4 قدم ضروری در خرید موبایل دست دوم (بخش دوم)

به گزارش مجله سلو بلاگ، خرید موبایل دست دوم به صرفه و مالی است، اما نکاتی هستند که در صورت رعایت نکردن آنها ممکن است به مشکل بربخورید. با خواندن این مقاله بعد از خرید موبایل دست دوم، می توانید امنیت موبایل خود را افزایش دهید و کارایی و طول عمر موبایل خود را بیشتر کنید.

4 قدم ضروری در خرید موبایل دست دوم (بخش دوم)

مرحله اول: بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه یا Reset Factory

بعد از خرید موبایل دست دوم اولین کاری که باید بکنید، Reset Factory است. شاید شما هم زیاد شنیده باشید که با انجام این کار موبایل شما مثل روز اولش می گردد. بنابراین مهم ترین مرحله بعد از خرید موبایل دست دوم، Reset Factory یا بازگرداندن به تنظیمات کارخانه است. بازگشت به تنظیمات کارخانه به خصوص برای گوشی های اندرویدی مهم تر است، چون در سیستم عامل اندروید به دلیل ویژگی متن باز احتمال وجود باگ و خطاهای امنیتی بیشتر است. این خطاهای احتمالی به مرور زمان باعث کند شدن موبایل خواهند شد. بازگشت به تنظیمات کارخانه تمام اطلاعات و باگ های قبلی را پاک می نماید و جان تازه ای به گوشی شما می بخشد.

برای بازگشت به تنظیمات کارخانه باید به Setting موبایل رفته، برای موبایل های اندرویدی گزینه Backup & reset و در موبایل های آیفون در تب General گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

مرحله دوم: اپلیکیشن ها را از برنامه بازار دانلود کنید

بعد از بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، نوبت به دانلود اپلیکیشن های کاربردی می گردد که به آن احتیاج دارید. نکته بسیار مهم برای حفظ امنیت، دانلود از یک بازار مطمئن و امن برنامه و بازی است.

اگر موبایل شما تحت سیستم عامل اندروید است، برنامه بازار امن ترین جا برای دانلود اپلیکیشن در ایران است. در نسخه بازار 8 سپر امنیت بازار فعال و به یکی از امن ترین بازارهای برنامه و بازی در دنیا تبدیل شد.

بازار در دو مرحله امنیت موبایل شما را تامین می نماید.

مرحله اول: شناسایی و آنالیز پیوسته ویروس و بدافزارهای موجود در اپلیکیشن ها، پیش از آنکه شما بخواهید نصب کنید. به عبارت دیگر برنامه بازار تمام اپلیکیشن ها را از جهت 10 آنتی ویروس مثل Lookout، Kaspersky و Bitdefender می گذراند و شما می توانید از امنیت برنامه ها مطمئن باشید.

مرحله دوم: پس از نصب اپلیکیشن، چنانچه باز هم مورد مشکوکی وجود داشته باشد، سپر امنیتی بازار به شما هشدار می دهد که اپلیکیشن را پاک کنید. برای دانلود کافی است به برنامه بازار مراجعه کنید.

چنانچه موبایل شما تحت سیستم IOS است، امن ترین مرجع برای دانلود اپلیکیشن، اپ استور است.

چرا نباید از تلگرام و شبکه های اجتماعی برای دانلود اپلیکیشن استفاده کرد؟

اصلی ترین راه برای نفوذ ویروس و بدافزار به موبایل شما برنامه هایی هستند که دانلود و نصب نموده اید. اگر از تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی برنامه دانلود کنید، به شدت خود را در معرض خطر قرار داده اید چون این قبیل برنامه ها نظارت های پیش از انتشار در جاهای معتبری مانند برنامه بازار را پشت سر نگذاشته اند. شبکه های اجتماعی قادر به جلوگیری از نفوذ ویروس ها نیستند و ممکن است شما یک اپلیکیشن جعلی را دانلود کنید.

مرحله سوم: روی موبایل خود آنتی ویروس نصب کنید

همانطور که لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی به نصب آنتی ویروس احتیاج دارند، موبایل هم احتیاج به آنتی ویروس دارد تا در صورت نصب برنامه ای حاوی بدافزار، بتواند آن را تشخیص دهد و پاک کند؛ به خصوص اگر از فیلترشکن ها زیاد استفاده می کنید! در برنامه بازار می توانید جدیدترین و به روزترین آنتی ویروس های مناسب برای موبایلتان را پیدا کنید.

اگر موبایل شما آیفون است، آنتی ویروس مناسب برای موبایل خود را از اپ استور دانلود کنید.

مرحله چهارم: برنامه های خود را از بازار به روزرسانی کنید

با به روزرسانی برنامه های خود علاوه بر اینکه از امکانات جدید برنامه ها بهره مند می شوید، امنیت و سرعت موبایل تان هم بالا می رود. بازی ها و برنامه های مختلف مدام به روز می شوند و باگ های قبلی را رفع می نمایند. برای حفظ امنیت و جلوگیری از کند شدن گوشی ها، به روزرسانی لازم است. از به روز کردن برنامه بازار هم غافل نشوید چون همیشه امکانات بیشتری برای امنیت برنامه ها به آن اضافه می گردد. پس به روزرسانی را جدی بگیرید.

و در نهایت

همانطور که کامپیوتر و لپ تاپ شما احتیاج به رسیدگی و آنالیز مداوم دارد، موبایل شما هم مراقبت می خواهد. طی کردن این 4 قدم کمتر از 5 دقیقه از شما زمان خواهد گرفت اما کوتاهی در آن ممکن است گرفتاری های بزرگی ایجاد کند که شاید برخی ها قابل جبران نباشد!

منبع: دیوار
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12143

به "4 قدم ضروری در خرید موبایل دست دوم (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 قدم ضروری در خرید موبایل دست دوم (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید