بررسی و مشخصات گوشی نووا 7 آی هواوی nova 7i: یک مدل ارزان قیمت از اسمارت فون های پرچم دار غول چینی

به گزارش مجله سلو بلاگ، نوا 7 آی جدیدترین میان رده هواوی است که وارد بازار ایران شده و با قیمتی حدودا 6.5 تا 7 میلیون تومان به فروش می رسد.

بررسی و مشخصات گوشی نووا 7 آی هواوی nova 7i: یک مدل ارزان قیمت از اسمارت فون های پرچم دار غول چینی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این گوشی در برخی کشورها و بازارهای دیگر به نام های پی 40 لایت یا نوا 6 اس ایی عرضه شده است و یک تعیینات و طراحی بین پرچم دارهای هواوی پی 40 و نوا 7 دارد.

بزرک ترین تعیینه این گوشی، دوربین چهارگانه پشتی آن است که در ادامه مفصل درباره اش صحبت می کنیم و البته پردازنده مرکزی آن از همه تراشه های مشابه بازار بهتر و در تست های محک زنی سرتر است.

در کل، تعیینات سخت افزاری، طراحی، دوربین و باتری این گوشی همه از یک میان رده خوب و خوش قیمت حکایت می کنند؛ فرمولی که دیگر این روزها این غول چینی به خوبی آن را بلد است و همین امر باعث شده در فروش گوشی از سامسونگ و اپل در برخی فصل ها پیشی بگیرد.

راستی، آیا نبود اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل روی این گوشی معصل بزرگی است؟ با ما همراه باشید تا بگوییم هواوی چگونه کمبودها و نبودها را جبران کرده است؛ به طوری که شاید اگر یادتان نیاورند؛ اصلا فراموش کنید هیچ اثری از گوگل روی گوشی هواوی نوا 7 آی نیست.

حس یک پرچم دار

نوا 7i یک گوشی نسبتا بزرگ با صفحه نمایش 6.4 اینچی است. ضخامت آن هم از گوشی هایی مانند پی 30 لایت بیشتر است. قطر و ابعاد بزرگ آن برای افرادی که عاشق گوشی های بزرگ هستند یا دستان بزرگی دارند؛ حس خوبی تلقین می کند.

گفتیم زبان طراحی آن از گوشی پی 40 پرو و نوا 7 الهام گرفته شده است. من سوراخ ناچ کوچک و زیبای صفحه نمایش در گوشه بالا سمت چپ را می پسندم و به ناچ های بزرگ وسط نمایشگر ترجیح می دهم.

در پنل پشتی دوربین ها به صورت مربعی چینش شدند و برآمدگی بیرونی زیادی ندارند تا مانعی برای دست و انگشتان باشند. چهار لنز دوربین در یک مربع کوچک کنار هم نشسته اند و زیر آن فلاشر دیده می شود.

جنس نمایشگر از شیشه و جنس پنل پشتی از پلاستیک با کیفیت است. فریم دور این گوشی هم از جنس پلاستیک است تا یکی از تفاوت های بزرگ آن با گوشی های پرچم دار باشد.

در سه رنگ مشکی، سبز و آبی صورتی عرضه شده است. در کل رنگ های سنگین و با شخصیتی هستند تا ابهت گوشی را دو چندان کنند.

در لبه های بالایی صفحه نمایش حاشیه بسیار کمی دیده می شود ولی در پنل پایینی شاهد حاشیه نسبتا زیادی هستیم. به همین دلیل هم نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی به 83.5 درصد می رسد و از گوشی های دیگر کمتر است.

حسگر اثر انگشت با کلید روشن/خاموش دستگاه ترکیب شده است و در کناره سمت راست گوشی واقع شده است. کلیدهای صدا بالای کلید پاور هستند و در بدنه پایین هم شاهد بلندگوها، جک هدفون و درگاه USB-C برای شارژ باتری گوشی هستیم.

قدرتی فراتر از یک میان رده

روی اسمارت فون هواوی نوا 7 آی، پردازنده SoC کرین 810 با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی نشسته است.

کرین 810 یک پردازنده هشت هسته ای با فناوری ساخت 7 نانومتری متشکل از دو هسته فیزیکی Cortex-A76 با سرعت 2.27 گیگاهرتز در کنار شش هسته فیزیکی با معماری Cortex-A55 و سرعت 1.88 گیگاهرتز است. یک واحد پردازش عصبی هم برای هوش مصنوعی در این تراشه هست.

در محک زنی های دو سال اخیر، کرین 810 بهترین تراشه موبایل میان رده بوده و همیشه روی هر گوشی عملکردی بهتر از نمونه های مشابه کوالکام خود از جمله اسنپدراگون 710 و 730 داشته است. فقط اسنپدراگون 855، کرین 980 و اگزینوس 9820 عملکردی بهتر از کرین 810 دارند که خوب می دانیم روی پرچم دارها نصب می شوند.

این ترکیب سخت افزاری برای پردازش هر ترافیکی روی گوشی کافی است. شما به راحتی می توانید اپلیکیشن ها، بازی ها و استریم ویدیو را بدون احساس کندی و مکث اجرا کنید.

تراشه گرافیکی این گوشی هم اگرچه Mali-G52 MP6 و جزوه میان رده ها است ولی باز نسبت به رقبای کوالکامی خود عملکرد بهتری دارد.

صفحه نمایشی متوسط

نمایشگر 6.4 اینچی +Full HD هواوی نوا 7i از جنس LTPS IPS با دقت تصویر 2310 در 1080 پیکسل و تراکم 398 پیکسلی است.

اگرچه باید از کیفیت صفحه نمایش تعریف کرد ولی تعیین است که هواوی برای این گوشی یک نمایشگر رده بالای خود را استفاده نکرده تا قیمت را کاهش دهد. اگر نمایشگرهای پرچم دارهای هواوی یا شرکت های دیگر را در دست گرفته باشید؛ متوجه کیفیت پایین تر نمایشگر هواوی نوا 7 آی می شوید.

کیفیت رنگ ها و تمایز آن ها از هم، کیفیت رنگ مشکی و سایه ها، نمایش جزئیات در بازی ها و ویدیوها، عمق رنگ و رزولوشن برای یک نمایشگر میان رده خوب است ولی همانند بخش سخت افزار یا دوربین ها نمی توانیم بگوییم با پرچم دارها رقابت می کند.

دوربینی همه کاره

خاتمه به جذاب ترین بخش این بررسی؛ دوربین های هواوی نوا 7 آی رسیدیم. شک نکنید یکی از دلایل خرید این گوشی باید دوربین چهارگانه پشتی آن باشد.

چهار لنز که هریک وظیفه ای دارند و با یک کیفیت نسبتا بالا با سیستم نرم افزاری هواوی ترکیب می شوند و به شما دوربینی همه کاره و شگفت انگیز می دهند تا اصلا حس نکنید یک میان رده به دست گرفتید.

لنز اصلی واید 48 مگایپکسلی با دهانه دیافراگم f/1.8، اندازه لنز 1/2.0 و 26 میلی متری است. فوکوس اتوماتیک با قابلیت تشخیص فاز از جمله مهم ترین ویژگی های این لنز است. قابلیت ویژه دیگر این لنز ثبت چند فریم و ترکیب آن ها برای رسیدن به بهترین کیفیت عکس است.

لنز دوم از نوع فوق عریض 8 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.4 برای عکاسی اولتراواید است.

لنز سوم 2 مگاپیکسلی و برای عکاسی ماکرو است. دهانه این لنز f/2.4 و 27 میلی متری است.

لنز چهارم هم مطابق معمول گوشی های امروزی، یک سنسور تشخیص عمق تصویر با اندازه سنسور 1/5.0 اینچ، گشودگی دهانه f/2.4 و اندازه هر پیکسل 1.75 میکرومتر است.

دوربین سلفی نوا 7i هم یک لنز 16 مگاپیکسلی با اندازه سنسور 1/3.1 و گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 است.

تست های من نشان می دهد کیفیت عکس های دوربین اصلی این گوشی در طول روز و زیر نور به ویژه برای طبیعت و مناظر بسیار بالا است. می توانید تصاویر بی نظیری از درختان و گیاهان، گل ها و فضاهای باز در حالت های مختلف واید و اولتراواید بگیرید.

انواع حالت های عکاسی مانند سوپر ماکرو، اسلوموشن، پرو، اچ دی آر، Aperture برای پیاده سازی افکت بوکه روی سوژه ها و پانوراما را در اختیار دارید.

عکاسی در شب دوربین نسبتا خوب است و با پردازش چند ثانیه ای هوش مصنوعی آن را به یک تصویر با نور و کیفیت قابل قبول تبدیل می کند. بزرگ نمایی 6x دوربین هم اگر به سوژه خیلی نزدیک نشوید؛ کیفیت بالایی نشان می دهد. اگر به سوژه نزدیک شدید و 4 سانتی متر با آن فاصله داشتید؛ روی حالت عکاسی سوپر ماکرو بروید تا عکس های بی نظیری بگیرید.

نرم افزار و رابط کاربری

هواوی از سوی گوگل تحریم است و خبری از اپ ها و سرویس های گوگل روی اندروید 10 با پوسته EMUI نسخه 10.0.1 این گوشی نیست.

عول چینی به جبران، سیستم HMS را به همراه فروشگاه نرم افزارهای اختصاصی AppGallery را عرضه کرده است.

با کمی اغماض و بدون اینکه بخواهیم تعصبی روی هواوی یا گوگل داشته باشیم؛ پس از چند روز اصلا فراموش می کنید گوشی در دست دارید که از سوی گوگل تحریم است.

تقریبا برای هر اپ و سرویس گوگل، یک اپ و سرویس مشابه در هواوی هست. نمی خواهم بگویم صد در صد هواوی جایگزین گوگل می شود یا همان کیفیت را دارد ولی اوضاع آن قدر بد نیست که به خاطر نبودن چند اپ گوگل از خرید این گوشی صرف نظر کنید.

ژست های حرکتی اندروید 10 و کیفیت اجرای اپ ها باعث می شوند خیلی زود به رابط کاربری EMUI هواوی عادت کنید.

چرا باید نوا 7 آی را بخرم؟

قدرتمندترین پردازنده در میان میان رده ها، دوربین چهارگانه با عملکردی مشابه رده بالاها، سخت افزار مناسب، طراحی خوب و باتری 4200 میلی آمپرساعتی بهانه های خوبی برای خرید این اسمارت فون هستند.

اسما یک گوشی میان رده است ولی من آن را یک نسخه ارزان از یک گوشی پرچم دار می دانم. شما چه کاری دوست دارید با یک اسمارت فون امروزی انجام بدهید که هواوی نوا 7 آی از پس آن برنیاید؟

برای سلفی بازی، تماشای ویدیو، گشت وگذار در شبکه های اجتماعی و بازی ساخته شده و طوری است که فقط باید از آن لذت ببرید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 22702

به "بررسی و مشخصات گوشی نووا 7 آی هواوی nova 7i: یک مدل ارزان قیمت از اسمارت فون های پرچم دار غول چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی و مشخصات گوشی نووا 7 آی هواوی nova 7i: یک مدل ارزان قیمت از اسمارت فون های پرچم دار غول چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید