خروج توده 23 کیلوگرمی از شکم یک بیمار در یزد

به گزارش مجله سلو بلاگ، در یک عمل سخت و طاقت فرسا که 2 ساعت و 15 دقیقه به طول انجامید، توده ای شکمی و خوش خیم به وزن 23 کیلوگرم از بدن یک بیمار 29 ساله در بیمارستان دولتی شهید رهنمون یزد خارج شد.

خروج توده 23 کیلوگرمی از شکم یک بیمار در یزد

دکتر محسن دهقان، جراح این بیمار گفت: همراهان این بیمار گفته بودند توده خارج شده، سال ها در شکم امان الله وجود داشته بطوریکه از پنج سالگی از وجود آن مطلع بوده است، ولی به علت ناتوانی اقتصادی و نبود پزشک متخصص در منطقه زندگی اش تا به امروز مراجعه نکرده تا اینکه همسایه مهربان این مرد زاهدانی، با جمع آوری مبالغ لازم، او را برای انجام عمل به یزد می آورد.

به گزارش شنبه شب روابط عمومی بیمارستان شهید رهنمون، دکتر دهقانی در ادامه اضافه کرد: پس از ویزیت اولیه بیمار، متوجه توده ای شکمی شدم و تصمیم گرفته شد تا وی عمل گردد، به همین منظور با یاری 2 پزشک جراح حاذق وارد اتاق عمل شدیم و پس از بیهوشی بیمار، عمل را شروع کردیم.

این جراح ادامه داد: در ابتدا فکر نمی کردیم این توده، وزنی معادل 23 کیلوگرم داشته باشد، لذا در حین عمل با سختی های فراوانی روبرو شدیم، چرا که توده به شدت به عروق درونی نزدیک بود و احتمال آسیب به عروق باعث شد تا عمل 2 ساعت و 15 دقیقه زمان ببرد و پس از خروج آن و وزن کردن، تمامی کادر اتاق عمل در بهت و حیرت فرو رفتند.

بیمار هم اکنون در ICU بستری و شرایط وی پایدار است و به زودی به بخش منتقل خواهد شد و 2 روز دیگر نیز مرخص میگردد.

منبع: ایرنا

منبع: فرارو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 39616

به "خروج توده 23 کیلوگرمی از شکم یک بیمار در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج توده 23 کیلوگرمی از شکم یک بیمار در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید