تاکید تلویزیون بر رعایت زبان فارسی در نگارش فیلمنامه سریال ها

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی سیما از تاکید به فیلمنامه نویسان برای توجه بیشتر به زبان فارسی و معادل های فارسی سخن گفت.

تاکید تلویزیون بر رعایت زبان فارسی در نگارش فیلمنامه سریال ها

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش درباره برنامه های جدید برای حفظ و پاسداشت زبان فارسی در شبکه ها بیان نمود: ما چند برنامه داریم که اکنون در شبکه های سیما تحت عنوان برنامک با هدف حفظ و پاسداشت زبان فارسی روی آنتن می رود و در عین حال برنامه های دیگری هم هستند که در دست فراوری قرار دارند.

وی به فراوری یک برنامه در شبکه آموزش اشاره و بیان نمود: برنامه جدیدی با نام نقل در حوزه ادبیات فارسی داریم که طی آن ضرب المثل ها و واژگان فارسی را از زبان غیرایرانی ها می شنویم که این برنامه اکنون آماده پخش است و از شبکه اموزش روی آنتن خواهد رفت.

احمدی افزادی همچنین با اشاره به فعالیت های ستاد حفظ زبان و ادبیات فارسی در صداوسیما عنوان نمود: برنامه هایی هم در حال پخش داریم از جمله فارسی شکر است، چهار دقیقه با زبان فارسی که در شبکه چهار فراوری می گردد و برنامه هایی هم در دیگر شبکه های اصلی سیما داریم با عنوان فارسی را پاس بداریم و این اتفاقات در سیما ادامه دار است. ضمن اینکه قرار است در همه مسابقات بزرگ تلویزیونی یک امتیاز برای درست گویی در حوزه زبان فارسی به شرکت نماینده تعلق می گیرد.

مدیر شبکه آموزش در خاتمه درباره رویکرد جدی در سریال ها نسبت به فیلمنامه ها و اهمیت زبان فارسی بیان نمود: به تمام فیلمنامه نویسان و نویسندگانی که در حوزه سریال ها و آثار نمایشی فعالیت دارند تاکید شده است که رعایت بیشتری در حوزه پاسداشت زبان فارسی داشته باشند و از معادل های فارسی استفاده نمایند.

وی در خاتمه گفت: تهیه نماینده و کارگردان هم مکلف است حین فراوری و پخش این مراقبت را لحاظ کند. به هر حال این رویکرد یک فرایند فرهنگی است که باید در طول زمان آن را به کار بست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10464

به "تاکید تلویزیون بر رعایت زبان فارسی در نگارش فیلمنامه سریال ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید تلویزیون بر رعایت زبان فارسی در نگارش فیلمنامه سریال ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید