فراوری سه محصول پزشکی توسط محققان دانشگاه ارومیه

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ضمن اشاره به اینکه محصولات مرکز رشد دانشگاه در حوزه پزشکی مورد حمایت لازم برای فراوری انبوه قرار نگرفته است، از فراوری نمونه های اولیه 3 محصول پروتزهای فک و صورت، کیت های میکروفلوئیدی برای تشخیص کیفیت تخمک و وسیله معین گروه خونی به روش لوله ای تسهیل شده اطلاع داد و گفت: مورد اول به صورت سفارشی و مخصوص فرد ساخته می گردد، در حالی که در موارد دیگر آمادگی فراوری انبوه را داریم؛ اما نیازمند حمایت های اقتصادی هستیم.

فراوری سه محصول پزشکی توسط محققان دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرگزاریاقتصادایران، ابولفضل قهرمانی با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از سال 92 با هدف توسعه فناوری سلامت آغاز به کار نموده است، گفت: مرکز رشد دانشگاه ما یک مرکز جامع بوده و کلیه موضوعات حوزه فناوری سلامت را پوشش می دهد، اما مراکز تخصصی در آینده و بعد از توسعه مرکز فعلی به وجود خواهند آمد.

وی تعداد واحدها و هسته های فناور این مرکز را 10 مورد عنوان نمود و اضافه نمود: از این تعداد یک واحد دانش بنیان شده و یک واحد دیگر نیز درصدد اخذ مجوز دانش بنیانی است که تاکنون پیروز نشده است.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، زمینه فعالیت یکی از واحدهای فناور این مرکز را ایمپلنت و پروتزهای فک و صورت دانست و اظهار کرد: این پروتزها برای هر نفر به صورت اختصاصی مدل سازی و ساخته می گردد. بدین ترتیب ابتدا پروتز بر اساس میزان آسیب وارد شده برای فردی که احتیاج به جراحی دارد، ساخته شده و طی عمل جراحی بر روی صورت او کار گذاشته می گردد.

قهرمانی با بیان اینکه این پروتزها برای ترمیم آسیب های تصادفات رانندگی، سرطان ها و در دندان پزشکی کاربرد دارد، گفت: تجاری سازی و فراوری این پروتزها به صورت انبوه نیست، بلکه به صورت سفارشی و به وسیله سفارش جراحان به فراوریکننده این پروتزها فراوری می گردد.

وی افزود: قیمت نمونه خارجی این محصول گران تر است و نمونه داخلی با یک دهم قیمت فراوری می گردد؛ در عین حال نمونه داخلی کاملاً از خارجی مجزا نیست و بعضی کارها با همکاری شرکت های خارجی انجام می گردد. این محصول مجوزهای اولیه را دریافت نموده، اما در حال تکمیل مراحل در اخذ مجوزهای دانش بنیانی است.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه محصول دیگر یکی از شرکت های مرکز رشد دانشگاه را کیت های میکروفلوئیدی به منظور تشخیص کیفیت تخمک عنوان نمود و گفت: این محصول به صورت پروتوتایپ فراوری شده و مجوز دانش بنیانی گرفته، در حالی که تجاری سازی نشده است.

قهرمانی گفت: این محصول آمادگی فراوری انبوه را دارد، در حالی که حمایت های اقتصادی زیادی مورد احتیاج است، ضمن آن که بحث بازاریابی و فروش محصولات هم مطرح است.

وی همچنین به معرفی محصول وسیله معین گروه خونی به روش لوله ای تسهیل شده پرداخت و شرح داد: نمونه اولیه این محصول نیز فراوری شده و مکاتبات لازم با سازمان های مربوطه برای دریافت تأییدیه ها اجرا شده است.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اضافه نمود: کاربرد این محصول در تشخیص گروه های خونی و جلوگیری از خطاهایی است که می تواند در روش سنتی اتفاق بیفتد و این لوله خطاهای انسانی در تشخیص را کم تر می نماید.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7150

به "فراوری سه محصول پزشکی توسط محققان دانشگاه ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سه محصول پزشکی توسط محققان دانشگاه ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید