اپل در حال ساخت نمایشگرهای مخصوص هدست های واقعیت افزوده است

به گزارش مجله سلو بلاگ، طبق گزارش سایت Nikkei Asia، اپل مشغول همکاری با TSMC برای فراوری نمایشگرهای میکرو اولد فوق نازک با بازده انرژی بالا برای هدست های واقعیت افزوده است. این پروژه فعلا در فاز آزمایشی قرار گرفته است و هدف اپل ساخت نمایشگرهایی با اندازه کمتر از 1 اینچ است. گفته می گردد در همین آزمایشگاه اپل که در تایوان قرار گرفته است، نمایشگرهای میکرو LED هم توسعه پیدا می نمایند.

اپل در حال ساخت نمایشگرهای مخصوص هدست های واقعیت افزوده است

طبق این گزارش، نمایشگرهای میکرو اولد می توانند بسیار نازک و فشرده باشند زیرا آن ها بر خلاف نمایشگرهای اولد و LCD مرسوم، مستقیما بر روی ویفرهای تراشه قرار می گیرند. طی ماه های گذشته گزارش های زیادی درباره هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل منتشر شده است. گفته می گردد اولین هدست ساخت این شرکت سال آینده میلادی معرفی خواهد شد و عینک واقعیت افزوده اپل هم احتمالا سال 2023 به دست کاربران می رسد.

همان طور که گفتیم، متخصصان اپل در این آزمایشگاه پیشرفته به غیر از توسعه نمایشگرهای میکرو اولد، بر روی نمایشگرهای میکرو LED هم کار می نمایند. پنل های میکرو LED دیگر نیازی به نور پس زمینه ندارند و قرار است در گجت هایی مانند اپل واچ، آیپد و مک بوک ها استفاده شوند. سامسونگ در حال حاضر تلویزیون مبتنی بر این فناوری را به فروش می رساند ولی نمایشگرهای میکرو LED همچنان بسیار گران قیمت هستند.

باید خاطرنشان کنیم نمایشگرهای میکرو اولد و میکرو LED با نمایشگرهای مینی LED فرق دارند. نمایشگرهای مینی LED از نور پس زمینه حاوی تعداد بسیار بیشتری LED استفاده می نمایند و بر روی آن نمایشگر LCD تعبیه می گردد. در حال حاضر شرکت هایی مانند TCL تلویزیون های مبتنی بر این فناوری را عرضه نموده اند و اپل هم به زودی آیپدها و مک بوک های دارای این نوع نمایشگرها را عرضه خواهد نمود.

طبق گزارش سایت Nikkei Asia، این کوشش های اپل در راستای کاهش وابستگی به دیگر شرکت ها است. به عنوان مثال گفته می گردد نمایشگر اولد آیفون 12 که ساخت سامسونگ است بعد از مودم 5G کوالکام گران ترین قطعه به کار رفته در این گوشی محسوب می گردد. اگرچه اپل احتمالا از این تکنولوژی ها در محصولات خود استفاده خواهد نمود، اما در این گزارش آمده که شاید این شرکت فقط می خواهد این پتنت ها را ثبت کند تا کنترل بیشتری بر تکنولوژی های نوآورانه داشته باشد.

در زمینه توسعه این نمایشگرها اپل تنها نیست. سونی هم نمایشگرهای میکرو اولد برای هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فراوری نموده و چند شرکت چینی هم مشغول توسعه این نمایشگرها هستند. در عین حال شرکت های سامسونگ، BOE و Sanan Optoelectronics هم در حال کار برای تجاری سازی نمایشگرهای میکرو LED هستند.

  • تمام آنچه از هدست واقعیت افزوده اپل می دانیم

منبع: The Verge

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 28503

به "اپل در حال ساخت نمایشگرهای مخصوص هدست های واقعیت افزوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در حال ساخت نمایشگرهای مخصوص هدست های واقعیت افزوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید