خبرنگاران بیمه روستایی،عشایری جایگزین مناسبی برای بیمه فرش بافان اردبیل است

به گزارش مجله سلو بلاگ، اردبیل - خبرنگاران - رییس اداره فرش سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استفاده از مزایای بیمه روستایی - عشایری جایگزین خوبی برای فرش بافان فاقد بیمه تامین اجتماعی در این استان است.

خبرنگاران بیمه روستایی،عشایری جایگزین مناسبی برای بیمه فرش بافان اردبیل است

به گزارش خبرنگاران ، بقیت الله بابایی روز جمعه در جریان بازدید از یک کارگاه متمرکز فرش بافی در شهرک صنعتی خلخال افزود: با توجه به قطع اعتبارات بیمه تامین اجتماعی فرش بافان در سطح کشور از سال 1393 وعدم امکان برقراری مجدد این بیمه با توجه به محدودیت های اعتباری هدایت فرش بافان فعال تک بافت برای استفاده از بیمه روستایی ، عشایری با توجه به هزینه های پایین سهم آورده متقاضیان بهترین راهکار است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار نفر در مناطق مختلف استان در بافت و تولید فرش های دست بافت در کارگاه های متمرکز فرش بافی و یا تک بافت در خانه ها فعالیت دارند، اظهارداشت: پس از گذشت 6 سال از زمان قطع اعتبار بیمه تامین اجتماعی فرش بافان ، بیمه شدگان تامین اجتماعی در این صنعت از 15 هزار نفر به هفت هزار و 400 نفر کاهش یافته و این رقم با توجه به بازنشستگی تعدادی از افراد و یا حذف نام افراد از لیست بیمه شدگان بخاطر مغایرت شغلی کمتر می شود.

وی گفت: پارسال برای احداث کارگاه های بزرگ تولید فرش و واحدهای پشتیبان در استان 67 میلیارد ریال اعتبار جذب و به 810 بافنده مستقل تا 30 میلیارد ریال و به 35 نفر پشتیبان 35 میلیارد ریال وام کم بهره پرداخت شد.

وی مهم ترین برنامه اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل را حل مسائل فرش بافان ،تقسیم حوزه فرش به 2 رسته تعاونی های فرش و اتحادیه فرش دانست و افزود: با توجه به وجود برخی اختلاف سلیقه ها در این 2 حوزه، که بافندگان فرش را متضرر می کرد دنبال ساماندهی صنعت فرش به یک ید واحد هستیم.

بابایی گفت: پرداخت تسهیلات کم بهره به فعالان این حوزه نیز در راستای توسعه و گسترش تولیدات در دستور کار اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل است.

وی از تلاش اداره فرش سازمان صمت استان اردبیل برای توسعه کارگاه های متمرکز فرش بافی در استان با هدف ارائه خدمات بیشتر و بهتر به فعالان این صنعت از جمله برگزاری دوره های آموزشی بهبافی فرش خبر داد و افزود: با راه اندازی کارگاه متمرکز فرش بافی در شهرک صنعتی خلخال 25 بافنده زن در این کارگاه مشغول کار هستند.

وی با تقدیر از سرمایه گذار بخش خصوصی مجری این طرح اظهارداشت: با توجه به آمادگی بخش خصوصی بزودی کارگاه دوم متمرکز فرش بافی خلخال با اشتغال حداقل 50 بافنده فرش دایر خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 20230

به "خبرنگاران بیمه روستایی،عشایری جایگزین مناسبی برای بیمه فرش بافان اردبیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیمه روستایی،عشایری جایگزین مناسبی برای بیمه فرش بافان اردبیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید