خبرنگاران جمع آوری نفت پراکنده در سطح زمین میانکوه اردل به سرانجام رسید

به گزارش مجله سلو بلاگ، شهرکرد- خبرنگاران- بخشدار میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات جمعآوری آلاینده های نفتی جاری در سطح زمین در منطقه میانکوه به خاتمه رسیده است، اما همچنان چالش خاک آلوده و قیرهای چسبیده به سنگ ها در منطقه پابرجاست.

خبرنگاران جمع آوری نفت پراکنده در سطح زمین میانکوه اردل به سرانجام رسید

امامداد شهبازی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با تجهیز 12 کامیون نفت کش و تعداد قابل توجهی کارگر پس از حدود 20 روز کوشش، عملیات پاکسازی نفت های جاری در سطح زمین به طول 6 کیلومتر انجام شد.

وی ادامه داد: با این وجود در بعضی مناطق سخت گذر و کوهستانی بخشی از نفت به درون خاک نفوذ نموده و آلاینده ها به شکل قیر به سنگ های در طول جهت چسبیده است.

به گفته شهبازی، اگرچه بخشی از خاک های آلوده منطقه نیز خاکبرداری شده است اما از آنجا که نفت به درون لایه های خاک نفوذ نموده، جمع آوری آن به راحتی صورت نمی گیرد و تبعات آن در بلندمدت خود را نشان می دهد.

بخشدار میانکوه توضیح داد: برای پاکسازی قیر چسبیده به سنگ ها منتظر هستیم تا با بارش باران این قیرها شسته شده و در پایین دست با کامیون های نفت کش جمع آوری گردد.

شهبازی با بیان اینکه هنوز منابع آب شرب منطقه میانکوه آلوده به نفت نشده است، اضافه نمود: این در حالی است که آزمایش های جدیدی که از چشمه سرخون صورت گرفته نشان می دهد آلودگی نفتی در این چشمه افزایش یافته و نفوذ نفت در خاک و سفره های آب زیرزمینی به تدریج خود را نشان می دهد.

شهبازی رسیدگی به مسائل و خسارت های وارد شده به مردم منطقه را خواهان شد و گفت: بعضی مردم عنوان می نماید که با حادثه آتش سوزی و دود ناشی از آن تعدادی از دام های آنها تلف شده است و کارشناسان دامپزشکی در حال آنالیز موضوع هستند، با این وجود انتظار می رود رسیدگی به این امور سریع تر انجام گیرد.

به گزارش خبرنگاران، نشت نفت در بخش میانکوه در 2 دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (23 آذر)بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه خانه روستای گندمکار شهرستان اردل رخ داد.

این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن به طول 6 کیلومتر شده است که در پی آن بعضی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش سوزی شد که با کوشش نیروهای امدادی و آتش نشانی یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.

قرار دریافت چهارمحال و بختیاری در جهت خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون و روستاهای اطراف آن را با مسائلی روبرو نموده است.

بخش میانکوه از بخش های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری 150 کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان 80 کیلومتر فاصله دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27292

به "خبرنگاران جمع آوری نفت پراکنده در سطح زمین میانکوه اردل به سرانجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جمع آوری نفت پراکنده در سطح زمین میانکوه اردل به سرانجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید