فرصت تبادل جهانگرد و نیز الزام همکاری در شاخه های متنوع جهانگردی مطرح شد.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 26833

به "همکاری جدید ایران و افغانستان برای توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری جدید ایران و افغانستان برای توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید