تفاوت قرارداد کار با قرارداد پیمانکاری در چیست؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره تفاوت قرارداد کار با قرارداد پیمانکاری توضیحاتی داد.

تفاوت قرارداد کار با قرارداد پیمانکاری در چیست؟

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در گفت وگو با خبرنگار درباره تفاوت قراردادکار و قرارداد پیمانکاری، اظهار کرد: کارگر شخصی حقیقی است در حالی که پیمانکار ممکن است حقیقی یا حقوقی باشد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی ادامه داد: موضوع قرارداد پیمانکاری محصول و نتیجه کار است در حالی که موضوع قرارداد کار در اختیار قراردادن نیروی کار برای کارفرما است و پیمانکار مشتریان متعهد دارد ولی کارگر معمولا با یک کارفرما کار می نماید.

وی توضیح داد: مزد پیمانکار بر حسب نتیجه کار است اما دستمزد کارگر برحسب زمان انجام کار است و پیمانکار اختیار جذب نیرو دارد ولی کارگر شخصا کار را انجام می دهد که در بحث ابزار کار هم وسایل کار متعلق به پیمانکار بوده اما کارگر با ابزار کار، کارفرما کار می نماید.

وی اضافه کرد: در قرارداد کار، کارگر مستقیما به دستور کارفرما کار می نماید و پرداخت همه مزایای کارگری بر عهده کارفرما است ولی در قرارداد پیمانکاری بخشی از کار به پیمانکار واگذار می گردد و کارفرما هیچ مسئولیتی در قبال پرسنل پیمانکار ندارد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی ادامه داد: در قرارداد پیمانکاری قید شده است که کارفرما 5 درصد از قرارداد به علاوه قصد آخر را نزد خود نگه دارد چرا که در صورت فرار پیمانکار، کارفرما بتواند دستمزد و بیمه کارگر را پرداخت کند.

دهقان کیا گفت: در قرارداد پیمانکاری ارتباط کارفرما با انواع پرداخت های مالیاتی،ارتباط با پرسنل کاری و... کمتر می گردد و کارفرما موظف است که درصدی را به اسم سود برای پیمانکار در نظر بگیرد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 35375

به "تفاوت قرارداد کار با قرارداد پیمانکاری در چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت قرارداد کار با قرارداد پیمانکاری در چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید