تجهیز موتورسیکلتها به کولر و بخاری

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک شرکت تجاری از تولید صندلی های جدیدی برای موتورسیکلت ها خبر داده که مجهز به امکاناتی برای گرم کردن یا سرد کردن بدن سرنشینان در زمستان و تابستان هستند.

تجهیز موتورسیکلتها به کولر و بخاری

گرما و سرمای محیط جانبی در تابستان و زمستان در زمان موتورسواری آزاردهنده است. با توجه به محدودیت های خاص این وسیله نقلیه، نمی توان در آنها وسایل سرمایشی و گرمایشی متعارف در خودروهای عادی را نصب کرد. از همین رو شرکت آمریکایی ایندین موتورسایکل صندلی خاصی موسوم به ClimaCommand طراحی کرده که مجهز به دکمه هایی برای ایجاد گرما و سرما است.

با فشردن این دکمه ها بدنه صندلی گرم یا سرد می شود و انتقال این گرما و یا سرما به بدن موتورسواران در زمستان و تابستان حس مطبوعی را در آنها ایجاد می کند. مقدار این گرما و سرما نیز بر مبنای علاقه سرنشینان قابل تنظیم و تغییر است.

صندلی یادشده با استفاده از نانو موادی از جنس گرافن تولید شده که خاصیت رسانایی آن را افزایش می دهد. ایجاد گرما و سرما در این صندلی هم با استفاده از یک ماژول ویژه ترموالکتریکی صورت می گیرد. برای راننده موتور و سرنشین صندلی عقب نیز قابلیت کنترل جداگانه میزان گرما و سرما به صورت اندک، متوسط و زیاد در نظر گرفته شده است. صندلی مذکور 1200 دلار قیمت دارد و بر روی طیف گسترده ای از موتورسیکلت ها قابل نصب است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 مرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 18785

به "تجهیز موتورسیکلتها به کولر و بخاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز موتورسیکلتها به کولر و بخاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید