حذف واژه سفیدکننده از محصولات بزرگ ترین شرکت تولید لوازم آرایشی

به گزارش مجله سلو بلاگ، کمپانی بزرگ لورئال فرانسه از حذف واژگانی چون سفیدکننده که دارای ارجاع های نژادپرستی هستند از روی محصولات پوستی خود خبر داد.

حذف واژه سفیدکننده از محصولات بزرگ ترین شرکت تولید لوازم آرایشی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا رویترز نوشت سخنگوی شرکت لورئال (LOreal) فرانسه که بزرگترین تولیدکننده محصولات آرایشی در جهان است اعلام کرد که از واژگان White ،Fair و Light به معنای سفید و روشن روی محصولات سفیدکننده پوست خود استفاده نخواهد کرد.

پیش از آن کمپانی چندملیتی یونیلور (Unilever) نیز در مواجهه با انتقادهای گسترده در فضای مجازی به حذف واژگانی مشابه با ارجاع های نژادپرستانه از روی محصولات پوستی خود اقدام کرده بود.

لورئال و یونیلور دو شرکت بزرگ و اصلی تولیدکننده کرم های سفیدکننده پوست در سطح جهان هستند. این محصولات بیشتر در آسیا، آفریقا و کشورهای منطقه کارائیب مورد استفاده قرار می گیرند که معمولا داشتن پوست سفید برای مردم خوشایند است.

انتقاد از این دو شرکت همزمان با اعتراض های جهانی به نژادپرستی پس از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکا به دست پلیس افزایش یافته است.

شرکت آمریکایی جانسون و جانسون (Johnson & Johnson) نیز اعلام کرده دیگر کرم های سفیدکننده پوست خود را با برندهای Neutrogena و Clean & Clear در آسیا و خاورمیانه به فروش نخواهد رساند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 18990

به "حذف واژه سفیدکننده از محصولات بزرگ ترین شرکت تولید لوازم آرایشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف واژه سفیدکننده از محصولات بزرگ ترین شرکت تولید لوازم آرایشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید