بانوی رکابزن ایران از سهمیه المپیک بی نصیب ماند، معادله ای که درست از آب در نیامد!

به گزارش مجله سلو بلاگ، فدراسیون دوچرخه سواری پس از مسابقات جاده قهرمانی آسیا 2019 اظهار امیدواری نموده بود که سمیه یزدانی شانس سهمیه المپیک2020 را دارد اما اکنون تعیین شده این رکابزن از سهمیه المپیک بی نصیب مانده است.

بانوی رکابزن ایران از سهمیه المپیک بی نصیب ماند، معادله ای که درست از آب در نیامد!

به گزارش خبرنگاران، پس از اینکه سمیه یزدانی در مسابقات جهاده قهرمانی آسیا 2019 مقام سوم را کسب کرد و به مدال برنز رسید، فدراسیون دوچرخه سواری این شانس را برای سمیه یزدانی قائل شد که بتواند سهمیه المپیک جاده را بگیرد اما این امکان برای نماینده ایران وجود ندارد که به آنالیز علت آن می پردازیم.

با توجه به اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 رکابزنان ازبکستان و کره جنوبی اول و دوم شدند و سمیه یزدانی در صندلی سوم ایستاد، فدراسیون امیدوار بود که ازبکستان و کره جنوبی بتوانند به وسیله رنکینگ دنیای کشورها سهمیه بگیرند و یزدانی به وسیله قاره ای به سهمیه برسد.

در بخش بانوان، طبق سیستم کسب سهمیه المپیک 2020 ، کشورهایی که جزو 22 کشور اول رنکینگ دنیای قرار بگیرند، سهمیه می گیرند.

فدراسیون امیدوار بود ازبکستان و کره جنوبی با قرار دریافت بین 22 کشور اول رنکینگ دنیای به المپیک برسند اما کره جنوبی بیست و پنجم و ازبکستان بیست و هفتم است از این رو شانسی برای دریافت سهمیه المپیک به وسیله رنکینگ کشورها ندارند.

گام دوم برای کشورهایی که به وسیله رنکینگ دنیای کشورها به سهمیه نرسیده اند، رنکینگ انفرادی دنیا است و باید ورزشکار کشورهایی که دنبال سهمیه هستند بین 100 نفر اول دنیا قرار بگیرند تا بتوانند یک سهمیه به دست آورند. رکابزن ازبکستان که قهرمان آسیا شد، در رده بیست و هفتم دنیا است بنابراین به وسیله رنکینگ انفرادی سهمیه المپیک می گیرد اما رکابزن کره جنوبی که نایب قهرمان آسیا شد، صد و سی و پنجم است و سهمیه المپیک به وسیله رنکینگ انفرادی نمی گیرد.

درگام سوم، کشورهایی که به وسیله رنکینگ دنیای کشورها و انفرادی سهمیه نگرفته اند، براساس نتایج مسابقات قهرمانی قاره ای 2019 می توانند یک سهمیه بگیرند. رکابزن کره جنوبی چون در رنکینگ دنیای کشورها و انفرادی سهمیه نگرفته بنابراین به این دلیل که در قهرمانی آسیا دوم شده، سهمیه به وسیله مسابقات قاره ای می گیرد و در واقع سهمیه قاره ای به رکابزن کره جنوبی رسید نه ایران. از این رو سمیه یزدانی شانس کسب سهمیه المپیک را ندارد.

ایران در رنکینگ کشورها پنجاهم است و یزدانی هم در رنکینگ انفرادی صدو پنجاه و هشتم. در نتیجه هیچ شانسی به وسیله رنکینگ نداشت و تنها امیدش رسیدن به سهمیه قاره ای بود که آن هم نصیب کره جنوبی می گردد.

سهمیه نهایی کشورها 30 مهر ماه به وسیله اتحادیه دنیای دوچرخه سواری اعلام می گردد و ایران تنها یک سهمیه در بخش مردان دارد آن هم به واسطه اینکه ایران در رنکینگ دنیای در حال حاضر سی و نهم است و کشورهای رده سی و سه تا پنجاهم دنیا یک سهمیه می گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9760

به "بانوی رکابزن ایران از سهمیه المپیک بی نصیب ماند، معادله ای که درست از آب در نیامد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوی رکابزن ایران از سهمیه المپیک بی نصیب ماند، معادله ای که درست از آب در نیامد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید