حمودی: تمرینات بازیکنان پیکان بی خطر بود!

به گزارش مجله سلو بلاگ، سمیرا شیرمردی، بعد از اینکه خبر رسید چند بازیکن پرسپولیس در چمن تمرین کردند و این مسأله حواشی زیادی به دنبال داشت، حالا عکس بازیکنان پیکان منتشر شده که 3 نفر از آنها یعنی جابر انصاری، جلال الدین علی محمدی و محمد ستاری در چمن تمرین کردند. عبدالله ویسی سرمربی پیکان خیلی زود گفت از این مسأله خبر نداشت و مسئولیت آن را نمی پذیرد. علی حمودی کاپیتان پیکانی ها هم ظاهراً تا قبل از انتشار این عکس، از تمرین 3 نفره این بازیکنان خبر نداشت اما می گوید این تمرین بی خطر بوده و البته بدون هماهنگی با کادرفنی و اعضای تیم بوده. حمودی در رابطه با شرایط تیمش، بلاتکلیفی لیگ و... صحبت های جالبی دارد.

حمودی: تمرینات بازیکنان پیکان بی خطر بود!

-

اوضاع چطور است و تمرینات را چطور انجام می دهید؟

ما تمرینات مان را هفته ای 3 روز به صورت آنلاین و هر 4،5 نفر با یک مربی انجام می دهیم. تمرینات آنلاین هم اینطور است که رأس ساعت 4 بعد از ظهر همه با هم تمرین می کنیم. نفراتی که نمی توانند آنلاین باشند هم ویدئو می گیرند و توی واتساپ برای کادرفنی می فرستند. کلاً خودمان به فوتبال و ورزش عادت داریم و اگر برنامه تمرینی نباشد حتماً ورزش می کنیم. من شب ها که خلوت می گردد یک پارک گیر می آورم و می روم آنجا تمرین می کنم. تمرینات هوازی باعث می گردد آمادگی بدنی مان حفظ گردد. البته به فوتبال نزدیک نیست چون نه توپ هست و نه زمین چمن اما حداقل به لحاظ تنفسی خودمان را نگه داریم خوب است که اگر خواستیم برگردیم به تمرینات گروهی خیلی فاصله نداشته باشیم.

فکر می کنی این تمرینات فایده ای هم دارد یا اینکه برای این است که بگویید فوتبال ادامه دارد و منتظر آغاز مسابقات هستید؟

خب ما کارمان فوتبال است و هیچ وقت هم تمرینات مان تعطیل نمی گردد. فوتبال مثل دیگر مشاغل نیست که مثلاً بگویند کارمندها تعطیل هستند. کسانی که می گویند فوتبال هم باید مثل کارمندها تعطیل گردد، شناختی از فوتبال ندارند. ما اگر همین نرم دوی را نداشته باشیم بدن ها می خوابد. صددرصد این تمرینات مثل تمرین فوتبال نیست اما می تواند بدن ها را آماده نگه دارد. باز هم می گویم اصل کار در زمین است و دویدن اما با این شیوه می توانیم خیلی زود به کار با توپ برگردیم و عقب نمانیم.

شما می توانید به پارک بروید و شب ها که اهواز هوایی بهاری دارد تمرین کنید اما خیلی جاها این شرایط وجود ندارد.

درست است. شاید همه این شرایط را نداشته باشند اما می توانند در روزهایی که هوا خوب است به جاهای خیلی خلوت بفرایند، مثل پارک ها و حتی کوه. خدا را شکر مردم خیلی خوب رعایت می نمایند و پارک ها خلوت است. من در اهواز به خاطر اینکه هوا خوب است شب ها می روم که کسی هم نبیند و نگویند خود فوتبالیست ها که می گویند در خانه بمانید، بیرون می آیند. ما واقعاً مجبوریم این کار را انجام دهیم چون اگر 24 یا 48 ساعت کار نکنیم بدن های مان می خوابد.

اخیراً عکسی از 3 بازیکن تیم تان آمده که در چمن تمرین می کردند و سر و صدای زیادی به پا کرد.

ببینید من همواره با جابر، علی محمدی و ستاری در تماس بودم و می دانم همواره با هم هستند. الان هم در تهران با هم هستند و با هم تمرین می نمایند. با توجه به اینکه همواره با هم هستند، تمرینات شان با هم بی خطر است. ان شاءالله مشکل خاصی پیش نیامده باشد و همه در سلامت باشند. البته این مسأله را خیلی عظیم کردند. در صورتی که سخت است تمرینات را در خانه انجام داد.

-

کادرفنی اعلام نموده از این مسأله خبر نداشته...

بله، این تمرینات از طرف تیم نبوده و خودمان هم خبر نداشتیم. مطمئن باشید تمرینات 3 نفره شان هم بدون غرض بوده و فقط به خاطر اینکه همواره با هم هستند، دنبال جایی بودند که تمرین نمایند. من خودم در اهواز می توانم به زمین چمن بروم و آنجا تمرین کنم چون این روزها هم هیچ تمرینی در زمین ها انجام نمی گردد و کلاً خالی است اما ترسیدم عکسی بیرون بیاید و بگویند بازیکنان پیکان چنین کردند. ما که خودمان می گوییم مردم رعایت نمایند، اول باید خودمان رعایت کنیم. باز هم می گویم بازیکنان ما هم جای شلوغی نرفتند و تمرینات شان بی خطر بود. من خودم هم شب ها با برادرم می روم تمرین که حوصله ام سر نرود. ضمن اینکه چون شب ها می روم تنها نباشم بهتر است.

فکر می کنی تکلیف لیگ چه می گردد؟

با توجه به شرایطی که الان وجود دارد برگزاری لیگ به صلاح نیست. برای برگزاری لیگ، فقط خودمان (تیم ها) نیستیم و حتی اگر بدون تماشاگر باشد، حداقل 100 نفر عوامل برای تجهیز بازی احتیاج است که این مسأله ریسک عظیمی دارد. در این شرایط تصمیم گیری برای ادامه مسابقات با فیفا و سازمان لیگ است و امیدوارم تصمیمی گرفته گردد که کسی به خطر نیفتد چون ما حاضر نیستیم حتی یک هموطن مان دچار مشکل گردد.

در خصوص ادامه لیگ حرف و حدیث های زیادی وجود دارد. یکسری می گویند همین جا لیگ را تمام شده اعلام می نمایند و عده دیگری معتقدند ادامه پیدا می نماید. مثلاً عربستان اعلام نموده ادامه مسابقات، پیش از آغاز فصل جدید برگزار خواهد شد. خودت فکر می کنی سرنوشت آن به چه صورت می گردد؟

به نظرم در این مورد فیفا نظر می دهد و هر کشوری نمی تواند سر خود بازی ها را برگزار کند. شرایط تیم ما خوب نیست و ما دوست داریم ادامه پیدا کند چون می دانیم مستحق نتایج خوبی هستیم که می توانیم در لیگ برتر بمانیم اما اگر خطری برای عوامل باشد موافق نیستیم حتی یک دقیقه هم بازی کنیم. امیدوارم زودتر همه چیز به روال عادی برگردد که دیگر تمرین 3 نفری هم حرف و حدیث ایجاد نکند.

اگر لیگ را همین جا و با همین نتایج و رتبه ها تمام نمایند، بدون شک پیکان معترض خواهد شد.

فکر نمی کنم اینطور باشد. چیزی که شنیدم این است که کلاً کنسل می گردد و همین تیم ها به فصل آینده می فرایند.

پس تکلیف تیم های مدعی صعود لیگ یکی چه می گردد؟

باید گفت پس تکلیف پرسپولیس که این همه با بقیه مدعیان فاصله دارد، چه می گردد؟ به هر حال از این سؤالات زیاد پیش خواهد آمد. امیدوارم هر اتفاقی می افتد به نفع فوتبال و مردم باشد و به کسی ضربه نزند. ما دوست داریم مسابقات برگزار گردد اما وقتی شرایط عادی و نرمال باشد. نه اینکه برای بیرون رفتن از خانه هم ترس داشته باشیم. البته ترس اصلی ما بابت خانواده های مان است که مبادا ناقل باشیم و مسئله ای ایجاد گردد.

سال 98 چطور بود؟

اول از همه باید بگویم خدا را شکر که سلامت هستیم. سال 98 با سیل آغاز شد و اتفاقات تلخ زیادی داشت از جمله تحریم ها که به مردم فشار زیادی وارد کرد. در خاتمه هم ویروس کرونا آمد. نمی گردد گفت سال خوبی بود و فکر می کنم این تنها سالی است که در خاتمه آن همه گفتیم سال خوبی نبود. سال 98 واقعاً سال نحسی بود. امیدوارم 99 ویروس کرونا از کشور ما و کل جهان برود و سال خوبی باشد.

بهترین بازیکن سال 98 چه کسی بود؟

من فکر می کنم ترابی بود. در واقع پرسپولیس به خاطر زحمات کل بازیکنان و ترابی که نقشی کلیدی داشت توانست پیروز باشد. قائدی در استقلال هم به همین صورت.

در یک مصاحبه ای درباره خداحافظی ات از فوتبال پرسیده شد. خبری است؟

نه، من گفتم تا جایی که بدنم اجازه دهد بازی می کنم. تازه وارد 34 سالگی شده ام و می توانم ادامه دهم. در خاتمه هم می خواهم از همه مردم خواهش کنم که باز هم رعایت نمایند و در خانه بمانند تا کرونا را شکست دهیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15191

به "حمودی: تمرینات بازیکنان پیکان بی خطر بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمودی: تمرینات بازیکنان پیکان بی خطر بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید