تخریب یکی از پل های قدیمی تهران در دستور کار شهرداری

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پل حافظ یکی از پل های قدیمی است و باید برداشته شده و به زیرگذر تبدیل گردد.

تخریب یکی از پل های قدیمی تهران در دستور کار شهرداری

به گزارش تسنیم، عباس شعبانی در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 66 پل از 753 پل احتیاج به مقاوم سازی لحظه ای دارند چراکه بر اساس استاندارد های پیش از سال 1381 است، اظهار کرد: مقاوم سازی برای ما اولویت دارد. این اقدام حرکت سینوسی عجیبی داشته، به طوری که دولت در سال 90 و 91 به نگهداشت پل های تهران یاری می نموده، اما از سال 91 به بعد این اتفاق نیفتاده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه این شیب تازه شروع شده باید تقویت گردد، توضیح داد: 20 تا 30 میلیارد تومان بودجه از سنوات قبل پیش بینی شده بود که در سال 1401 به 200 میلیارد تومان رسیده و اگر می خواستیم 753 پل را بسازیم باید 300 هزار میلیارد تومان برای این زیرساخت ها هزینه کنیم.

وی اضافه کرد: مابقی ارکان شهرداری نیز باید پای کار بیایند. بر اساس بازدید با همکاری سازمان بوستان ها مشاهده کردیم که آبیاری فضای سبز مجاور یک پل به آن آسیب می زد که قرار شد در مواردی از این قبیل اقدامات اصلاحی صورت بگیرد. سازمان زیباسازی نیز بعضا روکشی در بتن های پل در سال های قبل انجام می داد، اما هرگونه روکش کار اشتباهی است، چرا که نمی توانیم تخریب ها را ببینیم.

شعبانی با بیان اینکه تمام درز های انبساط در پاشنه خاکی پل ها پیش بینی خواهد شد تا برای سازه اتفاقی نیفتد، گفت: استفاده از نمک و شن در زمان یخبندان برای بتن اشتباه است و باید حداقل از شن به تنهایی استفاده گردد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه نگهداشت یک سازه عمومی و همه جانبه است، یادآور شد: ما چه با شرکت یادمان سازه چه با سازمان عمرانی منطقه ها، این مأموریت و نگهداشت پل ها را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: پل حافظ ـ جمهوری؛ یکی از پل های قدیمی است و باید برداشته شده و به زیرگذر تبدیل گردد.

شعبانی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست مقدار آلایندگی کارخانه های آسفالت را تعیین نموده است، یادآور شد: باید تست مقدار آلایندگی در کارخانجات ما انجام گردد و ببینیم به چه مقدار است. پیمانکار موظف شده که استاندارد را اخذ کند و این اقدام را انجام خواهد داد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 آذر 1401 بروزرسانی: 21 آذر 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 50482

به "تخریب یکی از پل های قدیمی تهران در دستور کار شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب یکی از پل های قدیمی تهران در دستور کار شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید