در سفرهای جاده ای، به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، سفر جاده ای به دلیل جذابت هایش، طرفداران زیادی دارد، اما گردشگران برای اینکه بهترین اوقات را برای خود رقم بزنند، باید یک سری تجهیزات سفر را تهیه کنند.

در سفرهای جاده ای، به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

هفت سال پیش، همه وسایلم را فروختم، یک شاسی بلند دست دوم محکم خریدم، سفر جاده ای را برای زندگی ام انتخاب و به این ترتیب رویای همیشگی ام را به واقعیت تبدیل کردم. بارها و بارها از بالا تا پایین و از ساحل تا ساحل آمریکا را سفر کرده ام و ضمن اینکه می خواستم داستان خود را داشته باشم، در پی داستان های جالب دیگران نیز بودم. حالا که به گذشته نگاه می کنم، می بینم که باوجود ایام ناخوشایند، بهترین دوران را داشتم.

برخلاف آنچه که در اینستاگرام نشان داده می شود، زندگی در جاده همیشه مملو از پارکینگ های فوق العاده دیدنی و بزرگراه های دو لاین مه آلودی که تا چشم کار می کند، هیچ خودروی دیگری دیده نمی شود، نیست. مطمئناً چنین لحظاتی در جاده زیاد اتفاق می افتد و به همین دلیل سفر جاده ای را انتخاب کرده ام، اما در لابه لای این لحظات ناب آزادی محض، مسائل و دردسرهایی نظیر قهوه های یک متل کثیف، ترافیک سنگین، ایستگاه های رادیویی محلی افتضاح، بزرگراه هایی که هنگام نیمه شب به محل مسابقه راننده های خودروهای سنگین تبدیل می شوند و احساس خستگی پس از ساعت ها رانندگی روی آسفالت فرسوده، نیز وجود دارد.

واقعیت این است که همین لحظات ناخوشایند هم بخشی از لذت های یک سفر جاده ای محسوب می شود و در صورتی که بخواهید به دستاوردهای غیرمادی این نوع سفر برسید، باید این سختی ها را به جان بخرید. همه ما می دانیم که سفر بسیار مهم تر از مقصد است.

در هر صورت هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید نمی توان شرایط سفر را بهتر کرد. سفر هم مشابه زندگی است و جزئیات کوچکی هستند که می توانند تفاوت های شگرفی ایجاد کنند. اگر هدف تان از سفر جاده ای، چیزی فراتر از رسیدن از یک مقصد به مقصدی دیگر است، به وسایلی بیشتر از یک باک پر بنزین و موسیقی احتیاج دارید. در ادامه به تجهیزات لازم برای سفر اشاره می کنیم که سفری امن و راحت و متناسب با بودجه سفرتان را برای شما به ارمغان می آورد و می توانید با فراغ بال از تمام لذت های سفر جاده ای استفاده کنید.

کابل جامپر باتری خودرو

این اتفاق ممکن است برای هر کسی بیفتد، صبح زود از خواب بیدار می شوید تا سفرتان را کمی زودتر شروع کنید و ناگهان می بینید که خودروی شما استارت نمی زند. اگر چراغ های جلو را روشن گذاشته یا در خودرو را کامل نبسته باشید، خالی شدن باتری مانع از ادامه راستا می شود. کابل جامپر باتری خودرو یا کابل باتری به باتری باعث صرفه جویی در هزینه ها شده و احتیاج به جرثقیل را مرتفع می کند. علاوه بر این، در چنین مواقعی می توانید روی لطف و محبت غریبه ها حساب باز کنید، موضوعی که یکی از مهارت های ضروری در سفرهای جاده ای به شمار می رود.

آفتاب گیر شیشه جلوی خودرو

در سفر جاده ای به آفتاب گیر شیشه جلوی خودرو احتیاج دارید تا نور خورشید باعث فرسودگی خودروی شما نشود، مگر آنکه کل سفرتان در سواحل مه آلود باشد. آیا تا به حال دیده اید که آینه عقب خودرو در اثر گرما ذوب و از شیشه جلو جدا شده باشد؟ یا پس از ساعت ها که تلفن همراه تان در داشبورد داغ بوده است، دیگر روشن نشود؟ یا پوست بدن تان در اثر نشستن روی جایگاه چرم داغ خودرو، سوخته باشد؟ برای پیشگیری از این اتفاقات حتماً آفتاب گیر شیشه جلوی خودرو را تهیه کنید. حتی قرار دادن مقوای تاشده نیز بهتر از این است که خودروی شما به سونا تبدیل شود.

اجاق گاز مسافرتی و قهوه جوش

اگر اهل قهوه یا چای هستید، سفرهای جاده ای می تواند باعث دردسرتان شود، به خصوص وقتی که باید بیشتر بودجه سفرتان را برای قهوه با کیفیت در کافه های محلی درجه یک خرج کنید یا مجبور به نوشیدن قهوه مانده و بد مزه لابی متل هستید. برای حل این مشکل می توانید خودتان قهوه یا چای را تهیه کنید و چه بهتر که این کار را در جاهای دیدنی جاده انجام دهید. علاوه بر این، می توانید یک فنجان چای یا قهوه هم به سایر مسافران جاده تعارف کنید.

جعبه وسایل ضروری

جعبه وسایل ضروری می تواند شامل پتو، چراغ پیشانی، چراغ قوه در ابعاد صنعتی با باتری اضافه، اسپری فلفل، حدود دو لیتر بنزین زاپاس، فشفشه اضطراری، ظرف بنزین، میزانی میان وعده اضافی و یک جفت کفش ورزشی اضافه باشد. در طول سفر جاده ای به سه مورد آخر احتیاج پیدا کردم، چراکه وقتی بنزین خودرو تمام شد، مجبور شدم چند کیلومتری را تا پمپ بنزین پیاده بروم و برگردم. حتی اکنون که دیگر زندگی سیار ندارم، باز این این وسایل را در خودروی خود نگهداری می کنم و شارژر خورشیدی تلفن همراه، ضد آفتاب و تعدادی بسته یک بار مصرف گرم کننده دست را نیز به آن ها اضافه کرده ام. هرچند باید بدانید که احتمالاً در موارد انگشت شماری به این وسایل احتیاج پیدا می کنید.

جعبه کمک های اولیه

حتی در یک سفر جاده ای کوتاه نیز نمی دانید که در طول راستا چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد. برخی از این اتفاقات، خوب هستند، اما اتفاقات بدی نظیر پاره شدن لباس یا برخورد به یک کاکتوس خاردار نیز ممکن است شما را غافل گیر کند. اینجا است که ضرورت داشتن جعبه کمک های اولیه احساس می شود و می توانید وسایلی مانند خوشبوکننده دهان، ضدعفونی کننده دست، جعبه کوچک دوخت ودوز و یک قوطی کبریت را نیز در جعبه خود قرار دهید. در طول سفر موقعیت های مختلفی پیش می آید که حتی با دادن یک کبریت به دیگران می توانید مشکل آن ها را حل کنید.

خوشبوکننده هوا

بعد از کوچ سرفینگ در آپارتمان یکی از دوستان تان و ترک آنجا، وقتی روی جایگاه خودرو می نشینید، بوی عرق روی چرم جایگاه به مشام تان می خورد؛ اما حتی مهم تر از پاک سازی بوی عرق، اسپری خوشبوکننده ای با بوی مرکبات یا اکالیپتوس می تواند حس وحال شما را نیز بهتر کند. علاوه بر این، می توانید پخش کننده های روغن گیاهی را به هواکش خودرو وصل کنید تا هوای داخل آن خوشبو شود.

کوسن ارتوپدی

واقعاً مهم نیست که قبل و بعد از یک روز سفر جاده ای تا چه میزان فعالیت کششی کرده باشید، در این نوع سفر مواقعی پیش می آید که درد گردن، کمر و پاها به شما فشار می آورد. یک پتو یا حوله تاشده در گودی کمر می تواند معجزه کند، اما اگر در پی یک کالای فانتزی هستید، می توانید یک کوسن ارتوپدی دوناتی شکل تهیه کنید که برای کمر و پاها فوق العاده خوب است. این کوسن ها، شرایط نشستن شما را راحت تر می کند و می تواند درد و گرفتگی گردن، شانه، عصب سیاتیک و کمر را کاهش دهد.

چشم بند

فرقی ندارد که شب را در خودرو می خوابید یا می خواهید یک استراحت 20 دقیقه ای در خودرو داشته باشید، در هر صورت نباید جای تاریک و خالی از سکنه را برای این کار انتخاب کنید. این حرکت ناشیانه می تواند اتفاقات بدی را برای مسافران جاده رقم بزند. با فرض اینکه جای مناسبی را برای خوابیدن یا استراحت انتخاب می کنید، داشتن چشم بند همان چیزی است که برای یک خواب راحت احتیاج دارید.

تخته برش

احتمالاً پشت فرمان خودرو و حین رانندگی، تجربه خوردن ساندویچ و ریختن آن روی پاهایتان را داشته اید، هرچند می دانید که خوردن غذا هنگام رانندگی تا چه میزان خطرناک است. برای حل این مشکل، یک تخته برش کوچک داشته باشید تا بتوانید به راحتی آن را زیر یا پشت جایگاه خود قرار دهید. موقع خوردن غذا، آن را روی پای خود بگذارید و به همین آسانی مشکل ریخته شدن خرده های ساندویچ را حل کنید. علاوه بر این، می توانید غذاهایی به غیر از فینگر فود را نیز انتخاب کنید و روی سطح صاف تخته، بشقاب و کاسه و بطری نوشیدنی را قرار دهید و حین رانندگی از غذایتان لذت ببرید.

منبع: کجارو / themanual.com
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41654

به "در سفرهای جاده ای، به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفرهای جاده ای، به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید