خبرنگاران 6 واحد تولیدی قاینات به اقلام بهداشتی اختصاص یافت

به گزارش مجله سلو بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور قاینات گفت: با شروع شیوع کرونا در کشور و استان 6 واحد فناور این شهرستان فعالیت خود را در زمینه فراوری محصولات بهداشتی مقابله با این بیماری جهت دهی کردند.

خبرنگاران 6 واحد تولیدی قاینات به اقلام بهداشتی اختصاص یافت

سهیل وثوقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این فعالیت ها در زمینه های مختلف از جمله فراوری دستکش یکبار مصرف، الکل، شیلد صورت، فروشگاه اینترنتی، آموزش مجازی و اپلیکیشن حقوق قضا است.

وی ادامه داد: یکی از واحدهای فناور شهرستان روزانه 2 هزار و 500 جفت دستکش یکبار مصرف فراوری و در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور قاینات گفت: همچنین یکی از واحدهای فناور شهرستان برای نخستین بار در زمینه فراوری الکل ورود نموده و روزانه قادر به فراوری 800 لیتر الکل است.

وی اضافه نمود: این شرکت فناور برای دریافت مجوز بسته بندی اقدام کرد اما معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این زمینه مجوز صادر نکرد لذا محصولات فراوریی تنها باید در اختیار شرکت های فراوری کننده مواد ضدعفونی کننده قرار بگیرد.

وثوقی به فروشگاه اینترنتی شهرستان قاینات اشاره نمود و گفت: این فروشگاه فعالیت خود را از یکسال و نیم قبل به عنوان نخستین فروشگاه اینترنتی استان خراسان جنوبی شروع نموده بود اما با شیوع بیماری کرونا حجم سفارش و فروش آن 65 تا 70 درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: یکی از واحدهای فناور شهرستان در زمینه آموزش آنلاین به ویژه در زمینه کسب و کارها فعال است که به وسیله فراوری محتوا، خدمات مورد احتیاج خود را در اختیار هم استانی ها قرار می دهد تا در شرایط کنونی کسب و آنها دچار آسیب یا تضرر نشود.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور قاینات با اشاره به فراوری 500 شیلد صورت در شهرستان گفت: این واحد ظرفیت روزانه 200 شیلد را دارد که تا به امروز محصول فراوریی را در اختیار بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک ها و سایر قرار داده است.

وی به فراوری ماده ضدعفونی دست و سطوح در شهرستان قاینات اشاره نمود و اضافه نمود: با توجه به شیوع بیماری کرونا یک شرکت خط فراوری خود را به فراوری محلول ضدعفونی کننده اختصاص داده است.

وثوقی ادامه داد: همچنین یکی از شرکت هایی که در حوزه گیاهان دارویی فعال بود محلولی برای ضدعفونی دست و سطوح فراوری نموده که مورد تایید قرار گرفته است اما هنوز مجوز کتبی از معاونت غذا و دارو را دریافت ننموده است.

وی از طراحی اپلیکیشن حقوق قضا در شهرستان قاینات اطلاع داد و گفت: یکی از واحدهای فناور شهرستان این اپلیکیشن را با هدف ارائه خدمات غیرحضوری و برطرف احتیاجهای حقوقی طراحی نموده است.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور قاینات ادامه داد: سرویس های متعددی از جمله ابلاغیه های الکترونیکی، عریضه، قرارداد، مشاوره، دریافت ابلاغیه، مسائل حقوقی و سایر در این برنامه بارگذاری شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر 35 واحد فناور در شهرستان قاینات فعال است که تا به امروز 6 واحد در زمینه فراوری محصولات مقابله با بیماری کرونا با اشتغال مستقیم 25 تا 30 نفر فعالیت دارند.

وثوقی با بیان اینکه بیماری کرونا بعضی از واحدهای فناور را دچار مشکل نموده است عنوان نمود: برای جبران خسارت و ضرر کسب و کارهای این واحدها تسهیلات حمایتی قرض الحسنه در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 31 خرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16116

به "خبرنگاران 6 واحد تولیدی قاینات به اقلام بهداشتی اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6 واحد تولیدی قاینات به اقلام بهداشتی اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید