برپایی نخستین جشنواره ملی ایل عشایر سنگسر با حضور 6 استان

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از برگزاری نخستین جشنواره ملی ایل عشایر سنگسری در روزهای 22 تا 24 آبان ماه سال جاری در محل سایت گل های داووی مهدیشهر اطلاع داد و گفت: این جشنواره با حضور استان های سمنان، تهران، البرز، قزوین ، مازندران و قم برگزار می گردد.

برپایی نخستین جشنواره ملی ایل عشایر سنگسر با حضور 6 استان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مهدی جمال در نشست با اعضای تیم اجرایی جشنواره که در محل عمارت خیل خان سنگسر برگزار گردید با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار است که به صورت ملی برگزار می گردد خواهان حمایت و مشارکت تمامی مسولین استانی و ملی در برگزاری باشکوه این مراسم شد .

وی با اشاره به اینکه جشنواره های ایل سنگسری سال های گذشته در شهرستان مهدیشهر با حمایت بخش خصوصی و مردم مهدیشهر برگزار گردیده اضافه نمود: سال جاری این جشنواره که به صورت ملی و با مسولیت اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان و با مشارکت و حمایت مسولین مهدیشهری و بخش خصوصی برگزار خواهد شد .

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از تشکیل کمیته های ده گانه جهت برگزاری باشکوه این جشنواره ملی اطلاع داد و اضافه نمود: دبیرخانه دائمی این جشنواره در اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان طی روزهای گذشته فعال شده و به صورت مداوم جلسات مختلف توسط اعضای کمیته های ده گانه جهت برگزاری این جشنواره ملی تشکیل می گردد .

همچنین حمیدرضا دوست محمدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه ایل عشایر سنگسری یک افتخار ملی و دنیای است اضافه نمود: باید همگی کوشش کنیم در این جشنواره ملی ،توانمندی ها و قابلیت های بالقوه عشایر ایل سنگسری را درسطح ملی و حتی دنیای معرفی کنیم .

دوست محمدی از راه اندازی سایت اختصاصی جشنواره ملی ایل عشایر سنگسری اطلاع داد و توضیح داد: باتوجه به اینکه این جشنواره ملی است باید از تمامی قابلیت های تبلیغاتی چه در فضای های عمومی شهری و چه در فضای مجازی برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره استفاده کنیم

وی ادامه داد: باید کوشش کنیم تا در این جشنواره فرهنگ ایل عشایر سنگسری در طول راستا کوچ که طولانی ترین راستاکوچروی دنیا است را احصاء کنیم

لزوم برندسازی صنایع دستی ایل سنگسری

منصور بیرقی دبیر نخستین جشنواره ملی ایل عشایر سنگسری نیز با بیان اینکه این جشنواره با موضوع صنایع دستی،پوشاک و دست بافته های ایل عشایر سنگسری برگزار می گردد توضیح داد: یکی از اهداف اصلی این جشنواره برندسازی صنایع دستی عشایر ایل بزرگ سنگسری است .

وی که متولی برگزاری چندین جشنواره عشایر ایل سنگسری طی سال های گذشته بوده اضافه نمود: در جشنواره های قبلی که به صورت استانی و محلی برگزار گردید کوشش کردیم تا فراوری لبنیات و نان سنگسری را به گردشگران معرفی کنیم .

وی درخصوص برنامه های جانبی این جشنواره اضافه نمود: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی،پیاده روی خانوادگی، نشست های علمی و تخصصی در مورد صنایع دستی ،برپایی سیاه چادر سنگسری و مسابقات اسب دوانی بعضی از برنامه هایی است که تاکنون برنامه ریزی شده است .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8095

به "برپایی نخستین جشنواره ملی ایل عشایر سنگسر با حضور 6 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نخستین جشنواره ملی ایل عشایر سنگسر با حضور 6 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید