تفاوت بین هتل، هاستل و انواع اقامتگاه ها

به گزارش مجله سلو بلاگ، زمانی که به سفر می رویم یکی از دغدغه های اصلی، پیداکردن یک اقامتگاه مناسب است. اقامتگاه ها در هر کشور انواع مختلفی دارند؛ از هتل های لوکس گرفته تا خانه های مردم محلی. با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا با انواع اقامتگاه ها آشنا شوید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تفاوت بین هتل، هاستل و انواع اقامتگاه ها

انواع اقامتگاه ها

اقامتگاه های مقرون به صرفه

متل

یکی از انواع اقامتگاه ها متل ها هستند. متل ها دارای اتاق ها و سوئیت های یک یا دو تخته و امکاناتی مانند سرو چای و قهوه هستند. اغلب در متل ها، امکانات آشپزی هم پیدا می گردد. بیشتر واحدهای متلها دارای تلویزیون هستند. متل ها از انواع اقامتگاه ها مقرون به صرفه محسوب می شوند و برای افرادی که در پی اقامت در اقامتگاه های مقرون به صرفه و مالی می گردند، بسیار مناسب هستند. در زمان گذشته متل ها به عنوان استراحت گاهی برای رانندگان بین جاده ای استفاده می شدند. متل های بزرگ تر مشابه هتل ها دارای امکاناتی از جمله استخر و سونا، لباسشویی، اسپا و رستوران هستند. رزرو هتل

هاستل

هاستل ها از جمله اقامتگاه های مقرون به صرفه قیمت هستند که در هر شهری می توانید آن ها را پیدا کنید. معمولا هاستل ها مناسب کوله گردها و افرادی هستند که به صورت انفرادی سفر می نمایند. بیشتر هاستل ها تمیز و راحت هستند و اقامت راحتی برای مسافران فراهم می نمایند. خیلی از هاستل ها دارای اتاق های مشترک مانند خوابگاه هستند. البته در صورت تمایل می توانید اتاق های مخصوص خانم ها یا مخصوص آقایان را درخواست دهید. بعضی دیگر از هاستل ها دارای اتاق های یک تخته و دوتخته هم هستند. سرویس بهداشتی و آشپزخانه و امکانات پخت و پز از دیگر امکانات هاستل ها هستند. بعضی از هاستل ها دارای یک میز اجتماعی هستند که مسافران می توانند پشت این میز به صرف غذا و گفت وگو با یکدیگر بپردازند. برگزاری رویدادها و مسابقه ها و بازی ها از برنامه هایی هستند که می توانید درهاستل ها شاهد آن باشید.

هوم استی

یکی دیگر از روش های اقامت در سفر، ماندن در خانه یکی از افراد محلی است که حاضر هستند خانه خود را با گردشگران سهیم شوند. البته این روش رایگان نیست اما از دیگر اقامتگاه های مقرون به صرفه است. این روش که هوم استی نام دارد، بیشتر مناسب افرادی است که انفرادی سفر می نمایند یا کوله گرد هستند. معمولاً در این روش از اقامت، میزبان و مهمان با یکدیگر دوست می گردد. اقامت مقرون به صرفه

آپارتمان

یکی دیگر از انواع اقامتگاه هایی که می توانید در سفرهای تفریحی و کاری از آنها بهره ببرید آپارتمان ها هستند. افرادی که اقامت در آپارتمان ها را انتخاب می نمایند، می توانند به جای صرف غذا در رستوران برای خود آشپزی نمایند، لباس های خود را بشویند و در کل از این آپارتمان به عنوان خانه خود استفاده نمایند.

بد اند برکفست

هتل های بد اند برکفست به معنای تخت و صبحانه از جمله اقامتگاه هایی هستند که می توانید با قیمتی کمی پایین تر از هتل ها در آن ها اقامت داشته باشید. اغلب افرادی وجود دارند که خانه های خود را به هتل های بد اند برکفست یا B&B تبدیل می نمایند و درب خانه های خود را به روی گردشگران باز می نمایند تا بتوانند یک یا دو شب اقامتی راحت داشته باشند. معمولاً میزبانان و میهمانان به دوستان خوبی تبدیل می شوند. این هتل ها اغلب متعلق به یک خانواده هستند که برای میهمانان جای خواب و صبحانه آماده می نمایند. هتل های بد اند برکفست معمولاً بین 10 تا 12 اتاق دارند.

هتل

هتل ها انواع گوناگون دارند. از هتل های مقرون به صرفه قیمت گرفته تا هتل های لوکس و مجلل. معمولا در هر شهر یا کشور تعداد زیادی هتل با ویژگی های متعدد وجود دارند که می توانید از میان آن ها انتخاب کنید. هتل ها اغلب دارای اتاق هایی مجهز با امکاناتی مانند رستوران، استخر، اسپا و کافی شاپ هستند. هتل های گران قیمت تر معمولاً دارای اتاق هایی با طرح ها و امکانات منحصربه فرد هستند. تعداد اتاق ها و سوئیت های هتل معمولا از دیگر اقامتگاه ها بیشتر هستند و هزینه اقامت در آن ها هم به همین سبب افزایش پیدا می نماید. معمولا هتل ها برای اقامت های کوتاه مدت و برای خانواده ها استفاده می شوند. این غذا ها را در هتل نخورید

اقامتگاه های لوکس

یکی از گرانقیمت ترین روش های اقامت، اقامت در خانه های بسیار لوکس است. امکانات خاص و منحصربه فردی برای گردشگران در این خانه ها وجود دارد؛ از اسپا گرفته تا زمین خصوصی گلف، هلیکوپتر و سفرهای ماجراجویانه، که سفر را برای این مهمانان به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل می نماید.

بوتیک هتل

بوتیک هتل ها هتل های کوچکی هستند که معمولاً بین 10 تا 100 اتاق دارند. بوتیک هتل ها معمولاً دارای تم و سبک خاصی هستند. امروزه در بیشتر کشورها و شهرهای جهان می توان بوتیک هتل ها را به عنوان اقامتگاه هایی مناسب انتخاب کرد. هزینه اقامت در بوتیک هتل ها از هتل های معمولی کمتر است. امکاناتی از جمله لوازم الکترونیکی، اسپا، یوگا و کلاس های مختلف مانند کلاس های نقاشی وجود دارد. چگونه آسوده سفر کنیم؟

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 38751

به "تفاوت بین هتل، هاستل و انواع اقامتگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت بین هتل، هاستل و انواع اقامتگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید