خبرنگاران اقتصاد و تحولات خلیج فارس؛ محور گفتگوی الکاظمی با ولیعهد امارات

به گزارش مجله سلو بلاگ، بغداد - خبرنگاران - در ادامه سفر یک روزه مصطفی الکاظمی به امارات؛ دفتر نخست وزیری عراق از گفتگوهای دو طرفه جزییات بیشتری ارائه کرد که بر اساس آن مسائل مرتبط با تحولات حوزه خلیج فارس هم موضوع گفتگو طرفین بود.

خبرنگاران اقتصاد و تحولات خلیج فارس؛ محور گفتگوی الکاظمی با ولیعهد امارات

به گزارش خبرنگاران نخست وزیر عراق امروز یکشنبه در سفر به امارات با همتای اماراتی خود محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی ملاقات کرد.

الکاظمی با آل مکتوم در خصوص روابط دوجانبه و راه های افزایش همکاری مشترک و توسعه سازوکار اشتراک همکاری در همه زمینه های فیمابین از جمله تحولات منطقه گفتگو کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه با بالگرد شخصی آل مکتوم از بعضی مناطق دبی دیدن کرد.

الکاظمی پیش از این با ولیعهد امارات محمد بن زاید آل نهیان ملاقات و پیرامون مسایل دو جانبه رایزنی کرد.

هیات های سیاسی دو طرف که به ریاست الکاظمی و محمد بن زاید اداره می شد، به گفته دفتر نخست وزیر عراق در زمینه های متعددی آنالیز و گفتگو داشتند.

همچنین دفتر الکاظمی گفت: در این نشست روابط دو جانبه و ابزارهای تقویت همکاری ها و مسایل دیگر مخصوصا شرایط کلی منطقه و سیر بازگشت عراق (به معادلات منطقه) به منظور ایفای نقش مهم خود در صلح و ثبات از مسایلی بود که مورد توجه طرفین نهاده شد.

ولیعهد امارات نیز از آنچه که اقدامات اصلاحات دولت عراق با هدف توسعه اقتصاد و بهبود فضای سرمایه گذاری بیان کرده تقدیر کرده و نقش عراق در افزایش امنیت و ثبات با رویکرد گفتگو و مماشات در منطقه را ستود.

الکاظمی در دفتر یادبود کاخ الوطن ابوظبی یادداشت یادبود می نویسد

به گزارش خبرنگاران از دفتر نخست وزیری عراق توجه عمده طرفین بر تقویت همکاری های بین دو کشور در زمینه های سرمایه گذاری، انرژی، فرهنگ، تجارت، حمل و نقل، خدمات و سایر بخشها برای اهداف مشترک معطوف بوده است.

الکاظمی در توییتر خود سفرش به ابوظبی را گامی در راستای فعالیت های دولت خود برای تقویت روابط عراق با دنیا، همسایگان و کشورهای عربی بیان کرد.

محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی نیز با انتشار یک توییت نوشت: من از برادرم مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در میان خانواده خود در امارات استقبال می کنم و منتظر بحث های مثمر ثمر با او که سعادت و توسعه را برای دو ملت به ارمغان خواهد آورد هستم.

اواخر بهمن ماه سال گذشته نیز برهم صالح رییس جمهوری عراق در سفر خود به امارات با ولیعهد این کشور ملاقات و گفتگو داشت.

در آن ملاقات تحولات منطقه و بین المللی مورد توجه طرفین مخصوصا حمایت از کاهش تنش ها و تحکیم پایه های ثبات امنیتی در حوزه خلیج فارس محور گفتگوی صالح و بن زاید بود.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30401

به "خبرنگاران اقتصاد و تحولات خلیج فارس؛ محور گفتگوی الکاظمی با ولیعهد امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقتصاد و تحولات خلیج فارس؛ محور گفتگوی الکاظمی با ولیعهد امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید