بخش کارگاهی جشنواره مجسمه های کوچک در شیراز گشایش یافت

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ظهر سه شنبه در جریان بازدید از بخش کارگاهی چهارمین جشنواره مجسمه های کوچک در شهر جدید صدرا، اعلام کرد: از آنجا که شهر صدرا دارای امکانات گردشگری و تفریحی است که اغلب دارای سالن نیز هستند ما این آمادگی را داریم امکانات تبدیل این سالن ها به سینما را فراهم کنیم.

بخش کارگاهی جشنواره مجسمه های کوچک در شیراز گشایش یافت

به خاتمه رسیدن پیوست های فرهنگی جلو خسران را می گیرد

وی در این راستا راه اندازی سینما فرهنگ مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و بعضی شهرستانها را مورد اشاره قرار داد و گفت: چنانچه بتوانیم پیوست های فرهنگی را به خاتمه برسانیم قطعا دچار خسران نمی شویم، بدین خاطر اگر پیوست های یادشده در شهر صدرا نیز مورد اهتمام قرار گیرد جلو خسارت های فرهنگی و هنری در این شهر جدید گرفته خواهد شد. لذا ما نیز به استقبال سرمایه گذاران در این بخش رفته و از آنها حمایت خواهیم کرد.

مریدی هزینه تجهیز سالن ها برای تبدیل شدن به سینما یکصدمیلیون تومان و هزینه تجهیز برای تبدیل شدن یک سالن به بلک باکس تئاتر 50 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ما این آمادگی را داریم برای پیوستن شهر صدرا به مجموعه شهرهای دارای سالن سینما و تئاتر این همراهی را با سرمایه گذاران حوزه فرهنگ انجام دهیم.

وی، ادامه داد: برگزاری جشنواره مجسمه های کوچک در اکوپارک صدرا پس از راه اندازی خانه فرهنگ صدرا از جمله اقدام های ارزشمند فرهنگی در کنار شهر شیراز است.

مریدی با توجه به حضور استاد احمد نادعلیان، هنرمند مجسمه ساز و هنرزمینی در این جشنواره، بیان نمود: استاد نادعلیان هویت تازه ای به جزیره هرمز و خلیج فارس بخشیده است که به خاطر وجود جزایر سه گانه ایرانی توانسته است موجب نزدیکی مردم ایران با این بخش از خلیج فارس گردد.

زمینه های جنبش گروهی هنر تحقق یابد/ جانمایی 20 مجسمه به صورت دائمی در اکوپارک صدرا

مدیرکل ارشاد فارس با ابراز خرسندی از حضور چهره های هنرمندی که در هنر معاصر ایران نقش پررنگی در معرفی سرزمین ایران به جهان دارند، گفت: در حوزه مجسمه سازی و هنرهای معاصر باید زمینه های جنبش گروهی هنر تحقق یابد، بدین منظور با مشارکت شهرداری ها می توان یاری شایانی به شکل گیری این هنرها کرد.

مریدی مسمه سازی را حوزه ای همراه با چالش های گاه و بی گاه عنوان کرد و گفت: ما اعتقاد داریم که در عین حالی که این هنر همیشه چالش برانگیز بوده، اما موجب ماندگاری اساطیر و نمادهای فرهنگی این سرزمین شده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان چهارمین جشنواره مجسمه های کوچک 20 اثر کارگاهی به صورت دائمی در فضای اکوپارک جانمایی و نصب می گردد، اضافه نمود: با توجه به اینکه فضای گسترده و دلپذیر این پارک در شهر صدرا امکان نمایش دائمی این آثار را دارد و بر پایه اینکه در سراسر جهان معماری و مجسمه هویت یکسانی را می سازند، این آثار در فضای کنونی می تواند مخاطب دائمی داشته باشد.

وی فضای گسترده اکوپارک را فرصتی دائمی برای فعالیتهای فرهنگی و هنری در کنار شیراز تلقی کرد و گفت: میزبانی شهرداری صدرا می تواند موجب گسترش تعامل روز افزون میان نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی و این نهاد مردمی گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اعلام اینکه از مهر سال گذشته با تاسیس خانه فرهنگ شهر صدرا فعالیت های فرهنگی و هنری در این نهاد متمرکز شده، اضافه نمود: در کنار این خانه فرهنگ، بخشی از فعالیت های فرهنگی و هنری با همکاری شهرداری صدرا در اکوپارک نیز به انجام می رسد که از جمله آن برپایی بخش کارگاهی جشنواره مجسمه های کوچک است.

پیوند فرم و فضا در اکوپارک صدرا فراهم است

معاون هنری ارشاد فارس نیز در جریان این مراسم که با بازدید از فرایند آماده سازی و ساخت مجسمه ها و تندیس ها توسط هنرمندان همراه بود، دلیل انتخاب اکوپارک صدرا برای برگزاری این جشنواره را تعامل سازنده شهرداری این شهر و فضای مناسب این پارک برای جانمایی آثار دانست و گفت: از آنجا که یکی از گزینه های اساسی برای جانمایی مجسمه و تندیس ارتباط بین فرم و فضاست بدین خاطر این پارک مناسب جانمایی تلقی می گردد و می تواند فضای بازدید و حضور دائمی مخاطب را در پی داشته باشد.

مهدی امیدبخش ادامه داد: چون موضوع این دوره از جشنواره 4 عنصر اصلی یعنی آب، باد، خاک و آتش است از فرم ارگانیک این عناصر در فضای و معماری اکوپارک بهره گرفته شد تا آثار بر اساس این عناصر طراحی و ساخته شوند.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدا پیش بینی می شد در بخش کارگاهی جشنواره مجسمه های کوچک 20 هنرمند بتوانند حضور یابند، اشاره نمود: با استقبالی که از سوی هنرمندان نزدیک به 10 استان از این جشنواره شد فضای کار برای خلق اثر برای 32 هنرمند شرکت نماینده در این پارک فراهم شده است.

وی از گشایش بخش نمایشگاهی این جشنواره در نگارخانه وصال شیراز نیز اطلاع داد و اضافه نمود: در بخش نمایشگاهی این جشنواره آثاری که پیشتر ساخته و پرداخته شده به روی مخاطبان بازگشایی می گردد.

معاون هنری ارشاد فارس با بیان اینکه بخش های رقابتی جشنواره مجسمه های کوچک شیراز برگزیدگانی دارد که در آیینی معرفی می شوند، بیان نمود: در بخش نمایشگاهی این جشنواره 3 برگزیده و در بخش کارگاهی نیز همین تعداد برگزیده معرفی و تقدیر می شوند.

خانواده ها و گروه های هنرمند میهمان اکوپارک و خانه فرهنگ صدرا

مدیر خانه فرهنگ شهر صدرا نیز با توجه به فعالیت های 8ماهه این مکان فرهنگی، گفت: قرار دریافت خانه فرهنگی صدرا در منطقه 6 این شهر فرصتی فراهم نموده که اغلب خانواده ها و گروه های هنرمند بتوانند در اینجا فعالیت های پر اثری داشته باشند.

کمالیان، ادامه داد: در خانه فرهنگ صدرا اکنون 180 هنرجو مشغول به فعالیت زیر نظر استادان مجرب می پردازند که زمینه کاری آنها در هنر متفاوت است.

وی از برگزاری نشست های مختلف در این خانه فرهنگ اطلاع داد و اضافه نمود: گروه های مختلفی در شهر صدرا در زمینه های هنر نمایش ، موسیقی، هنرهای تجسمی و ... به فعالیت در خانه فرهنگ صدرا می پردازند. این درحالیست که در طول تابستان سال جاری در حوزه نمایش های کودک گروه های تئاتری شیراز توانستند به اجرای برنامه بپردازند.

صدرا به قطب فرهنگی شیراز تبدیل گردد

قائم مقام شهردار صدرا نیز در این مراسم حضور هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی را در این شهر نعمتی برای صدرا دانست و گفت: امیدواریم شهر صدرا با وجود این هنرمندان و برگزاری چنین جشنواره هایی به قطب فرهنگی در کنار پایتخت فرهنگی ایران تبدیل گردد.

عبدالعلی گلستانی از آمادگی شهرداری صدرا برای در نظر دریافت دغدغه های فرهنگی در این بخش اطلاع داد و ابراز کرد: با توجه به اینکه سرریز جمعیتی شهر شیراز در صدرا قرار می گیرد و اغلب آنها که در شهر شیراز به فعالیت می پردازند برای اسکان صدرا را برگزیده و آنرا به شهری خوابگاهی بدل ساخته اند بدین خاطر احتیاج است فعالیت های فرهنگی در اینجا متمرکز گردد.

مدیر پروژه اکوپارک صدرا نیز فضای ایجاد شده در این پارک را منحصربه فرد عنوان کرد و اضافه نمود: با توجه به اینکه اکوپارک صدرا بر اساس عناصر چهارگانه طبیعی طراحی و ساخته شده مردم شهر شیراز و شهرهای اطراف ترجیح می دهند برای رهایی از هیاهوی شهرهای خود و شیراز این پارک را انتخاب نمایند، لذا ما نیز کلید فعالیت های فرهنگی را در این پارک زده ایم و آمادگی داریم این فضا را به سمت فرهنگی شدن سوق دهیم.

ابراهیم فریدونی از ایجاد مدرسه بین المللی محیط زیست در اکو پارک صدرا اطلاع داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست و حفظ این عنصر در زندگی امروزی با همکاری شهرداری صدرا به زودی مدرسه بین المللی محیط زیست در شهر جدید صدرا ایجاد و راه اندازی می گردد.

صدرا در 9 کیلومتری شیراز واقع شده است.

مجسمه های کوچک

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12890

به "بخش کارگاهی جشنواره مجسمه های کوچک در شیراز گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش کارگاهی جشنواره مجسمه های کوچک در شیراز گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید