حمام کبابیان همدان تبدیل به سفره خانه سنتی می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: حمام محله کبابیان با طرح، نظارت و برنامه ریزی این اداره کل و سرمایه گذاری مالک بازسازی می گردد.

حمام کبابیان همدان تبدیل به سفره خانه سنتی می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، علی مالمیر امروز شنبه 31 خرداد 99 با اعلام این خبر اضافه کرد: حمام کبابیان شهر همدان در خیابان شریعتی و محدوده چهارراه کبابیان واقع شده که دوره ساخت این بنا مربوط به اواخر دوره قاجار است.

او مطرح کرد: مهدی آزادیان مالک این بنا از علاقه مندان به حفاظت و نگهداری آثار تاریخی است که پس از هماهنگی با اداره کل استان و تهیه طرح بازسازیی با نظارت کارشناسان اداره کل اقدام به بازسازی بنا می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان اعلام کرد: تا به امروز بیش از پنج میلیارد ریال برای بازسازی فضاهای داخلی و بیرونی و تزئینات بنا هزینه شده است.

او اضافه کرد: تزئینات این بنا شامل آجرکاری، آهک بری، کاشی کاری سنتی و ... است که حدود 90 درصد بنا بازسازی شده و در آینده نه چندان دور به عنوان سفره خانه سنتی پذیرای گردشگران خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 2 مرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17439

به "حمام کبابیان همدان تبدیل به سفره خانه سنتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام کبابیان همدان تبدیل به سفره خانه سنتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید