توضیحات سرپرست دو و میدانی درباره عدم اعزام تفتیان به یونیورسیاد

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران از کره جنوبی، بعد از آنکه حسن تفتیان از حضور در مسابقات دو و میدانی دانشجویان دنیا بازماند، صحبت های زیادی درباره عدم اعزام این ورزشکار به یونیورسیاد مطرح شد.

توضیحات سرپرست دو و میدانی درباره عدم اعزام تفتیان به یونیورسیاد

مسئولان فدراسیون دو میدانی مدعی شدند که حتی حاضر بودند هزینه اعزام تفتیان را بدهند ولی فدراسیون ورزشهای دانشگاهی با آن مخالفت نموده است. با این حال پژمان معتمدی سرپرست تیم دو و میدانی دانشجویان این ادعا را رد نموده و توضیحاتی درباره آن ارائه کرد.

معتمدی درباره ادعای مسئولان فدراسیون دو و میدانی درباره اینکه فدراسیون ورزشهای دانشگاهی از اعزام حسن تفتیان به رقابتهای یونیورسیاد خودداری نموده است، اظهار کرد: از زمانی که مسئولیت سرپرستی تیم دو و میدانی به من داده شد، بر اساس نتایج سال گذشته ورزشکاران دو و میدانی کار که از فدراسیون دو و میدانی استخراج کردیم، کوشش داشتیم بهترین نفرات را به اردوی تیم ملی دانشجویان دعوت کنیم که بر همین اساس 12 دو و میدانی کار بر اساس رکوردهای سال قبل و رسیدن به رکورد مدنظر ما به اردوی تیم دانشجویان دعوت شدند.

سرپرست تیم اعزامی دو و میدانی به مسابقات دانشجویان دنیا اضافه کرد: میانگین نتیجه سه نفر اول رقابتهای یونیورسیاد 2011 و 2013 که در کازان و شنزن برگزار گردید، میانگین ورودی ما به رقابتهای سال جاری بود چرا که هدفمان این بود تنها ورزشکارانی را به کره جنوبی اعزام کنیم که توانایی کسب مدال داشته باشند.

وی ادامه داد: قرار بود فدراسیون دانشگاهی میان این 12 نفر رقابت انتخابی بگذارد تا بهترین نفرات که توانایی کسب مدال در مسابقات یونیورسیاد را دارند انتخاب شوند ولی از آنجا که رقابتهای قهرمانی دو و میدانی آسیا چند روز مانده به آغاز مسابقات یونیورسیاد برگزار گردید، طباطبایی سرپرست فدراسیون دو و میدانی که همکاری بسیار خوبی هم با ما داشت، اعلام نمود به خاطر فاصله کم میان رقابتهای قهرمانی آسیا و یونیورسیاد و اینکه تداخلی در اردوهای دو و میدانی کاران به وجود نیاید، از ما خواست مبنای انتخاب ورزشکاران اعزامی را رکورد کسب شده آنها در مسابقات آغاز فصل و انتخابی قهرمانی آسیا قرار دهیم که ما نیز این پیشنهاد را قبول کردیم.

معتمدی یادآور شد: بر همین اساس قرار شد دو مسابقه بانوان و آقایان در آغاز فصل و دو مسابقه انتخابی تیم ملی در این دو بخش و همچنین نتایج آنها در قهرمانی آسیا ملاک اعزام دو و میدانی کاران برتر به مسابقات یونیورسیاد باشد که از میان نفرات شرکت نماینده سه دو و میدانی کار به نام رضا قاسمی، جعفر مرادی و محمود صمیمی توانستند ورودی مدنظر ما را کسب نمایند ولی رضا قاسمی به این خاطر که از زمان فارغ التحصیلی اش در دانشگاه بیشتر از شش ماه گذشته بود، نتوانستیم از او در این مسابقات استفاده کنیم. هرچند که می شد این کار را با رایزنی های مختلف انجام داد ولی پورکیانی سرپرست فدراسیون ورزشهای دانشگاهی تاکید نمود که نباید این کار انجام گردد و با تیمی سالم به یونیورسیاد برویم. با وجودی که ما مطمئن بودیم او می توانست برای ما مدال کسب کند.

سرپرست تیم دو و میدانی اعزامی به مسابقات یونیورسیاد توضیح داد: حسن تفتیان به جای قاسمی در مسابقات جایزه بزرگ تایلند رکورد صدمتر را در 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه کسب کرد و توانست رکورد ورودی را کسب کند. ما هم تمام سعی خود را کردیم که او را به یونیورسیاد اعزام کنیم ولی مشکل اصلی این بود که او دهم تیرماه از تایلند باید به ایران می آمد و کاروان اعزامی ایران هم روز دوازدهم باید به کره جنوبی اعزام می شد. حتی ما با مربی او و مسئولان فدراسیون دو و میدانی صحبت کردیم که این مشکل را به گونه ای حل کنیم و قرار شد به وسیله سفارت کره در ایران برای او ویزا صادر گردد و رفرنس ویزای صادر شده نیز برای سفارت کره در تایلند ارسال گردد تا با این کار تفتیان بتواند به وسیله تایلند سریعا خود را به کره جنوبی برساند ولی مسئولان برگزاری مسابقات در کره جنوبی اعلام نمودند به هیچ ورزشکاری مگر آنکه از کشور خودش وارد کره جنوبی گردد، اجازه ورود نخواهند داد. بنابراین او تنها به همین دلیل نتوانست به مسابقات یونیورسیاد بیاید.

معتمدی توضیح داد: اگر ما می خواستیم تفتیان را از ایران به کره جنوبی بفرستیم از آنجا که او در دانشگاه تحصیل می نماید 10 الی 12 روز طول می کشید تا مجوز خروج او را بگیریم که با این کار او به هیچ وجه به مسابقات نمی رسید.

سرپرست تیم دو و میدانی اعزامی به یونیورسیاد در واکنش به این موضوع که مسئولان فدراسیون دو و میدانی اعلام نموده اند حتی حاضر بوده اند هزینه های اعزام تفتیان را پرداخت نمایند ولی فدراسیون دانشگاهی با آن مخالفت نموده است، گفت: این چیزی که آنها می گویند در خصوص ابوترابی بود نه تفتیان. ابوترابی در ماده 500 رکورد کشور را شکسته بود ولی با این حال او نتوانست رکورد مدنظر ما برای اعزام به مسابقات یونیورسیاد را کسب کند که پس از این موضوع فدراسیون دو و میدانی از ما خواست که او را اعزام کنیم و ما هم آنرا قبول نکردیم. آنها حتی اصرار کردند و گفتند حاضرند هزینه های اعزام را پرداخت نمایند ولی وقتی سر این موضوع در فدراسیون دانشگاهی بحث کردیم، مورد موافقت قرار نگرفت چرا که اگر قرار بود یک ورزشکار را بر خلاف قوانین خودمان به این رقابتها اعزام کنیم، دیگر نمی توانستیم در قبال سایر ورزشکاران جوابگو باشیم. متاسفانه در چنین شرایط حساسی بعضی ها به دنبال حاشیه سازی برای تیم اعزامی هستند.

معتمدی در ادامه گفتگوی خود درباره شرایط صمیمی و مرادی پیش از آغاز رقابتشان در یونیورسیاد هم اعلام نمود: محمود صمیمی در ورودی A و B قرار گرفته و قرار است روز پنجشنبه در مسابقه ورودی شرکت کند که مسابقات نهایی آن هم روز شنبه از ساعت 19:30 برگزار می گردد. نام جعفر مرادی هم در مسابقه نیمه ماراتن ثبت شده که برای آمادگی بیشتر او، دو روز قبل از آغاز مسابقه یک دوی 10 هزارمتر برایش پیش بینی نموده ایم که جنبه آمادگی دارد و قرار نیست او در این ماده مسابقه بدهد.

وی درباره پیش بینی اش از نحوه نتیجه گیری دو و میدانی کاران ایران هم گفت: پیش بینی کار سختی است. روز یکشنبه اولین روز تمرین آنها بود و هردو نماینده ایران از آمادگی و انگیزه بسیار بالایی برخوردارند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به نظر من هر دوی آنها می توانند در این رقابتها به مدال برسند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11135

به "توضیحات سرپرست دو و میدانی درباره عدم اعزام تفتیان به یونیورسیاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات سرپرست دو و میدانی درباره عدم اعزام تفتیان به یونیورسیاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید