تولید انبوه چیپست های 5 نانومتری هواوی از ماه آگوست آغاز می شود!

به گزارش مجله سلو بلاگ، هواوی در حال حاضر در حال کار روی ساخت چیپست Hisilicon جدید برای پردازنده کایرین 1020 است که از لیتوگرافی 5 نانومتری بهره می برد و طبق آنچه که اعلام شده، در ماه آگوست امسال نیز به تولید انبوه می رسد!

تولید انبوه چیپست های 5 نانومتری هواوی از ماه آگوست آغاز می شود!

هواوی بزرگ ترین شرکت تولید کننده گوشی هوشمند در چین و دومین شرکت بزرگ جهان در این زمینه به شمار می رود که اگر بحث تحریم های آمریکا پیش نمی آید قطعا سامسونگ با خطر بسیار جدی روبرو می شد. این تحریم ها که البته اکنون نیز به تعویق افتادند، باعث شد همکاری گوگل با هواوی قطع شود؛ به طوری که اکنون اگر یکی از محصولات هواوی که بعد از اعمال این تحریم ها راهی بازار شده اند را خریداری کنید، از هیچ یک از برنامه ها و سرویس های گوگل از جمله نقشه، جیمیل، فروشگاه و … نمی توانید استفاده کنید! این مسئله باعث شد فروش جهانی گوشی های سری میت 30 که به یکی از بهترین دوربین ها مجهز بودند به شدت افت کند و در نتیجه خود هواوی نیز متحمل ضررهای هنگفتی شد.

حال این شرکت به هواوی اپ گالری، فروشگاه اختصاصی خود متوسل شده و سرمایه گذاری بزرگی نیز روی آن انجام داد تا از این طریق بتواند جای خالی فروشگاه بزرگ گوگل را پر کند. اخیرا این شرکت در اقدامی عجیب گفت 100 درصد درآمد برنامه ها برای اپ گالری نیز به خود توسعه دهندگان می رسد تا از این راه بستری برای توسعه اپ گالری فراهم کند!

رندر و مشخصات هواوی P40 پرو پریمیوم فاش شد

هواوی سال جاری قرار است از دو پرچم دار رونمایی کند و مسلما در یکی از آن ها از پردازنده جدید خود بهره می برد! البته سری P این شرکت معمولا اواخر ماه مارس معرفی می شوند و با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم، پردازنده 5 نانومتری در ماه آگوست آماده استفاده می شود. پس سری P40 هواوی احتمالا آن هایی نیستند که از پردازنده های 5 نانومتری بهره ببرند.

چیپست های 5 نانومتری هواوی احتمالا در پردازنده کایرین 1020 مورد استفاده قرار می گیرند؛ پردازنده ای که گفته می شود در ربع سوم سال جاری برای استفاده آماده می شود و این یعنی به احتمال زیاد سری میت 40 از آن به عنوان قلب تپنده خود استفاده می کنند! کایرین 1020 از معماری ARM Cortex-A78 بهره می برد و به لطف چیپست 5 نانومتری، 171.3 میلیون ترانزیستور را در هر میلی متر مربع خود جای داده است! گفته می شود قدرت پردازشی این پردازنده 50 درصد بیشتر از کایرین 990 است!

در گزارشی دیگر اعلام شده بود TSMC نیز کار خود را برای تولید چیپست های 5 نانومتری آغاز کرده و در ماه آوریل آن ها را به تولید انبوه می رساند. این چیپست ها جانشینی برای مدل های 7 نانومتری خود هستند که در سال 2018 در پرچم دارها مورد استفاده قرار گرفتند و با تولید مدل های جدید، احتمالا شاهد استفاده نمونه های 7 نانومتری درگوشی های میان رده خواهیم بود! تنها چیزی که فعلا مشخص نشده این است که TSMC برای چه شرکتی در حال آماده سازی این چیپست هاست که خب اگر بخواهیم حدس بزنیم باید بگوییم اپل! اما باید منتظر ماند و دید پرچم دارهای دیگر شرکت ها با چه پردازنده هایی روانه بازار می شوند.

گوشی هواوی P40 Lite رونمایی شد؛ از نسل پرچمدار با قیمت مناسب

هنوز گلکسی نوت 20، آیفون 12، هواوی میت 40 و شاید بسیاری از گوشی های پرچم دار دیگر باشند که قرار است بعد از ماه آوریل یا آگوست روانه بازار شوند و ممکن است در همه آن ها شاهد بکارگیری پردازنده های 5 نانومتری باشیم! البته با توجه به خبرهای بسیاری که منتشر شده، از اینکه سری میت 40 به پردازنده کایرین 1020 مجهز خواهد شد تقریبا اطمینان داریم! حال باید دید اقدام شرکت های دیگر در این زمینه چیست.

منبع: gizchina

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13943

به "تولید انبوه چیپست های 5 نانومتری هواوی از ماه آگوست آغاز می شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید انبوه چیپست های 5 نانومتری هواوی از ماه آگوست آغاز می شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید