داستان کیبورد پروانه ای مک بوک ها به پایان رسید

به گزارش مجله سلو بلاگ، اپل دیشب به صورت رسمی با کیبورد پروانه ای منحوس خود وداع گفت و پس از 5 سال کوشش نافرجام برای تغییر در یکی از مهمترین اجزای کامپیوتر، کاربران را به سال 2014 باز گرداند. معرفی مک بوک پرو 13 اینچی با مجیک کیبورد، بدین معنا خواهد بود که این کمپانی دیگر لپ تاپی با کیبورد پروانه ای نخواهد فروخت. اما آیا این انتها کیبورد پروانه ای است؟

داستان کیبورد پروانه ای مک بوک ها به پایان رسید

قطعا نه، زیرا درست است که اپل اکنون دیگر هیچ مک بوکی را با این کیبورد غیر قابل اعتماد به فروش نمی رساند، اما هنوز تعداد زیادی از کاربران از مک بوک هایی استفاده می نمایند که با این کیبورد به بازار عرضه شده و هیچ تمایلی هم به تغییر لپ تاپ های عموما گران قیمت خود نشان نمی دهند. با این حال راهی که اپل در 5 سال رفت، اکنون در عرض 6 ماه از نوع آسفالت شده و این کمپانی امیدوار است تمامی کاربران، کیبورد پروانه ای را فراموش نمایند. بیایید با هم به گذشته این کیبورد نگاهی بیندازیم.

اپل بالاخره این مک بوک را سال 2019 از چرخه خارج کرد، ولی میراث آن در خانواده مک بوک باقی ماند. پس از معرفی آن و برای 4 سال دیگر، هر مک بوکی که به بازار می آمد از کیبورد پروانه ای برخودار بود و اپل آن را نسل جدیدی از کیبورد می دانست. اپل عنوان نموده بود کیبورد پروانه ای هم ارتفاع کمتری دارد و هم توزیع فشار آن در تمام سطح هر کلید یکسان است؛ یعنی اگر گوشه کلید را فشار دهید، تفاوتی با فشار دادن مرکز آن ندارد و به معنی پایدار بودن هر کلید خواهد بود.دوران مک بوک هایی با کیبورد پروانه ای با معرفی مک بوک 12 اینچی در سال 2015 شروع شد. اپل قصد داشت با معرفی این محصول، مک بوک ایر را از گردونه خارج نموده و کاربران را با دوران دیگری از مک بوک های جمع و جور و قابل حمل آشنا کند. با وجود این که این لپ تاپ چندین رجحان محسوس داشت - نمایشگر رتینا، بدنه ای باریک و سبک وزن - چندین و چند مشکل ناخواسته را هم به کاربران تحمیل کرد؛ گل سر سبد آن هم کیبورد پروانه ای بود.

البته مزیت های این کیبورد تنها در تبلیغات خلاصه می شد و زمانی که قرار بود امتحان خودش را در شرایط واقعی پس دهد، نتوانست آن طور که اپل می خواهد بدرخشد. این کیبورد با کوچکترین ذره ای حتی به اندازه یک دانه شن، از کار می افتاد. به صورت کلی مسائل کاربران با این کیبورد به گیر کردن هر کلید یا تایپ دو کلمه ای هر حرف خلاصه می شد.

اپل 3 بار دیگر سعی کرد این کیبورد را درست کند و در آخرین کوشش خود یک ممبران پلاستیکی زیر هر کلید قرار داد تا صدای تایپ را کاهش دهد. البته شما بخوانید کوشش نافرجام و نامحسوس برای زنده نگه داشتن کیبورد پروانه ای برای یک سال دیگر. با این حال این ممبران پلاستیکی نیز کارساز نبود و شکایت کاربران از مسائل این کیبورد یکی پس از دیگری سر از فروم های اینترنتی در می آوردند.

در آخر بسیاری از کاربران علاقه دارند از این کمپانی بپرسند آیا واقعاً کیبورد پروانه ای ارزش خدشه دار شدن آبروی این کمپانی را داشت؟ از آن مهمتر این که چرا کمپانی اپل باید متحمل هزینه توسعه، تعمیر و تعویض کیبوردی گردد که در ابتدا هیچ دلیلی برای عرضه آن وجود نداشت؟ سوالی که شاید این کمپانی هم نخواهد به آن پاسخ دهد.اپل گارانتی تمامی مک بوک های خود با این کیبورد غیرقابل اعتماد را تا 4 سال افزایش داد و بابت تعویض آن نیز هزینه ای از کاربران دریافت نکرد. البته تنها خود اپل می داند چند درصد از کاربران با این مسائل روبرو شدند، ولی قطعا آنقدر زیاد بوده که این کمپانی پشتیبانی از محصولاتش را 4 سال افزایش دهد. لازم به ذکر است مک بوک های جدید با کیبورد جادویی (بخوانید کیبورد معمولی) هم تا 4 سال تعویض کیبورد رایگان خواهند داشت.

منبع : دیجیاتو

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: آی تابناک
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16808

به "داستان کیبورد پروانه ای مک بوک ها به پایان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان کیبورد پروانه ای مک بوک ها به پایان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید