تشدید کنترل شرایط آلایندگی خودرو های سنگین

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو شهر تهران از تشدید کنترل شرایط آلایندگی خودرو های سنگین در مناطق دارای شرایط بحرانی آلودگی هوا اطلاع داد.

تشدید کنترل شرایط آلایندگی خودرو های سنگین

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حسین مقدم، سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو های تهران درباره شرایط مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران گفت: از ابتدای سال تا خاتمه آبان یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه نموده که در مقایسه با سال گذشته این درصد از مراجعات کاهش اندکی داشته است.

وی بیان داشت: براساس آمار 62 درصد از خودرو ها در مراجعه اول پیروز به اخذ معاینه فنی و 38 درصد از آن ها به علت نقص فنی در مراجعات بعدی معاینه فنی دریافت نموده اند. در آبان میزان مراجعات کل 143 هزار دستگاه خودرو بوده و آلایندگی گاز های خروجی 21 هزار دستگاه خودرو شناسایی و برطرف ایراد شده است.

وی در مورد فعالیت اکیپ های تست کنارجاده ای با مشارکت پلیس راهور اضافه نمود: در حال حاضر با عنایت به تشدید آلودگی هوا اکیپ های تست کنار جاده ای در مناطقی که دارای آلودگی بیشتری است مستقر شده است. براساس آمار ازابتدای سال تاکنون 1504 دستگاه خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته که 89 درصد دارای معاینه فنی و 11 درصد فاقد معاینه فنی بوده اند. همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی همه خودرو ها 22 درصد در آزمون آلایندگی مردود شده اند.

ستاد معاینه فنی خودرو های تهران ادامه داد: سال جاری در این طرح که باهدف پایش مضاعف شرایط آلایندگی خودرو های سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس از ابتدای آغاز مرحله دوم طرح کاهش انجام می شود، معاینه فنی 253 دستگاه خودرو ابطال و جهت 404 دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا دودزا بودن توسط پلیس جریمه صادر شده است. مطالعات اجرا شده نشان می دهد درصد بالایی از ذرات ریز معلق کمتر از 2.5 میکرون مربوط به آلایندگی خودرو های سنگین دیزل است.

وی در مورد سن معافیت از معاینه فنی گفت: بیشتر تماس شهروندان با سامانه جوابگو این ستاد 96006000 مربوط به سن خودرو های مشمول معاینه فنی است.

وی بیان داشت: در حال حاضر سن معافیت خودرو های نو از معاینه فنی طبق قانون هوای پاک مجلس محترم شورای اسلامی 4 سال است. بر همین اساس با لحاظ سال و ماه فراوری، خودرو های فراوری داخل 1393 و ماقبل و خودرو های وارداتی 2014 و ماقبل و خودرو های عمومی 1396 و ماقبل مشمول معاینه فنی می باشند واین خودرو ها درصورت نداشتن معاینه فنی و تردد در شهر روزانه مبلغ 50 هزار تومان به صورت مکانیزه توسط دوربین جریمه خواهند شد.

مقدم در مورد نحوه اطلاع از ساعت کاری مراکز و آخرین موقعیت استقرار واحد های سیار معاینه فنی گفت: شهروندان می توانند جهت اطلاع از آخرین شرایط کاری و آدرس مراکز، مدت انتظار و طول صف در مراکز، استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین جهت مراجعه با مشخص وقت قبلی و آخرین اخبار و اطلاعیه های این مجموعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودرو های تهران inspection.tehran.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10822

به "تشدید کنترل شرایط آلایندگی خودرو های سنگین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید کنترل شرایط آلایندگی خودرو های سنگین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید