افزایش قیمت در نانوایی های آزادپز قم غیر قانونی است

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رضا سیار ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که در استانداری قم برگزار گشت، با اشاره به نرخ گذاری برای نان در آبان 93 گفت: در آن زمان گفته گشت 20 درصد از نانوایی ها که آزادپز هستند در معین نرخ و وزن اختیار دارند و قیمت گندم برای آنها کیلویی هزار و 100 تومان در نظر گرفته گشت.

افزایش قیمت در نانوایی های آزادپز قم غیر قانونی است

وی اضافه نمود: در سال 94 گندم هزار و 225 تومان عرضه می گردید و در سال 95 کاهش قیمت به 900 تومان می رسد چرا که گندم حاصل از واردات بسیار ارزان تر بود و کارخانه دار تمایلی نداشت که گندم را از دولت بخرد.

فرماندار قم با بیان اینکه زمانی که گندم هزار 115 و هزار 225 توزیع می گردید خود نانوایی ها قیمت را روی هزار تومان نگه داشتند، گفت: از سال 95 قیمت گندم 900 تومان ثابت مانده است.

سوء استفاده از جو روانی بازار

وی ادامه داد: این اقدامی که نانوایی های آزادپز اول ماه مبارک رمضان کردند و نان را هزار و 500 تومان عرضه کردند به هیچ وجه منطقی نیست. اینها مطابق جو روانی ماه مبارک این کار را کردند.

سیار با تأکید بر اینکه پرونده هایی که تشکیل گردیده باید با اگردید مجازات برخورد گردد، افزود: این نانوایی ها دو ماه است که دارند گران می فروشند.

وی با اشاره به اینکه نانوایی های آزادپز پذیرفته اند که نان را به قیمت قبل برگردانند، اضافه نمود: 85 درصد نان کشور یارانه ای تأمین می گردد. هم اکنون نانوایی های آزادپز نیز گندم یارانه دار مصرف می نمایند و بر اساس قانون نظام صنفی باید درج وزن و قیمت در محل عرضه داشته باشند.

اتحادیه قیمت را آنالیز کند

فرماندار قم با اشاره به اینکه اتحادیه نانوایان درخواست ارائه قیمت نموده اعلام نمود: اتحادیه باید آنالیز قیمت بدهد و تقاضای افزایش قیمت کند و در کمیسیون نظارت معین قیمت گردد.

وی اضافه نمود: کل کل بین مجموعه دولتی و اتحادیه در این موضوع تا امروز طول کشیده است. امروز به نرخ اتحادیه برگردانده اند و باید برای نرخ گذاری عادلانه اقدام گردد.

سیار با اشاره به ادعای اتحادیه نانوایان آزادپز درباره این که آرد را از کارخانه گران خریده اند اعلام کرد: پنج کارخانه هستند که باید پاسخگو باشند چراکه میزان گندمی که غله به اینها داده و در سطح شهر فروختند روشن است.

وی اضافه نمود: ما در این زمینه نباید تنها سراغ نانوا برویم بلکه باید سراغ دانه درشت ها هم رفت چرا که مردم تشنه عدالت و قاطعیت دستگاه های اجرایی در این زمینه هستند.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 71

به "افزایش قیمت در نانوایی های آزادپز قم غیر قانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت در نانوایی های آزادپز قم غیر قانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید