بهترین ها و بدترین های خودرو 2019

به گزارش مجله سلو بلاگ، براساس این رده بندی برند های لکسوس، ولوو، سوبارو، لینکلن، آئودی، هوندا و تویوتا در رتبه های برتر جدول بیست تایی قرار دارند و البته برند معتبر نیسان ژاپن همه را شوکه کرد و در قعر این رده بندی جای گرفته است.

بهترین ها و بدترین های خودرو 2019

بنابر نظرسنجی هایی که توسط سه موسسه معتبر آمریکایی از میزان رضایت مندی مشتریان نسبت به برند خودرو ها در سال 2019 صورت گرفته است، ژاپنی ها از دیگر رقبای خود سبقت گرفته اند و در صندلی اول تا سوم برترین برند های خودرویی، حداقل یک برند ژاپنی به چشم می خورد.

براساس این رده بندی برند های لکسوس، ولوو، سوبارو، لینکلن، آئودی، هوندا و تویوتا در رتبه های برتر جدول بیست تایی قرار دارند و البته برند معتبر نیسان ژاپن همه را شوکه کرد و در قعر این رده بندی جای گرفته است.

چندسالی می شود که بعضی از موسسات تحقیقاتی گزارش هایی را از میزان رضایت مندی مالکان خودرو های مختلف منتشر می نمایند، با این حال رده بندی بهترین برند های خودرو امری بسیار سخت است چراکه تا حد زیادی وابسته به سلایق خریداران است و البته طیف وسیعی از معیار ها برای سنجش در این زمینه وجود دارند و از همین رو ممکن است فردی برای امتیاز به خودروی خود تنها به گزینه های ایمنی و اطمینان پذیری توجه کند و فرد دیگری امکانات، کیفیت و نحوه انجام خدمات پس از فروش را مدنظر قرار دهد.

از همین رو سایت تخصصی اتوماتیو نیوز کوشش نموده است تا با استفاده از منابع تحقیقاتی معتبری نظیر شاخص رضایت مندی مشتریان آمریکایی، گزارش موسسه جی دی پاور و گزارش مشتریان رده بندی را بین 20 برند خودرویی در ایالات متحده انجام دهد.

برترین خودرو ها از نگاه مشتریان

براساس این گزارش، برند لکسوس که سال ها است با تکیه دادن در رتبه های برتر قرابت دارد، بنابر آخرین آمار ها در صندلی برترین برند خودرو از دیدگاه شهروندان آمریکایی جای گرفته است و البته نباید فراموش کرد که برند لوکس شرکت تویوتا موتور از سال 2011 تاکنون به طور مرتب در بین پنج برند برتر خودرو قرار داشته است.

این برند از سال 1983 فعالیت خود را تحت مالکیت تویوتا شروع کرد. اما برند سوئدی ولوو نیز به طور مشترک با لکسوس بر صندلی نخست تکیه زده است. اگرچه طی سال های اخیر ولوو روند روبه افولی را نسبت به نزدیک ترین رقبای خود درپیش گرفته بود، اما نمرات ثبت شده در شاخص رضایتمندی مشتریان آمریکایی در طیف وسیعی از شاخص و رشد فروش 6/ 27 درصدی این برند نشان از تایید این امر دارد.

قدمت این برند به سال 1927 بازمی شود. برای رتبه دوم نیز دو برند لینکلن و سوبارو به طور مشترک توسط مشتریان آمریکایی انتخاب شده اند. تنها برند لوکس باقی مانده از شرکت فورد، باتوجه به ویژگی هایی نظیر راحتی، عملکرد، قابلیت اطمینان و جذابیت ظاهری در این صندلی واقع شده است. با این حال این برند آمریکایی که از سال 1917 تاسیس شد در سال 2018 افت فروش 10 درصدی را تجربه کرد. خودروساز دیگری که در رتبه دوم قرار گرفته سوباروی ژاپنی است و این خودروساز البته همیشه یک نام قابل احترام و اعتماد برای مشتریان آمریکایی بوده است.

رشد فروش 5 درصدی در سال 2018 نشان از همین محبوبیت دارد. برند سوبارو برای نخستین بار در سال 1915 و به عنوان یک شرکت تحقیقات هواپیمایی در ژاپن تاسیس شد. صندلی سوم هم این بار بین سه برند تقسیم شده است؛ یکی از آلمان و دو برند از ژاپن.

آئودی آلمان که تاسیس آن به سال 1899 باز می شود، در صندلی سوم قرار گرفته است که البته با توجه به اینکه نمرات کمتری از چهار خودروساز دیگر کسب نموده، صندلی قابل قبولی برای آن نیست. گزارش جی دی پاور نشان می دهد که مشتریان در هر 100 خودروی آئودی، 105 مشکل فنی را تجربه نموده اند.

شریک دیگر صندلی سوم این رده بندی، هوندا (1949) است. مشتریان آمریکایی در چند گزارش مختلف همگی به کیفیت ساخت بالای هوندا اذعان نموده اند و اگرچه اخیرا افت فروش 2 درصدی را تجربه نموده، اما امید است تا با معرفی شاسی بلند های جدید روند بهبود را درپیش بگیرد.

تویوتا موتور (1924)، از غول های خودروسازی دنیا نیز در همین رتبه واقع شده است. تویوتا البته عملکرد ضعیفی را در شاخص رضایت مندی مشتریان آمریکایی طی امسال به ثبت رسانده و از رتبه مشترک نخست با لکسوس در سال 2018 به رتبه سوم در امسال رضایت داده است.

5 برند قعرنشین

از سوی دیگر پنج برند میتسوبیشی، کیاموتورز، شورولت، رم تراکس و نیسان به ترتیب در قعر این رده بندی قرار گرفته اند. برند میتسوبیشی ژاپن (1870) که هیچ گاه در این نوع از رده بندی ها صندلیی کسب نمی کند، اما با وجود همین صندلی نیز نسبت به گذشته عملکرد روبه بهبودی را داشته است.

اگرچه در اغلب این گزارش ها، از میتسوبیشی به عنوان برند ضعیفی یاد می شود، اما آمار فروش آن نسبت به سال گذشته رشد 4/ 23 درصدی را نشان می دهد. اما کیا موتورز (1944) نیز یک پله پایین تر از میتسوبیشی واقع شده است.

اگرچه آمار ها نشان از آن دارد که مشتریان در شاخص اطمینان پذیری نمره قابل قبولی به این برند داده اند، اما در زمینه های عملکرد، طراحی، راحتی و فناوری این برند کره ای نتوانسته است دل مشتریان را به دست آورد. آمار فروش آن نیز افت 6/ 1 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد. شورولت نیز در رتبه بعدی واقع شده است که البته ایستادن در چنین صندلی پایینی کمی جای تعجب دارد.

این برند که زیرمجموعه گروه خودروسازی جنرال موتورز آمریکا است، در سال 1911 تاسیس شد. رتبه بعدی هم در اختیار یک برند آمریکایی دیگر به نام رم تراکس از زیرمجموعه های شرکت کرایسلر واقع شده است. البته همین که این برند توانسته در بین 20 برند حضور داشته باشد نوعی موفقیت برای آن محسوب می شود، اگرچه فروش آن نیز افت 6 درصدی داشته باشد. نام رم از سال 1932 بر پیکاپ های دوج نصب شده است.

اما رتبه آخر این رده بندی در کمال تعجب به نیسان رسید؛ چراکه نام نیسان همیشه یکی از برند های قابل احترام و شناخته شده در خودروسازی دنیا بوده است. از سوی دیگر فروش نیسان نیز کاهش 9/ 5 درصدی را در آمریکا نشان می دهد. زمان شروع فعالیت نیسان، یکی از بزرگ ترین خودروسازان دنیا به سال 1911 بازمی شود.

منبع: فرادید
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10105

به "بهترین ها و بدترین های خودرو 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ها و بدترین های خودرو 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید