خبرنگاران مصوبات ستاد کرونا نیازمند ضمانت اجرایی است

به گزارش مجله سلو بلاگ، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: مصوبات ستاد کرونا در استان نیازمند این است که نهادی به طور مشخص ضمانت اجرایی این مصوبات را برعهده گیرد چرا که در برخی موارد مصوبات ستاد به طور کامل اجرایی نمی شود.

خبرنگاران مصوبات ستاد کرونا نیازمند ضمانت اجرایی است

مجید شیرانی روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا افزود: به مدت سه هفته در تیر و مرداد ماه، محدودیت هایی در استان مصوب شد اما نهاد عاملی که اجرای این محدودیت ها را ضمانت کند، معین نشد.

وی ادامه داد: این محدودیت ها که برای مشاغل رده 3 و 4 معین شده بود به خوبی اجرا نشده است و نتیجه آن اوج گیری شیوع بیماری در روزهای اخیر است که می تواند در آینده نیز مشکل ساز شود.

شیرانی شرح داد: وقتی محدودیتی معین می شود باید نهاد و یا دستگاهی به طور معین مسئول اجرای این محدودیت ها باشد و بر آن نظارت کند اما این مهم در استان ما مغفول مانده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با وجود قوانین خوبی که در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، اما در نحوه اجرای این قوانین و نظارت بر آن ضعف داریم.

شیرانی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در استان در روزهای اوج خود واقع شده است، افزود: اگر چه هنوز نسبت به میانگین کشوری در شرایط بهتری قرار داریم اما به سبب ناپایداری شرایط، ممکن است در صورت بی توجهی و غفلت در اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی با خطر بحران روبرو شویم.

وی با اشاره به انجام 21 هزار مورد نمونه گیری تشخیص ویروس کرونا در استان، شرح داد: با آغاز مرحله سوم غربالگری ویروس کرونا در استان از 20 مرداد، شناسایی مبتلایان با اولویت بیماران پرخطر تشدید شده است.

شیرانی با بیان اینکه طی روزهای اخیر فرایند با ثباتی در خصوص شیوع ویروس کرونا در استان شکل گرفته است، افزود: این ثبات هم در میزان بروز ویروس و هم در فوتی های ناشی از این ویروس گزارش شده است.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی کرونا، چهارمحال و بختیاری همچنان در شرایط هشدار شیوع ویروس کرونا واقع شده است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید 19 شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله 2 متری از یکدیگر، شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21536

به "خبرنگاران مصوبات ستاد کرونا نیازمند ضمانت اجرایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مصوبات ستاد کرونا نیازمند ضمانت اجرایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید