بازدید از سالزبری انگلستان که به خاطر استون هنج معروف است

به گزارش مجله سلو بلاگ، اگر از لندن با قطار به سمت حومه انگلستان حدود یک ساعت و نیم حرکت کنید به دشت سالزبری انگلستان که به خاطر داشتن آثار تاریخی استون هنج و مگنا کارتا (منشور کبیر که به دست جان، شاه انگلستان امضا شد) مشهور است می رسید. بازدید از استون هنج تنها یک روز وقت شما را می گیرد اما سالزبری در انگلستان مکان های زیادی برای دیدن دارد که استون هنج در برابر آنها جذابیت زیادی ندارد. همین امر باعث شده این شهر ارزش اقامت بیش از یک روز و حداقل یک شب را داشته باشد. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید...

بازدید از سالزبری انگلستان که به خاطر استون هنج معروف است

بازدید از سالزبری در انگلستان

سالزبری انگلستان یک مکان مهم در طول تاریخ بشر بوده است. بیش از 5000 سال پیش انسان های عصر نوسنگی سنگ های بسیار بزرگی که وزن آنها بیش از 55 تن بوده است را از ولز به سمت سالزبری انگلستان کشیدند. این منطقه یک زیستگاه بزرگ بود که امروزه با تپه های باستانی و آثار و مصنوعات تاریخی احاطه شده است. در حالیکه استون هنج بسیار چشمگیر و قابل توجه است و یکی از مهمترین مکان های باستانی تاریخ بشر محسوب می گردد. سالزبری انگلستان خود به تنهایی بسیار چشمگیرتر است. در این شهرستان انگلیسی که به زیبایی حفظ شده کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و تاثیرات پیش تر و ماندگارتری نسبت به استون هنج برای من دارد. در اصلold sarum که به عنوان شهر قدیمی نامیده می گردد از طریق رومیان و ساکسون های اولیه به عنوان بارونو قلعه محافظتی ساخته شده بود. با امضای منشور کبیر ماگنا کارتا در 1215 قلعه و کلیسای جامع به مکان فعلی منتقل شدند. شهر تازه با توجه به آن که از سه طرف با رودخانه احاطه شده بود و بر روی تپه قرار داشت هرگز هیچ دیوار دفاعی نداشت. این شهر به صورت بی نظیری حفظ شده است. در زمان حمله رعد آسای آلمان ها شهر سالزبری انگلستان بمباران نشد زیرا از کلیسای معروف آن به عنوان نشانه ای برای گم نکردن مسیر در حین بمباران استفاده می کردند و دستور داشتند که به هیچ عنوان آن را تخریب نکنند. در اطراف شهر خانه الیزابتان، زاکوبینی و خانه های سبک ویکتوریا همگی در انتهای کوچه های باریک در کنار هم قرار گرفته اند. میدان تجاری شهر به خوبی نگهداری شده و کافه هایی که در فضای باز قرار دارند به منطقه شکل و مسیر داده اند. در زیر لیستی از کارهایی که در سالزبری انگلستان می توانید انجام دهید و مکان هایی که می توانید بازدید کنید وجود دارد.

کلیسای جامع سالزبری

برجسته ترین مکان در این سفر کلیسای جامع سالزبری در انگلستان بود. این کلیسا در 1238 ساخته شد و هنوز پابرجاست. البته 750 سال بعد از ساخت مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفت. این کلیسای جامع سبک گوتیک در دشتی با چمن های سبز از طریق چندین کلیسای کوچک خانه و چند ساختمان دیگر احاطه شده است. اگر بخواهم تمام کلیساهایی که در اروپا دیده ام را با هم مقایسه کنم این کلیسا بهترین آنها است. طراحی این کلیسا به صورت سنتی به شکل یک صلیب است که ورودی در یک انتهای آن و محل دعا در انتهای دیگر آن است. سقف های بسیار بزرگ و پنجره های شیشه ای بزرگ رنگ امیزی شده اطراف را به زیبایی تمام آراسته اند و محل ایستادن گروه سرود کر و محل نشستن حضار در وسط قرار گرفته است. چیزی که باعث شده این کلیسا کاملا ویژه و منحصر به فرد باشد، مقبره های داخل ان بود. دیوارها با مقبره اسقف ها، پادشاهان و ملکه ها پوشیده شده اند. این مقبره ها به زیبایی به شکل فرد یا نمادی از زندگی اش شکل داده شده اند. در تثلیث یک مقبره وجود دارد که تاریخ وفات آن به 1099 برمی گردد. با گذشتن از کنار مقبره بسیاری از شخصیت های تاریخی مثل کسان یکه منشور کبیر ماگنا کارتاها را امضا کردن نفس در سینه حبس می گردد مخصوصا برای کسانی مثل من که شیفته تاریخ هستند. همچنین در این کلیسا یکی از چهار نسخه اصلی منشور کبیر ماکنا کآرتا وجود دارد. کلیسا از دوشنبه تا شنبه از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و یکشنبه از 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر باز است.

پیاده روی در اطراف کلیسای جامع

کلیسا جامع سالزبری در انگلستان با 80 هکتار زمین که متعلق به کلیسا است احاطه شده است. در این محوطه شما می توانید بیشتر موزه ها و خانه های تاریخی را پیدا کنید. در یک سمت می توانید رودخانه ایون را ببینید و بقیه جهت ها را دیوارهای باستانی محاصره کرده اند. کاخ قدیمی اسقف که اکنون مدرسه کلیسا جامع است و کالج SARUM در یک خانه که متعلق به قرن 17 است واقع شده است.

میدان تجاری

بازار در ابتدا یعنی سال 1219 در اینجا برگزار می شد و میدان هنوز پر از مغازه ها و فروشندگان است. شما در اینجا می توانید هر چیزی از ماهی تازه تا ساعت های تخفیف خورده را انتخاب کنید و بخرید.

کوچه های باریکی که میدان را احاطه می کنند، با توجه به خدمتی که در قرون وسطی عرضه می کردند نامگذاری شده اند از جمله: راسته جو دو سر، راسته ماهی فروشی، راسته نقره فروشان . از بازار سه شنبه و شنبه از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر می توانید دیدن کنید.

بازدید از استون هنج

استون هنج در نزدیکی شهر سالیز بری واقع شده است. این ساختار با سنگ های بزرگش بیش از سه هزار سال قدمت دارد و علت اصلی بازدید مردم از این شهر است. محققان هنوز مطمئن نیستند که سازندگان استون هنج چگونه سنگ های آن را از ولز تا اینجا کشیدند و تلاش کردند این شاهکار را بسازند. علاوه بر این ما فقط یک نظریه مبهم از علت ساخت استون هنج داریم (فقط درباره علت وجود آن حدس می زنیم) اکنون اطراف استون هنج حصار کشیده اند و شما نمی توانید به مرکز آن بروید. بازدیدنمایندگان تنها می توانند از کنار آن عبور کند اما به خاطر رازی که در خود پنهان کرده و راهنمای تور که اطلاعات عالی و جزییات بسیاری از این مکان را برای شما می گوید ارزش دیدن دارد. شما می توانید از ساعت 9:30 صبح از استون هنج بازدید کنید. قیمت بلیط 17.50 پوند انگلیس است.

سالزبری انگلستان می تواند یک مقصد عالی برای یک سفر یک روزه از لندن باشد اما برای آنکه بیشتر با شگفتی این منطقه آشنا شوید بهتر است یک یا دو شب در سالزبری بمانید. در اطراف این شهر تاریخی گردش کنید. بازدید از استون هنج و اثر باستانی ائبوری که شبیه استون هنج است، کلیسای جامع و گشت و گذار در روستای اطراف. کارهای زیادی در سالزبری برای انجام وجود دارد و مهلت خوبی برای فرار از شلوغی لندن است.

چگونه به سالزبری در انگلستان برویم؟ اگر بخواهید با ماشین به سالزبری بروید از لندن حدود دقیقه 90 و از پورتموث حدود 50 دقیقه است همچنین مسیر مستقیم قطار هم به آنجا وجود دارد. می توانید با اتوبوس هایی که از هیترو و گاتویک عبور می کنند بروید که به ترتیب از از هیترو 90 دقیقه و از گاتویک 2 ساعت طول می کشد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 50603

به "بازدید از سالزبری انگلستان که به خاطر استون هنج معروف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از سالزبری انگلستان که به خاطر استون هنج معروف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید