بیل گیتس می گوید شکست مایکروسافت در برابر اندروید بزرگ ترین اشتباهش بوده است

به گزارش مجله سلو بلاگ، اخیرا شرکت سرمایه گذاری Village Global رویدادی برگزار نموده که در بخشی از آن با میلیاردر معروف و یکی از بنیان گذاران مایکروسافت یعنی بیل گیتس مصاحبه شده است. او در این گفت وگو بیان کرد شکست مایکروسافت در برابر گوگل برای عدم خلق پلتفرم استاندارد غیراپل، بزرگ ترین اشتباهش بوده است.

بیل گیتس می گوید شکست مایکروسافت در برابر اندروید بزرگ ترین اشتباهش بوده است

او در بخشی از این مصاحبه گفته:

بسیاری از کارشناسان عدم موفقیت مایکروسافت در این زمینه را به گردن استیو بالمر، مدیرعامل وقت این شرکت، می اندازند که آیفون را جدی نمی گرفت و می گفت صرفا یک گوشی بسیار گران قیمت است و به دلیل فقدان کیبورد فیزیکی، جذابیتی برای مشتریان ندارد. در آن موقع، مایکروسافت از ویندوز موبایل استفاده می کرد که در حقیقت نسخه مینیاتوری ویندوز کامپیوتر بود. زمانی که آیفون در سال 2007 معرفی گردید و کمی پس از آن گوگل اندروید را عرضه کرد، کاملا تعیین شد که کاربران سیستم عامل مبتنی بر نمایشگر لمسی را ترجیح می دهند.

مایکروسافت در سال 2010 با عرضه نسخه موبایل ویندوز 7 کوشش کرد به این بازار برگردد ولی نسبت به iOS و اندروید حرف زیادی برای گفتن نداشت. علاوه بر این، باید به پشتیبانی محدود سازندگان هم اشاره کنیم که در عدم موفقیت ویندوز موبایل نقش مهمی داشتند. در هر صورت، حالا اوضاع اصلا برای مایکروسافت بد نیست و به لطف رهبری ساتیا نادلا، مایکروسافت در حال حاضر با ارزش ترین شرکت جهان محسوب می گردد و در این زمینه اپل و گوگل را پشت سر گذاشته است.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 5880

به "بیل گیتس می گوید شکست مایکروسافت در برابر اندروید بزرگ ترین اشتباهش بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل گیتس می گوید شکست مایکروسافت در برابر اندروید بزرگ ترین اشتباهش بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید