اقدام سوئیس برای خرید هفت میلیون دوز واکسن (بوستر) ضدکرونا

به گزارش مجله سلو بلاگ، سوئیس برای خرید هفت میلیون دوز دیگر از واکسن تقویت کننده (بوستر) ضدکرونای شرکت مادرنا در سال 2022 اقدام نموده است.

اقدام سوئیس برای خرید هفت میلیون دوز واکسن (بوستر) ضدکرونا

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مادرنا (Moderna)، یک شرکت زیست فناوری بوده که در زمینه توسعه واکسن های حاوی ترکیبات RNA پیغام رسان (mRNA) پیشگام است.

این شرکت گفت که دولت فدرال سوئیس از اختیار خود برای خرید هفت میلیون دوز اضافی از واکسن تقویت کننده مادرنا برای تحویل در نیمه دوم سال 2022 استفاده نموده است. این دوز ها علاوه بر هفت میلیون دوز اولیه واکسن تقویتی است که دولت فدرال سوئیس با خرید آن برای تحویل در سال 2022 موافقت نموده است و تعهد سفارش سوئیس را در مجموع به 27.5 میلیون دوز می رساند.

استفان بانسل، مدیر اجرایی مادرنا گفت: ما از همکاری با دولت فدرال سوئیس و حمایت مستمر آن ها با افزایش حجم خرید قدردانی می کنیم. ما از داده های اولیه که نشان می دهد تقویت کننده کووید-19 مادرنا می تواند سطوح آنتی بادی خنثی کننده را در برابر نوع Omicron تا 37 برابر بیشتر از سطوح قبل از تقویت افزایش دهد، تشویق می شویم. ما به روزرسانی های زیادی برای واکسن ضدکرونا انجام خواهیم داد.

مادرنا اعلام نموده که واکسن مبتنی بر mRNA این شرکت 94.5 درصد در برابر سویه اولیه ویروس کرونا موثر است. واکسن شرکت مادرنا در دمای 2 تا 8 درجه سانتیگراد (36 تا 46 درجه فارنهایت) به مدت 30 روز قابل نگهداری است. این دمایی است که در یخچال معمولی یا محفظه های پر از یخ به راحتی به دست می آید. این ویژگی موجب برتری مادرنا گردد چرا که باعث می گردد در توزیع گسترده در منطقه ها روستایی و کشور های کم عایدی چالش کمتری داشته باشد. در مقابل، واکسن شرکت فایزر باید در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد (منفی 94 درجه فارنهایت) نگهداری گردد.

طی 10 سال از شروع به کار، مادرنا از یک شرکت در مرحله تحقیقات علمی که برنامه های خود را در زمینه RNA پیغام رسان (mRNA) پیش می برد، به یک شرکت با مجموعه ای متنوع از واکسن ها و درمان ها، تبدیل شده است. این شرکت در حوزه هایی از جمله mRNA و فرمولاسیون نانوذرات لیپیدی، امکان فراوری بالینی و تجاری را در مقیاس و سرعت بی سابقه فراهم می نماید. مادرنا با طیف گسترده ای از دولت ها و همکاران تجاری داخلی و خارجی همکاری دارد، که امکان دستیابی به علم پیشگامانه و افزایش سریع فراوری را فراهم نموده است.

پلت فرم mRNA مادرنا مبتنی بر پیشرفت های مستمر در علوم پایه و کاربردی mRNA، فناوری تحویل و ساخت است و امکان توسعه درمان ها و واکسن ها را برای بیماری های عفونی، ایمنی-انکولوژی، بیماری های نادر، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های خودایمنی را فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41657

به "اقدام سوئیس برای خرید هفت میلیون دوز واکسن (بوستر) ضدکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام سوئیس برای خرید هفت میلیون دوز واکسن (بوستر) ضدکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید