در نمایش فیلم ایرانی در ونیز چه گذشت ؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، فیلم همچنان که میمردم اولین ساخته مصطفی سیاری در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره ونیز به نمایش درآمد.

در نمایش فیلم ایرانی در ونیز چه گذشت ؟

به گزارش خبرنگاران از ونیز ،الهام کردا ، مجید آقا کریمی، وحید راد و مصطفی سیاری بعد از نمایش فیلم در جشنواره ونیز با تماشاگران صحبت کردند و به سوال های خبرنگاران و منتقدان حاضر در سالن نمایش پاسخ دادند. مصطفی سیاری در پاسخ به ارتباط فیلم با رمان گور به گور فاکنر گفت: ایده اولیه این فیلم تحت تاثیر رمان فاکنر شکل گرفت و گور به گوری اصطلاحی است در زبان فارسی که به نرسیدن مرده به جایی برای آرامش یافتن اطلاق می گردد.

کارگردان همچنان که میمردم درباره اشاره مفهومی به روباه در این فیلم شرح داد: روباه نشانه مکار بودن است . از زمانی که داشتیم فیلمنامه را می نوشتیم شخصیت زن دوم و مادر مجید را شبیه روباه دیدیم و روایت ماجرای آوردن یک روباه به خانه توسط پدر و بهم ریختن همه چیز شاید مابه ازای آن باشد.

سیاری همچنین گفت: فیلم من بخشی از تنش خانواده را نشان داد و در واقع دلیل اصلی این تنش اهمیت نقش پدر در خانواده های ایرانی است ، این اهمیت باعث واکنش های متفاوتی در شخصیت ها می گردد و فیلم من درباره واکنش های متفاوت شخصیت های فیلم به این تنش است .

همچنین در این جلسه مجید آقاکریمی بازیگر نقش مجید در فیلم ، که بعد از بازی در تئاتر پسران تاریخ ، گفته می گردد بازی خوب و تاثیر گذاری در فیلم سینمایی همچنان که میمردم ارائه داده است ، درباره رابطه بازیگران با کارگردان در این فیلم گفت : بعضی کارگردان ها در ایران دنبال ما بازیگر های تئاتری می گردند و ما را برای بازی در فیلم دعوت می نمایند. این شانس و فرصت خوبی برای ما و تغییر دلچسبی برای سینما است . معمولا بعد ازاین انتخاب اتفاق های خوبی در سینمای ما افتاده و معمولا ما بازیگر های تئاتری رابطه خوبی با کارگردان ها سینما برقرار نموده ایم و در این فیلم هم همین رخ داد.

الهام کردا بازیگر نقش لیلا در فیلم همچنان که میمردم هم بعد از نمایش فیلم در جشنواره ونیز گفت : این فیلم در جای بسیار محرومی از ایران فیلمبرداری شد و طبیعتا این مسله شرایط کار را برای ما بسیار سخت می کرد ، اما مصطفی سیاری کارگردان فیلم در مرحله پیش فراوری تمرین های زیادی را پیش بینی نموده بود و همین تمرین ها که قبل از فیلمیرداری انجام شد به ما خیلی یاری کرد تا بتوانیم به داستان فیلم ورود کنیم . الهام کردا شرح داد : پدر در خانواده های ایرانی بسیار مقدس است بنابراین بازی در فیلمی که این تقدس را به چالش می کشد برای ما آسان نبود.

وحید راد دیگر بازیگر فیلم هم در ونیز حضور دارد و در این جلسه یادی از کیارستمی کرد و گفت : استاد کیارستمی می گفت انجام کارهای سخت آدم ها را جوان و قدرتمند نگه می دارد و به خاطر همین الان ما عوامل ساخت فیلم همچنان که میمیردم این طور سر حال اینجا در حضور شما هستیم .

همچنان که میمردم که در بخش افق ها به نمایش درآمده درباره چهار خواهر و برادری است که به وصیت پدر جنازه او را تا روستایی در نزدیکی اهواز می برند تا به خاک بسپارند ، مجید برادر ناتنی و تنها کسی است که وصیت را از پدر شنیده است ، آنها به مقصد می رسند اما جنازه همچنان دفن نگردیده است . فیلمنامه این فیلم با الهام از رمان گور به گور فاکنر نوشته گردیده است. فاطمه معتمدآریا نیز که داور جشنواره ونیز است،در این نمایش حضور داشت.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 645

به "در نمایش فیلم ایرانی در ونیز چه گذشت ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نمایش فیلم ایرانی در ونیز چه گذشت ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید