خبرنگاران بوئینگ 737 مکس دوباره زمین گیر شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران - خبرنگاران - شرکت آمریکایی بوئینگ از 16 شرکت هواپیمایی خریدار بوئینگ 737 مکس خواست تا پیش از انجام پروازهای بیشتر، با آنالیز سیم کشی این مدل پرحاشیه از اتصال الکتریکی صحیح یکی از قطعات آن اطمینان یابند.

خبرنگاران بوئینگ 737 مکس دوباره زمین گیر شد

به گزارش خبرنگاران، تارنمای شبکه خبری سی ان ان دیروز (20 فروردین) نوشت که تمامی هواپیماهای مدل جدید 737 مکس بوئینگ به مدت 20 ماه (مارس 2019 تا نوامبر 2020) به علت نقص فنی یکی از نرم افزارهای آن که به جان باختن 346 سرنشین دو هواپیمای مسافربری اندونزی و اتیوپی انجامید، زمین گیر شده بودند.

گرچه سازمان هوانوردی فدرال آمریکا برطرف نقص این نرم افزار را تائید و اجازه پرواز این مدل را صادر نموده، با این وجود هنوز بعضی از کشورها از جمله چین به بوئینگ 737 مکس اجازه پرواز نداده اند. زمین گیر شدن هواپیماهای بوئینگ بیش از 20 میلیارد دلار به این شرکت زیان وارد کرد.

در بیانیه دیروز بوئینگ معین نشده که 16 مشتری این هواپیمای معیوب چه شرکت هایی بوده و چه تعداد از محصولات آن با این مشکل روبرو است. این غول هواپیما ساز همچنین گفت که با همکاری سازمان هوانوردی فدرال مشغول آنالیز این مشکل است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30701

به "خبرنگاران بوئینگ 737 مکس دوباره زمین گیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بوئینگ 737 مکس دوباره زمین گیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید