تحولی در فراوری کیت های تشخیص طبی با فناوری نانو

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، این شرکت از سال 1389 کیت های تشخیص سریع بر اساس روش ایمونوکروماتوگرافی جهت شناسایی افراد مشکوک به عارضه ها را با نانوذرات طلا فراوری می نماید.

تحولی در فراوری کیت های تشخیص طبی با فناوری نانو

به طور مرسوم کیت های تشخیص سریع برای تشخیص های پزشکی یا برای آزمون های خانگی، در تشخیص سریع سکته قلبی، عفونت ها، مسمومیت ها، بارداری، مصرف مواد مخدر و توهم زا، تشخیص به جامانده سموم در مواد غذایی و آب به کار می فرایند. کیت تشخیص بارداری این شرکت دارای حد تشخیص 25 IU/L است یعنی 10 روز پس از به تعویق افتادن عادت ماهانه، بارداری را تشخیص می دهد. سرعت انجام این تست در حد 3 دقیقه بوده و در آن از نانوذرات طلا استفاده شده است.

به دلیل مساحت سطحی زیاد نانوذرات طلا، زیرلایه موجود در این محصول می تواند توسط آنتی بادی های متفاوت عامل دار گردد که این منجر به حساسیت بیشتر آزمون می گردد. نانوذرات به دلیل اندازه های کوچک می توانند به راحتی در میان تخلخل های نیترو سلولز حرکت نموده و به خط آزمون برسند. ازاین رو، رنگ قرمز کلوئید طلا برای استفاده در آزمون تشخیص سریع ضروری

این شرکت هم اکنون احتیاج درمانی و تشخیصی دانشگاه های علوم پزشکی، مراکز بهداشت و مراکز آزمایشگاهی و بیمارستانی کشور را تأمین می نماید و پیروز به کسب استانداردهای بین المللی و گواهی نانومقیاس شده است.

در راستای فرآیندهای تشخیص پزشکی این شرکت قادر به فراوری محصولات و دستگاه ها در حوزه های کیت تشخیص سریع بارداری حاوی نانو ذرات طلا، کیت تشخیص سریع مورفین، آمفتامین و مت آمفتامین حاوی نانو ذرات طلا، سرم تشخیص تخمک گذاری، کیت ها تاییدی استخراج همزمان انواع مواد مخدر مبتنی بر نانو ذرات سیلیکای مزوپروس، دستگاه اتوماتیک استخراج مواد مخدر مبتنی بر استخراج از فاز جامد، کیت های تخلیص اسیدهای نوکلئیک از انواع نمونه ها مبتنی بر نانوفایبرهای سیلیکا، دستگاه اتوماتیک تخلیص و تشخیص ملکولی، دستگاه اتوماتیک ایمنوآنالایزر مبتنی بر نانوفیبره است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13906

به "تحولی در فراوری کیت های تشخیص طبی با فناوری نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولی در فراوری کیت های تشخیص طبی با فناوری نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید