خرید و فروش فلامینگو در فضای مجازی پیگرد قانونی دارد

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: خرید و فروش گونه های حیات وحش ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

خرید و فروش فلامینگو در فضای مجازی پیگرد قانونی دارد

به گزارش ایسنا، امید یوسفی در مورد آگهی منتشر شده درباره خرید و فروش فلامینگو در فضای مجازی با اشاره به ممنوعیت هرگونه خرید و فروش گونه های حیات وحش اظهار کرد: خرید و فروش فلامینگو یا مرغ آتشی در فضای مجازی ممنوع است و هرگونه خرید و فروش در این حوزه باید با کسب مجوز از سازمان محیط زیست باشد.

یوسفی با بیان این که از سال 74 به تدریج شرایط دریاچه ارومیه، بحرانی و تعداد فلامینگوها در استان از 250 جفت به صفر رسید توضیح داد: با افزایش تراز آب دریاچه، تعداد این گونه پرنده در استان با بهبود شرایط زیستی افزایش یافت.

یوسفی با اشاره به وضعیت فلامینگوها در استان اضافه نمود: 45 هزار جفت فلامینگو در استان وجود دارد که 35 هزار جفت این پرنده به حوضه دریاچه ارومیه مربوط است و 10 هزار جفت این پرنده در خارج از حوضه آبریز استان است.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان این که در حال حاضر شرایط زیستی، اقلیمی و دمایی برای فلامینگو در استان مهیاست گفت: لجن زارهای اطراف دریاچه ارومیه و جزایر 9گانه محیط خوبی برای آشیانه سازی این پرنده است.

وی با بیان این که از اسفند ماه فلامینگوها آغاز به مهاجرت به استان می نمایند، اضافه نمود: جفت گیری این پرنده از اواخر اسفند، آغاز و در خرداد هم جوجه های این پرنده به جهان می آیند و خاتمه آذر ماه از استان به کشورهای لیبی، مصر، جنوب اروپا و شمال اروپا مهاجرت می نمایند.

خلیلی، رئیس یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز گفت: خرید و فروش هرگونه حیات وحش ممنوع است و خواهشمندیم شهروندان در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه آگهی مبنی بر خرید و فروش گونه های حیات وحش شهروندان با شماره 1540 تماس بگیرند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2859

به "خرید و فروش فلامینگو در فضای مجازی پیگرد قانونی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید و فروش فلامینگو در فضای مجازی پیگرد قانونی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید