بهترین سفر یک روزه جزیره کیش

به گزارش مجله سلو بلاگ، رپرتاژآگهی - اگر بخواهید در یک روز جزیره کیش را بگردید از کجا آغاز می کنید؟ جزیره کیش یکی از زیباترین و مهیج ترین جزایر ایران در خلیج فارس است. برای داشتن یک روز خاطره انگیز ضروری است برای خودتان هدفگذاری و اولویت بندی کنید. می توانید بعد از استعلام قیمت بلیط کیش و خرید آن از وبسایت تریپ سفرتان را به سه بخش تقسیم کنید تا بهترین سفر یک روزه جزیره کیش را ماندگار کنید توجه کنید اگر می خواهید از قیمت و هزینه سفر به کیش اطلاع پیدا کنید، بهتر است به صفحه اصلی سایت تریپ مراجعه کنید. با جستجو و وارد کردن مشخصات و اطلاعات لازم، قیمت ها را خواهید دید. مزیت مهم سفر کیش در مقایسه با سفرهای خارجی دیگر و حتی در برخی مواقع از تورهای داخلی، قیمت پایین تر است. شما می توانید با کمترین بودجه بلیط رفت برگشت کیش، هتل و یا تور کیش را خریداری و تجربه ای مشابه سفر خارجی داشته باشید. ایام تعطیلات، تعداد پروازها و تورکیش تاثیر مستقیم روی بلیط کیش ارزان قیمت خواهد داشت.

بهترین سفر یک روزه جزیره کیش
  1. سفر به تاریخ

نقاط تاریخی یکی از جاذبه های مهم سفر هستند. جاهایی با اتمسفر قوی برای قدم زدن و استراحت، محیطی جذاب برای عکاسی و آشنایی با پیشینه یک مکان است. جزیره کیش قدمت زیادی دارد اگر دوست دارید اول با تاریخ جزیره آشنا شوید بهتر است به محل های کهن کیش سر بزنید:

قبل از اینکه به سراغ مکان های دیدنی جزیره کیش برویم باید بگوییم اگر قصد خرید بلیط هواپیمای تهران به کیش را دارید وبسایت تریپ به صورت جامع جوابگوی سوالات شماست. به علت تعداد زیاد پرواز تهران به کیش امکان خرید بلیط هواپیما چارتر امکان پذیر است. پروازها همه روزه از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد فرودگاه بین المللی کیش دایر می باشد. با توجه به موقعیت گردشگری کیش در فصل تابستان خرید بلیط هواپیما تهران به کیش را باید تا دوهفته قبل از پرواز انجام دهید. محبوبیت کیش باعث شده تا فرودگاه بین المللی کیش پنجمین فرودگاه پرتردد ایران باشد.

شهر تاریخی حریره کیش

قدمت کیش را باید از قدیمی ترین سکونتگاه آن فهمید. رونق شهر تاریخی حریره کیش مربوط به 5 تا 10 قرن پیش است. این شهر تاریخی شامل حمام، عمارت اعیانی، کارگاه شیشه گری، قنات قدیمی و مسجد تاریخی است. وسعت و امکانات شهر نشان از آبادی و تعداد ساکنین آن است. اگر تصمیم به دیدن جزیره دارید، بلیط لحظه آخری کیش را از سایت تریپ خریداری کنید. موقعیت جغرافیایی آن در شمال کیش است. این شهر کهن ساسانی با چشم انداز زیبای دریا، بهترین منظره کیش قدیم را به نمایش می گذارد. تا به امروز تعداد شش حلقه چاه در بیرون شهر و چهار حلقه چاه در داخل محوطه باستانی پیدا شده است.

گفتنی است به علت تعداد زیاد پرواز تهران به کیش امکان خرید بلیط هواپیما چارتر امکان پذیر است. پروازها همه روزه از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد فرودگاه بین المللی کیش دایر می باشد. با توجه به موقعیت گردشگری کیش در فصل تابستان خرید بلیط هواپیما تهران به کیش را باید تا دوهفته قبل از پرواز انجام دهید.

شهر تاریخی حریره کیش

شهر زیر زمینی کاری

بعد از دیدن شهر حریره بهتر است به سراغ تاریخ قناتهای کیش بروید. شهر زیرزمینی کاریز کیش در اصل منبعی برای ذخیره آب بوده است. کاریز، قنات آب شیرین مردمان قدیم جزیره بوده که در عمق 16 متری قرار داشته است. سقف شهر کاریز مرجانی است و احتمال می رود قبلا زیر آب قرار داشته باشد. نکته جالب اینکه برخی از چاه های کاریز توسط مرجان ها پر شده اند.

این شهر منحصربفرد تا سال 1378 رها شده بود. به همت یکی از اهالی کیش مورد بازسازی نهاده شد و امروزه یکی از جذاب ترین مناطق کیش به شمار می رود. ساعت بازدید از مجموعه کاریز همه روزه از ساعت 9 صبح الی 10 شب است. مطمئن باشید کاریز خنک ترین جای جزیره کیش در اوقات گرم و شرجی است.

شهر زیر زمینی کاری در کیش

  1. سفر ساحلی

دوچرخه سواری

یکی از بهترین قسمتهای سفر به جزیره کیش، دوچرخه سواری دور جزیره است. کیش جهت 50 کیلومتری دوچرخه سواری دارد که آنرا به طولانی ترین جهت دوچرخه ایران تبدیل نموده است. شما می توانید از ایستگاه های طول ساحل دوچرخه کرایه کنید. لذت رکاب زدن در محیط زیبای جزیره کیش مخصوصا جنوب و غرب جزیره یک تجربه بی مانند است.

ساحل مرجان ها

اگر به قسمت شرقی جزیره سر بزنید، زیباترین سواحل مرجانی را خواهید دید که به همین نام شناخته می گردد. دریای زلال به شما اجازه می دهد انواع آبزیان از صدف و حلزون تا انواع شقایق دریایی، عروس دریایی وماهی های تزیینی را ببینید. نزدیک ساحل مرجانی آلاچیق برای استراحت و اتراق مسافران هست.

ساحل مرجان در جزیره زیبای کیش

  1. سفر دریا

کشتی یونانی

سالها پیش یک کشتی عظیم که راهی یونان بود در ساحل غربی جزیره کیش به گل نشست و تلاشها برای بیرون آوردن آن بی نتیجه ماند. این کشتی که به واسطه مالکان یونانیش به کشتی یونانی شهرت یافت در در بندر گلاسکو اسکاتلند به دست شرکت ویلیام هامیلتون ساخته شد. مالکین که از بیرون کشیدن کشتی ناامید شدند، آنرا به آتش کشیدند. به مرور دریا نیز بخشهای دیگری از کشتی را تخریب کرد. امروزه بقایای این کشتی قدیمی به یکی از جذاب ترین جاهای جزیره کیش بدل شده است. شما در پرواز تهران به کیش دورنمایی از کشتی را خواهید دید. نزدیکی به پارک ساحلی باعث حضور مسافران جزیره می گردد که در زمان غروب آفتاب بهترین عکسهای خود را از کشتی یونانی شکار می نمایند. به وسیله تورهای داخلی کیش هم می توانید با قایق تا نزدیکی کشتی یونانی بروید.

جزیره هندورابی

در مسافت 25 کیلومتری جزیره کیش، جزیره هندورابی قرار گرفته است. شما تا به این جزیره نزدیک نشوید زیبایی آنرا لمس نخواهید کرد. دسترسی به این جزیره غیر مسکونی به راحتی صورت می گیرد. جزیره هندورابی به خاطر طبیعت بکرش جذابیت بالایی دارد. جزیره هندورابی نزدیکترین جزیره خلیج فارس است. برای رسیدن به جزیره هندورابی جهت سمت شمال غربی و در امتداد خط ساحلی را دنبال کنید. شما در امتداد همین جهت می توانید به جزایر شیدور و لاوان هم برسید.

  1. سفر تفریحی

تفریحات آبی

مهمترین تفریح جزیره کیش، تفریحات آبی آن است. شما می توانید انواع ورزشها و سرگرمی های آبی مانند غواصی اسکوبا، پاراسیلینگ (چتر سواری بر روی آب)، اسکی روی آب و جت اسکی را تجربه کنید.

تفریحات آبی در سفر به کیش

مراکز خرید

وجود مراکز خرید متعدد یکی از جاذبه های همیشگی کیش برای مسافران و گردشگران بوده است. شما با مراجعه به این مراکز می توانید از ارزانترین تا لوکس ترین اجناس را یکجا پیدا کنید. مراکزی مانند مرکز خرید دامون کیش، مرکز تجاری و اداری سارینا و بازار مروارید…

غذاهای محلی جزیره کیش

تجربه غذاهای محلی لذیذترین بخش هر سفر است. شما با مراجعه به بهترین رستورانهای کیش می توانید انواع غذاهای محلی کیش غذاهای که عموما غذاهای دریایی است را مزه کنید. یادتان باشد غذاهای کیش با غذاهای عربی هم ترکیب شده است. بهترین غذاها شامل سمک مشوی، مرگوگ، محمر، مجبوس لحم، مضروبه و هریسه است.

بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید. جهت رزرو بلیط ارزان هواپیما کافیست به وبسایت زیر مراجعه نمایید.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 26907

به "بهترین سفر یک روزه جزیره کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سفر یک روزه جزیره کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید