از مراسم معرفی آیفون های جدید چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، اپل میخواهد رویداد رونمایی از آیفون جدید خود را در روز دهم سپتامبر مصادف با 19 شهریور برگزار کند. پس مدت زمان زیادی با معرفی آیفون جدید فاصله نداریم. طبیعتا این که اپل آیفون های جدید خود را، که به احتمال زیاد سری آیفون 11 نام خواهند داشت در این روز رونمایی می نماید بدیهی است، اما باید انتظار معرفی چه محصولات دیگری را هم داشته باشیم؟

از مراسم معرفی آیفون های جدید چه انتظاراتی داریم؟

یکی از مواردی که اپل در آن مهارت فوق العاده بالایی دارد جذب مخاطب است. به عبارتی، مسئله هیچ وقت این نیست که اپل چه محصولی را در چه تاریخی و با چه ویژگی معرفی می نماید! مسئله همواره تعداد نفراتی است که این شرکت در رویدادهای مختلف با مهارت بالایی که دارد به سمت خود می کشاند و از همین طریق هم فروش محصولات خود را تضمین می نماید.

اپل به خوبی می داند در چه موقعیتی چه چیزی را معرفی کند. مثلا معرفی آیپدها طی یک رویداد جداگانه به چیز معمولی تبدیل شده، چراکه باعث می گردد توجه کاربران از گوشی های هوشمند دور شده و به سمت محصولات جدید معطوف گردد. همچنین ساعت های هوشمند را معمولا با گوشی های آیفون رونمایی می نماید تا با استفاده از محبوبیت و مشهوریت آن ها، تبلیغاتی را برای ساعت های هوشمند خود نیز انجام دهد!

اما در رویداد ماه سپتامبر اپل، این شرکت چه چیزهایی برای نمایش به کاربران خواهد داشت؟ با توجه به افت فروش آیفون های سری X، آیا اپل می داند در رویداد پیش رو چه چیزی می تواند بیشتر توجه کاربران را جذب نموده و لذا فروش محصولات این شرکت نیز تضمین گردد؟

نگاهی می اندازیم به تمام آنچیزی که بر اساس آخرین شایعات قرار است در رویداد (احتمالا) دهم سپتامبر این شرکت رخ دهد.

اطلاعات تازه از آیفون 11 پرو، مک بوک پرو و آیپد پرو جدید در گزارش بلومبرگ

آیفون 11 یا آیفون پرو؛ رونمایی از آیفون جدید

آخرین اخبار حاکی از آن است که آیفون های جدید در سه مدل رونمایی خواهند شد. موثق ترین منبع خبری هم اعلام نموده آیفون های جدید همگی عدد 11 را در کنار خود خواهند داشت و صرف نظر از پسوند احتمالی، همه آن ها آیفون 11 نام گذاری خواهند شد.

دسته بندی آیفون های 11 نیز به این صورت است که مدل مشابه با آیفون XR، آیفون 11 نام دارد و آیفون XS و آیفون XS مکس هم به ترتیب با آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس جایگزین خواهند شد.

شایعات اندکی نیز وجود دارند مبنی بر این که اپل قابلیت 5G را در سال 2020 به آیفون های خود خواهد آورد و لذا آیفون 11 ویژگی های منحصر بفرد و خارق العاده ای با خود به همراه نخواهد داشت. سوای بروزرسانی سخت افزاری، برای اولین بار یک فضای مربعی شکل در پشت گوشی میزبان سه دوربین خواهد بود. البته گفته می گردد آیفون 11 که جانشین آیفون XR محسوب می گردد به دو لنز دوربین مجهز می گردد.

از قابلیت های این دوربین هم کم گفته نشده. وب سایت بلومبرگ ادعا نموده iOS در آیفون های 11 تصاویر ثبت شده با لنزها را با یکدیگر ترکیب می نماید تا کیفیت آن ها را در نور کم و یا شرایط نامساعد بهبود بخشد. این قابلیت برای کاربران اپل بسیار حیاتی خواهد بود چراکه آیفون های سری X از حالت تاریکی بهره نمی بردند و لذا در شرایط نوری نامساعد، این گوشی ها عملکرد خوبی از خود نشان نمی دادند.

در حال حاضر، تنها محصولی که بدون شک از رونمایی آن در ماه پیش رو مطمعن هستیم آیفون 11 است.

کاهش فروش گوشی های اپل با عرضه آیفون های جدید هم جبران نخواهد شد

اپل واچ؛ گجت محبوب کاربران

جدیدترین تصاویری که از نسخه بتای سیستم عامل 6 Watch-OS ثبت شد، از وجود اپل واچ 44 میلی متری از جنس تیتانیوم و سرامیک حکایت دارند. جدای از این ها، هیچ منبع خبری موثقی هنوز اطلاعات خاصی در رابطه با اپل واچ منتشر ننموده و لذا این احتمال نیز وجود دارد که در رویداد پیش رو اصلا شاهد معرفی نسل پنجم ساعت های اپل نباشیم.

به هرحال این تصاویر از سیستم عامل معرفی گردیده Watch-OS 6 به بیرون منتشر شده که قرار بود یک سری قابلیت های سلامتی بیشتر به علاوه فروشگاه اختصاصی را برای ساعت های هوشمند اپل به ارمغان آورد. با این اوصاف زمینه های لازم برای معرفی اپل واچ 5 مهیا است.

احتمال معرفی اپل واچ 5 در رویداد ماه سپتامبر اپل: بالا

کامپیوتر های مک

در ماه ژوئن امسال، اپل از کامپیوتر مک خود به همراه نمایشگر پرو دیسپلی XDR رونمایی کرد و قرار شد این محصولات در پاییز در دسترس کاربران قرار گیرند. با این اوصاف در رویداد پیش رو شاید شاهد انتشار مک پرو جدید باشیم، هرچند بعید به نظر می رسد محصول جدید دیگری از این سری برای معرفی وجود داشته باشد و یا اپل در رابطه با مک پرو توضیحات بیشتری ارائه دهد.

احتمال معرفی کامپیوتر های مک در رویداد ماه سپتامبر اپل: بسیار پایین

مک بوک پرو

بیشترین شایعاتی که اخیرا در رابطه با لپ تاپ های مک بوک اپل شکل گرفته پیرامون رونمایی از یک مک بوک پرو 16 اینچی هستند. منابع خبری مشابه همچنین از وجود یک مک بوک پرو 15 اینچی (اندازه مشابه نسل قبل) خبر داده اند که به دلیل کاهش چشمگیر حاشیه ها، اندازه کوچکتری دارد. اگر مک بوک پرو 15 اینچی در کار باشد، احتمالا در ماه سپتامبر رونمایی شده و در اکتبر امسال روانه بازار گردد.

اما در رابطه با مک بوک پرو 16 اینچی هنوز نمی توان با اطمینان نظر داد. بسیاری ها رونمایی این محصول در سپتامبر را محتمل دانستند و بسیاری دیگر نیز از رونمایی مک بوک 15 اینچی بدون حاشیه گفتند. از طرفی اپل در ماه می و جولای امسال، مک بوک 13 و 15 ینچی خود را ارتقا داد و همین مسئله احتمال معرفی مک بوک جدید را تا حدودی کاهش می دهد.

با این تفسیر اگر قرار به معرفی محصولی از مک بوک پرو باشد، یا مدل 15 اینچی بدون حاشیه خواهد بود و یا مدل 16 اینچی.

احتمال معرفی لپ تاپ مک بوک جدید در رویداد ماه سپتامبر اپل: پایین

آی مک و آی مک پرو

کامپیوترهای یکپارچه آی مک در ماه مارس امسال بروزرسانی بزرگی از لحاظ سخت افزاری داشتند. هرچند شکل ظاهری آن ها تقریبا مشابه همانچه که در سال 2012 شاهد بودیم طراحی شده بود، اما استفاده از پردازنده اینتل i9 و گرافیک وگا از شرکت AMD آن را به یکی از قدرتمندترین کامپیوترهای یکپارچه بدل کرد.

این بروزرسانی سخت افزاری کامپیوتر آی مک را تا حدودی به آی مک پرو نزدیک تر کرد. هرچند آی مک پرو در ماه مارس امسال تغییراتی داشت، اما از سال 2017 تاکنون شاهد پیشرفت قابل توجهی از آن نبودیم. بنابراین معرفی آی مک پرو جدید اندکی محتمل به نظر می رسد. اما این که آیا اپل برای معرفی آن در ماه سپتامبر برنامه داشته باشد یا خیر هنوز تعیین نیست.

از طرفی می توان گفت احتمال معرفی آی مک یا آی مک پرو جدید در رویداد ماه بعد بسیار کم است. چراکه این رویداد عمدتا تمرکز بر گوشی های هوشمند و لوازم مربوط به آن را دارد و معرفی یک کامپیوتر یکپارچه، هرچند خوب و قدرتمند کمی عجیب و دور از انتظار خواهد بود.

احتمال معرفی آی مک و آی مک پرو در رویداد ماه سپتامبر اپل: پایین

آیپد و آیپد پرو جدید

اگر قرار باشد رونمایی محصولی جز آیفون 11 و اپل واچ را در رویداد دهم سپتامبر ببینیم، به احتمال زیاد آن محصول آیپد یا آیپد پرو خواهد بود. البته شاید اپل آیپدهای خود را طی رویدادی مستقل در ماه اکتبر رونمایی کند، اما می توان به یقین گفت امسال آیپدهای جدیدی در راه هستند.

اگرچه اپل هیچ گاه رویداد بعد از سپتامبر خود را به معرفی سخت افزار جدید اختصاص نمی داد، اما از آن جایی که شمار محصولات جدید این شرکت هم افزایش یافته، بعید نیست در رویدادهای پیش رو شاهد معرفی دستگاه ها و گجت های جدید باشیم.

این امکان هم وجود دارد اپل آیپدهای خود را به همراه لپ تاپ مک بوک پرو 16 اینچی و سرویس اپل تی وی پلاس، در فصل پاییز رونمایی کند. اما اگر قرار به معرفی آیپد پرو جدید باشد، به احتمال زیاد همانند آیفون های 11 شاهد قرار دریافت سه دوربین در بخش پشتی آن ها هستیم.

در رابطه با آیپد هم باید گفت که ظاهرا این تبلت از دو دوربین برخوردار خواهد بود. یعنی اپل در تبلت ها دقیقا سیاست مشابه گوشی های خود را در پیش خواهد گرفت و مدل غیر پرو را با دو روبین روانه بازار خواهد نمود. همچنین احتمالا افزایش سایز نمایشگر از 9.7 اینچ به 10.2 اینچ نیز وجود دارد. همه این خبرها حاصل اطلاعاتی بود که مینگ چی کو، تحلیل گر نام آشنای اپل، در اختیار مطبوعات قرار داد.

احتمال معرفی آیپد و آیپد پرو جدید در رویداد ماه سپتامبر اپل: 50/50

دیگر محصولات

اپل همچنین در خط فراوری سخت افزارهای خود آیپادها را در اختیار دارد که البته اخیرا بروزرسانی شده اند. اما پخش نماینده تلویزیون 4K اپل (اپل تی وی) از سال 2017 تاکنون تغییر قابل توجهی به خود ندیده است! به عبارتی پخش نماینده تلویزیون را می توان محصول فراموش شده اپل دانست. اما در طرف مقابل اپل به سرویس اپل تی وی پلاس بسیار بها داده است. بنابراین می توان گفت اگر اپل در رویداد ماه بعد از سرویس اپل تی وی پلاس حرفی به میان بیاورد، به احتمال فراوان شاهد معرفی پخش نماینده تلویزیون جدیدی نیز خواهیم بود.

البته تاکنون هیچ خبرگزاری رسمی و یا منبع موثقی حرفی از پخش نماینده جدید اپل به میان نیاورده و از خود اپل هم چیزی شاهد نبودیم. جز این که قرار شد این شرکت بعضی از برنامه های خود از قبیل آیتونز را برای تلویزیون های ساخته شده توسط شرکت های دیگر منتشر کند.

همچنین سیستم عامل tvOS هم که فعلا در حالت بتا قرار گرفته است، در رویداد پیش رو و همراه با نسخه جدید iOS و macOS در دسترس قرار می گیرد. به علاوه گفته می گردد اپل قرار است قلمی را طراحی کند که با آیفون های جدید سازگار است و سایز کوچکتری نسبت به قلم های نسل قبل این شرکت دارد و طراحی قاب های محافظ آیفون های 11 هم به شایعه وجود این قلم دامن زده اند.

احتمال معرفی قلم هوشمند در رویداد ماه سپتامبر اپل: 50/50

اولین قاب محافظ آیفون 11 با جایگاهی برای اپل پنسل معرفی گردید!

پیش بینی ها از معرفی محصولات جدید نشان می دهد که رویداد پر حادثه ای را از اپل شاهد نخواهیم بود. هر سال بسیاری از کاربران و تحلیل گران پیش بینی می نمایند محصولات زیادی در یک رویداد اپل معرفی خواهد شد که خب معمولا اینطور نیست.

اما نکته ای در این خصوص وجود دارد. شاید اپل برنامه های زیادی برای این رویداد تدارک ندیده باشد، اما مسلما محصولاتی را رونمایی می نماید که هرکدام تأثیر بسیار زیادی روی کاربران خواهد داشت. بنابراین می توان انتظار داشت هرآنچه که در این رویداد معرفی خواهد شد آنقدر جذاب خواهد بود که فروش خود را تضمین کند.

به نظر شما آیا اپل در رویداد پیش رو، جز آیفون 11 محصول دیگری را برای رونمایی خواهد داشت؟

منبع: appleinsider

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8075

به "از مراسم معرفی آیفون های جدید چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مراسم معرفی آیفون های جدید چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید